[WC] Koelblok monteren voor het mb in de kast?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 07:11
Beetje scheve topictitel, maar je heb maar x aantal tekens :P

Dus...Mijn vraagje was of ik mijn waterblok (met slangen) op m'n proc. moet zetten voor ik het mobo in de kast schuif op als het mobo al in m'n kast zit?
Dit ivm met de slangen die het waterblok misschien wel willen laten bewegen waardoor de core naar de filistijnen gaat.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
Als ie met schroeven vast gezet wordt zal je je mobo er uit moeten halen. Als je een clip hebt kan het volgens mij ook wel met het mobo in de kast.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
De eerste keer dat ik mijn wc-blok monteerde heb ik het buiten mijn kast gedaan (om alles beter te kunnen zien) ...

Ik heb mijn blok er nu al een aantal keer af moeten halen, en dit heb ik gewoon gedaan met mobo in kast (had geen zin om alles uit te bouwen). Ik heb een DD Maze2 (met 4 schroeven dus), en dat gaat heel makkelijk los en vast (meestal sneller dan met een clip omdat je met 4 schroeven niet veel kracht hoeft te geven, maar het blok gewoon 'geleidelijk' vastschroeft :)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Mad_Demon
Ja, sorry. Het is een klemmetje net als je heatsink op de clipjes van je socket word bevestigd.

• Mad_Demon
Iemand?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Doe wat jij het makkelijkst vind. Eerst het blok monteren en daarna mainboard inbouwen en dan slangen.
Of mainboard inbouwen, dan blok en dan de slangen.
Of de slangen al aan je blok en je mainboard in de kast en dan pas het blok monteren. Doe wat jij het makkelijkste vind!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mad_Demon
Laat ik m'n vraag ander stellen:

Hoe monteer ik m'n waterblok met het minste risico op een gekraakte core? :)

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
Op vrijdag 08 februari 2002 10:57 schreef Mad_Demon het volgende:
Laat ik m'n vraag ander stellen:

Hoe monteer ik m'n waterblok met het minste risico op een gekraakte core? :)
iemand anders laten doen :) :)

ok serieus nu..

mobo in kast laten vond ik het handigste (met die ouwe maze 1), duim en wijsvinger onder de slantules.

rechtstandig erop zetten, dan met je andere hand de clip erop mikken.. en klaar.

tipje: als je het niet zeker weet, haal je mobo uit je kast, proc uit je socket en ga eens oefenen zonder proc erin.. dat doet wonderen.
stel de clip zo af dat je niet je eigen lens hoeft te draaien om hem vast te zetten

Sinlath | Opinions may contain latency

• Mad_Demon
Op vrijdag 08 februari 2002 11:45 schreef Sinlath het volgende:

[..]

iemand anders laten doen :) :)

ok serieus nu..

mobo in kast laten vond ik het handigste (met die ouwe maze 1), duim en wijsvinger onder de slantules.

rechtstandig erop zetten, dan met je andere hand de clip erop mikken.. en klaar.

tipje: als je het niet zeker weet, haal je mobo uit je kast, proc uit je socket en ga eens oefenen zonder proc erin.. dat doet wonderen.
stel de clip zo af dat je niet je eigen lens hoeft te draaien om hem vast te zetten
OK, bedankt :D
Pagina: 1