PC Sub modden voor normale versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22
Misschien een rare vraag maar daarvoor T.net natuurlijk voor :-).

Is er iemand die ervaring heeft met het modden van een sub (voor de PC) zodat deze op een normale versterker kan worden aangesloten? Ik heb vrij redelijke zuil luidsprekers met een eigen bassreflex maar een sub erbij kan nooit kwaad (mijn verstreker Denon TX-DS 595 heeft aansluitingen voor passief en actieve sub).

Ik vind een normale sub te duur, als ik zie dat een labtec APX setje met sub rond de 100 euro kost.

Iemand tips, ideeen?

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Wat zou je er aan willen modden dan? Een ander kleurtje kan misschien geen kwaad ;). Volgens mij kan je gewoon een tulp stekkertje aan je sub frotten en die in je versterker pluggen.

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Zou ik niet doen.. Geluid uit een pc-sub is in vergelijking met het geluid uit 'echte' speakers behoorlijk brak..
Aangezien de dingen zo goedkoop mogelijk gemaakt worden, heb je veel vervorming (zeker bij hogere volumes) en ook de diepte die zo'n sub bereikt is niet echt om voor naar huis te schrijven..

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
hm. van mij mag je maar ik denk dat het zonde is van je geluid. Als je al redelijke boxjes en een denon versterkertje hebt dan zou ik daar geen pc-sub bij zetten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Koop dan gewoon een losse driver en bouw daar een kast omheen.
Een pc sub modden is trouwens helemaal niet nodig, gewoon de sub op line level aansluiten, hij heeft al zijn eigen versterker.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 05 februari 2002 14:37 schreef Vaevictis_ het volgende:
Misschien een rare vraag maar daarvoor T.net natuurlijk voor :-).

Is er iemand die ervaring heeft met het modden van een sub (voor de PC) zodat deze op een normale versterker kan worden aangesloten? Ik heb vrij redelijke zuil luidsprekers met een eigen bassreflex maar een sub erbij kan nooit kwaad (mijn verstreker Denon TX-DS 595 heeft aansluitingen voor passief en actieve sub).

Ik vind een normale sub te duur, als ik zie dat een labtec APX setje met sub rond de 100 euro kost.

Iemand tips, ideeen?
Das trouwens een model nr. van Onkyo die je bij je versterker geeft. ;)

Ik zou toch maar voor een normale sub gaan, als je een passieve koopt ben je goedkoper uit, en dat is geen slechte optie, aangezien jouw versterker er toch op voorbereid is.

Zou toch absoluut geen PC-zut aan je stereo gaan knopen, dat is echt zonde.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1