Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slotje waarom? (wat vind jij van [product] topics)

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
[topic=402314/1/25]

Ik heb ook inderdaad naar de topics gekeken (23 hits om 2 hits), maar ik vraag puur om een mening tussen de twee verschillende monitoren. Aangezien de HM903DT vrij nieuw is wilde ik wat meningen weten. Is dat een slotje waard? Ik heb gekeken naar de specs tov videokaart etc, dus daar kan ik enigszins verklaren waarom slotje, maar de strekking van de posts was dat duidelijk niet.

Verwijderd

Je hebt niet eens naar de link gekeken die ik je gaf, want die klopt niet kom ik nu achter.

Quote uit de FAQ:
Wat is jullie ervaring met ...
Je bent waarschijnlijk al wezen zoeken naar een nieuwe monitor of videokaart, anders was je niet bij dit product terechtegekomen. Het is eigenlijk een beetje vreemd dat je dan iemands ervaringen ermee wilt weten als je al zoveel hebt uitgezocht dat je precies bij 1 iets terecht bent gekomen, het is meer een bevestiging of het toch niet iets heel slechts is. Als er weinig probleemtopics over een bekend product zijn dan kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit.

Een ervaring is iets heels persoonlijks. Een gamer heeft bijvoorbeeld weinig baat bij een ultrascherpe CRT, games zien er zelfs beter uit met een monitor die wat waziger is, een soort gratis anti-aliasing noem ik het ook wel :). Veel mensen zijn tevreden met een 19" die 1280x1024 redelijk scherp kan weergeven, anderen vinden per se dat 1600x1200 op 100Hz ultrascherp moet zijn.

Voor monitoren en TFT's raad ik je zowiezo sterk aan het eens met je eigen ogen te bekijken, smaken verschillen enorm en je smaak is moeilijk online uit te drukken. Vaak is het ook zo dat mensen niet beter weten, ik heb het kortgeleden zelf meegemaakt. De Tv-out van mijn Asus v7100 Pro vond ik er heel goed uitzien, toen had ik opeens een Matrox G550 in mijn systeem en vergeleken met die tv-out was de tv-out van de v7100 Pro opeens een stuk minder geweldig. (Dit wil trouwens niet meteen zeggen dat de Tv-out van de G550 beter is, ik vind het mooier, iemand anders misschien niet)

Als je de ervaringen wilt weten van iets moet je duidelijk laten zien welke ervaringen je wilt weten en waarom. "Ik zoek een 19" die in staat is 1600x1200 ultrascherp weer te geven omdat ik veel webdesign en photoshop doe" bijvoorbeeld. Wat is jullie ervaring met dit en dat gaat direct op slot met een link naar dit topic. "Ja, maar dat is toch lullig!" hoor ik jullie denken. Tsja, het is niet anders. De meeste topics waar niet duidelijk is uitgelegd wat er moet gebeuren eindigt vaak in off topic geblaat en de topicstarter die op zoek was naar een goedkope 17" zit opeens met een ultraplatte EIZO 21" in zijn maag.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
'k geef het op. Zat het nét ff goed door te lezen en kwam tot de conclusie dat ik het niet zou redden, en waarempel waar wordt mee gereplied? :(

Twas te proberen :)

Verwijderd

Als je nou duidelijk bent met wat je wilt weten erover mag er best een topic geopend worden hoor, maar op de manier waarop jij je topic opende heeft dat weinig zin.

Verwijderd

Sorry hoor Sinterklaas, met alle respect :) maar ik vind je nou wel een beetje zeikerig, kan aan mij liggen, die jongen vraagt een normale vraag, wat echt niet zo makkelijk te vinden is in de search, ik heb het een half jaar geleden ook niet kunnen vinden. Ik vond de topic duidelijk genoeg, en volgens mij IS die ook duidelijk genoeg. Je kan ook overdrijven hoor.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:35 schreef Pjoeloe het volgende:
Sorry hoor Sinterklaas, met alle respect :) maar ik vind je nou wel een beetje zeikerig, kan aan mij liggen, die jongen vraagt een normale vraag, wat echt niet zo makkelijk te vinden is in de search, ik heb het een half jaar geleden ook niet kunnen vinden. Ik vond de topic duidelijk genoeg, en volgens mij IS die ook duidelijk genoeg. Je kan ook overdrijven hoor.
Uhm, het is nu toch opgelost? :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:35 schreef Pjoeloe het volgende:
Als je dat FAQ ding leest dan staat er waarom. Hij vraagt naar ervaringen. Wat is een ervaring, wat wil je weten over de monitor? Dat staat niet in het topic. Ik vind die monitor misschien wel helemaal ruk terwijl jij hem helemaal geweldig vind.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op dinsdag 05 februari 2002 16:00 schreef Sinterklaas het volgende:
Wat is een ervaring, wat wil je weten over de monitor? Dat staat niet in het topic. Ik vind die monitor misschien wel helemaal ruk terwijl jij hem helemaal geweldig vind.
Da's volgens mij altijd een probleem bij de 'wat moet ik kopen' topics, en de 'wat zijn jouw ervaringen met...' topics..
Het is allemaal heel subjectief, en vaak wordt er maar geluisterd naar degene die het hardst schreeuwen. Als mensen zelf wat moeite doen, om ook echt te zoeken wat ze zelf willen, denk ik dat ze er heel goed uit moeten komen. (Iedereen heeft tenslotte toch z'n eigen eisen en wensen).

Vooronderzoek kun je gewoon doen aan de hand van reviews en wat zoekwerk op eventuele problemen..

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:09 schreef Twynn het volgende:

[..]

Da's volgens mij altijd een probleem bij de 'wat moet ik kopen' topics, en de 'wat zijn jouw ervaringen met...' topics..
Het is allemaal heel subjectief, en vaak wordt er maar geluisterd naar degene die het hardst schreeuwen. Als mensen zelf wat moeite doen, om ook echt te zoeken wat ze zelf willen, denk ik dat ze er heel goed uit moeten komen. (Iedereen heeft tenslotte toch z'n eigen eisen en wensen).

Vooronderzoek kun je gewoon doen aan de hand van reviews en wat zoekwerk op eventuele problemen..
Ook dat ja, maar als je niet eens zegt wat je met die monitor wilt doen is het topic vrij kansloos :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind dit in principe een goede regel (dat weet sint :P). Het soort topic 'wat vind jij ervan', vinden veel mensen wel leuk, maar is met subjectieve dingen als audio en monitoren echt gewoon niet interessant (eerlijk gezegd).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1