hoe nieuwe harddisk indelen ?

Pagina: 1
Acties:

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HD1: 30 gig met win 98 en bijna vol
Nieuwe HD2: 80 gig met XP.

Hoe kan ik de nieuwe schijf het beste indelen? Partitioneren of niet?
Het wordt de opstartschijf, met win XP erop.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:11 schreef Bogey911 het volgende:
HD1: 30 gig met win 98 en bijna vol
Nieuwe HD2: 80 gig met XP.

Hoe kan ik de nieuwe schijf het beste indelen? Partitioneren of niet?
Het wordt de opstartschijf, met win XP erop.
hd2:
5gb voor xp
15gb map /programfiles
30gb spellen
30gb films

:P

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:20 schreef huppeldepup het volgende:

[..]

hd2:
5gb voor xp
15gb map /programfiles
30gb spellen
30gb films

Da's een goed idee jah. Ik maak de XP directory meestal wat kleiner (2-2.5 gig), dan weet je zeker dat je nog een Ghost of Mirror kan maken die op één cd past. Alle programma's dus ook op D: installeren.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik zou ook een kleine schijf maken voor XP, 1 partitie alleen voor je image, 1tje voor progs en 1tje voor films ect.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:20 schreef huppeldepup het volgende:

[..]

hd2:
5gb voor xp
15gb map /programfiles
30gb spellen
30gb films

shit geen ruimte meer voor je mp3's :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 05 februari 2002 14:23 schreef Patrickje het volgende:

[..]

Da's een goed idee jah. Ik maak de XP directory meestal wat kleiner (2-2.5 gig), dan weet je zeker dat je nog een Ghost of Mirror kan maken die op één cd past. Alle programma's dus ook op D: installeren.
Als je dat doet laat XP dan wel op een andere schijf swappen :)

Als je dan ooit eens ruimtegebrek hebt kan je o.a. hibernate uit zetten. Zo zijn er wel meer dingetjes waarmee je ruimte kan winnen, maar dat lijkt me nu even niet relevant ;)

Verwijderd

Waarom zou je je zelf beperkingen opleggen. Een opstart partitie van 5GB a 10GB is prima. Kun je mooi een image van maken. De rest zou ik niet verder opdelen. Zul je net zien, heb je net een 20GB partitie voor films en dan blijk je net wat meer te verzamelen. En subdirectory films is net zo handig, geen beperkingen op voorhand.:)

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel alles NTFS formatteren? Of een gedeelte FAT32.

Ben vooral bang dat mocht de boel ooit crashen er geen toegang meer mogelijk is via DOS.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

XP zou ik als ik jou was toch echt minimaal 5 GB geven want anders krijg je gezeik.

Als je een cd'tje brand moet hij ook tijdelijk bestanden wegschrijven. Dan hebben we ook nog hibernate en systemrestore.

Ik zelf heb XP gewoon 7 GB gegeven en heb hibernate en systemrestore uitgezet.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 14:37 schreef Bogey911 het volgende:

Ben vooral bang dat mocht de boel ooit crashen er geen toegang meer mogelijk is via DOS.
Ik heb hier dan ook een 10gig FAT32 partitie voor Windows, wat program files en eventueel en wat spellen ...
de rest is gewoon NTFS :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:37 schreef Bogey911 het volgende:

nooit gehoord van ntfs-dos?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

K zou je XP naar je eerste HD copyen (partition magic heeft dan bijvoorbeeld weer een programmatje om je drive letters snel ff te veranderen. Dan heb je je 30 gig voor je programma's en gebruik je de ander voor data. Je kan 2 OS'en op een partitie hebben

HD1:

500meg SWAP partitie (FAT32)
98SE&XP, programma's/spellen: 29,5G (FAT32)
(je kunt deze ook apart doen, maar heb je eigenlijk geen voordeel van, behalve extra gedoe met kopieeren. Gaat niet sneller. Als je veel gebruikt maakt van ghost images, kun je apparte partities maken, maar zou ik zelf nooit doen.. Je verspilt er alleen hd ruimte mee. Voor een ghost kun eventueel tijdelijk een extra partitie aanmaken. Het kost je ietsjes meer werk, maar werkt ook goed..

HD2:

80G Data (fat32) (je meukschijf voor films, MP3's, programma's, iso's, etc)

Als je nou heel veel XP gebruikt kun je ook (gedeeltes van) partities in NTFS zetten. Dit kun je dan echter niet meer lezen vanaf je 98se schijf zonder extra programma's. Ik denk echter dat NTFS in een 'normale' omgeving weinig voordeel biedt boven gewoon FAT32.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1