Managed switch vs unmanaged switch

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Managed switches, zijn er verschillen onderling eignelijk? Of staat die managed voor een vaste set van features?
Kan een cisco bijvoorbeeld net hetzelfde als een nobrand?

Wat moet een managed switch ZEKER hebben? QoS, VLANs, wat nog?

Verwijderd

je stelt de verkeerde vragen...
eerst kijken wat je wilt dan kijken wat de switches kunnen...
er is geen antwoord te geven op die vraag... je vergelijkt 2 verschillende merken met elkaar terwijl bijv bij cisco al ettelijke verschillen zijn tussen de verschillende types

• witchdoc
Op dinsdag 05 februari 2002 14:14 schreef betweter het volgende:
je stelt de verkeerde vragen...
eerst kijken wat je wilt dan kijken wat de switches kunnen...
er is geen antwoord te geven op die vraag... je vergelijkt 2 verschillende merken met elkaar terwijl bijv bij cisco al ettelijke verschillen zijn tussen de verschillende types
Hehe, nee, ik wil het globale plaatje weten.
Moet o.a. zulke dingen verkopen dus weet ook graag ietwat waar'k over praat.
't Gaat dus niet over een specifieke switch die ik wil maar over het inzicht dat'k wil vergaren in de materie (erg oppervlakkig trouwens hoor).

Maar iemand die mij verteld dat ie een managed switch nodig heeft zonder verdere informatie.. dat kan eignelijk niet dus?

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

bij een managed switch kun je poortjes managen, dwz -> snelheid automatisch of handmatig instellen, full- of half- duplex selecteren, v-lans genereren etc etc

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:25 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Hehe, nee, ik wil het globale plaatje weten.
Moet o.a. zulke dingen verkopen dus weet ook graag ietwat waar'k over praat.
't Gaat dus niet over een specifieke switch die ik wil maar over het inzicht dat'k wil vergaren in de materie (erg oppervlakkig trouwens hoor).

Maar iemand die mij verteld dat ie een managed switch nodig heeft zonder verdere informatie.. dat kan eignelijk niet dus?
grrr verkoper...
nou ja er zijn een hoop standaard dingen maar het lijkt me beter dat je weet waarom je een managed switch zou nemen ipv van de technische zaken probeert te begrijpen (mijn ervaring met verkopers... dat lukt ze toch niet :) )

bijv vlans is leuk maar zonder vlanrouter (router on a stick; lollypoprouter) heb je er weinig aan... kan je naar mijn idee beter 2 switches kopen.

vlans is bijv. wel handig in een groot bedrijf met meerdere afdelingen die op verschillende subnetten zitten. als dan bijv de afdeling administratie verhuist van de beneden vloer naar de 2de verdieping, hoef je niet meer in de patch kast te zijn, maar kan je simpelweg de vlan veranderen van de port waar ze dan inkomen. dit betekent geen ellende meer met bekabeling opnieuw leggen ed.

Verwijderd

dit is zo`n open stelling waar je zo weinig mee kan,
tuurlijk zitten er tig verschillen tussen de switches,
alle opties die hierboven staan maar je hebt bijvoorbeeld ook de ON-BOARD snelheid, als je een connencie met 10 pc`s hebt op een 100mb 10 ports switch dan kan op de goedkopere switch setjes niet poort 1 naar poort 2 en poort 3 naar poort 4 .... 100 MB halen want dan wordt de snelheid gedeeld,
er zit namelijk een processor in een switch die kan lezen waar een packet heenmoet, als een echte router/switch hebt is de on-board snelheid vaak iets vaan 2GB zodat alle poorten de gevraagde snelheid kunnen krijgen, er zitten dan ook vaak 2 tot 4 processoren on-board. we praten dan wel over een machine van rond de 10.000 euro....

weer iets wijzer verkopen ?

Verwijderd

de hoeveelheid cache ook niet te vergeten...

• witchdoc
Op dinsdag 05 februari 2002 15:18 schreef soeteharing het volgende:
weer iets wijzer verkopen ?
Totaal niet.. noujah, dan zal'k me eruit moeten lullen he!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:26 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Totaal niet.. noujah, dan zal'k me eruit moeten lullen he!
lol ja laat de technische jongens je fouten dan maar weer opknappen :)
Pagina: 1