Toon posts:

Freesco installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de installatie van een Freesco router en vraag me af wa de instellingen zijn voor de client om te connecten naar de freesco router om vervolgens op het internet te kunnen komen. Ik heb al reeds een connectie gemaakt om het internet op te kunnen. Waar ik nog tegenaan loop is dat als ik via een browser (IE 5.5)het internet op wil dat dit niet gaat.

en heb gvd! al 100x de manual gelezen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 21:28
niet schelden.... misschien zijn we nog bereid om je te helpen dan....

Sometimes you need to plan for coincidence

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

DNS en gateway ingesteld bij client?

• Hmmbob
sowieso wel iets ingesteld op de client?

bijvoorbeeld dat de client via het LAN verbinding moet maken?

Verwijderd

Ik heb hier bij windows xp alleen gateway ingesteld en DNS-achtervoegsel als 'router.inet'.

Verwijderd

Gewoon niks instellen in XP, heb ik ook gedaan, en hij deed het gewoon. Heb je een modem gehad? Dan moet je die verbindingen eruit slopen onder Tabblad verbindingen van IE.
Hopelijk lukt het zo wel..

• Hmmbob
XP lekker alles zelf laten uitzoeken, als je tenminste de DHCP-server van freesco hebt aangezet. Dan werkt alles perfect.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Als je je FreeSCO-doos als DHCP server hebt ingericht, hoef je niets te doen.

Als je dat niet hebt gedaan, zorg dan dat je bij je IP-instellingen van je WS het volgende regelt:

- Gateway naar het IP-adres van de router
- DNS'en van je provider invullen.

Daarna zou het moeten werken.

Check wel ff de proxy instellingen van je browser. Haal ze voor de zekerheid even weg.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Kijk eens op deze website: http://www.ssp.be.tf/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook een beetje onduidelijk geweest over het netwerk. Wat ik eigenlijk wil is een netwerk van 14 clients naar het internet laten connecten. De verbinding met internet is DSL. De clients in het netwerk zijn WinNT en W2k clients. Alle clients hebben een eigen vast IP adres. Voor het Testen van het systeem heb ik een modem aangesloten. Als ik in de Freesco software via de web interface een connectie maak dan lijkt de dailup naar de provider wel goed te gaan. Als ik op de client (daar is DNS van de provider en het IP adres van de router geconfigureerd) met een site contact wil leggen dan zie ik al geen RX/TX activiteieten op het modem.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Zoals ik het hier lees begrijp ik dus dat je werkt met vaste ipadressen.
Dan moet je dus op de clients invullen:
- het vaste ip-adres van die client (uniek op het netwerk)
- dns van je provider
- gateway (dus het vaste ip-adres van je freescoserver, dus wel het interne adres, niet je vaste ipadres van je provider).

Mocht dit niet de info zijn die je zoekt, dan heb ik je vraag verkeerd geinterpreteerd.
Pagina: 1