Toon posts:

Printer delen lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tussen twee win XP prof compu's zit een netwerkje (met kruiskabeltje). Netwerk werkt (kan pingen en bestanden overzetten). Op host PC is printer geinstalleerd (standaard xp driver) en geshared (naam: HP930C). Op host PC werkt printer. Op client pc probeer ik nieuwe printer te installereen via wizzard. Als ik kies voor locale printer (zoals XP voorschrijft als printer geen eigen ip-adres heeft) of netwerktprinter (en als locatie \\ipadres\HP690C opgeef), het werkt niet. Als ik op de client PC windows laat zoeken naar de printer wordt deze niet gevonden.

PS: de printer is via USB aangesloten op host pc en staat permanent aan. Ook heb ik het Norton anti-virus en internet security uitgeschakeld. Protocol 'bestanden en printers delen' is ook geactiveerd.

Vraag: wat doe ik verkeerd of welke instelling zie ik over het hoofd?

Verwijderd

Heb je printersharing op enabled staan?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt bij 'rechtermuisknop -> sharing -> share this printer'? Dat heb ik. Overigens heb ik ook het protocol 'bestanden en printers delen' geinstalleerd.

Verwijderd

Dan moet je toch op de andere PC via het netwerk die printer zien staan lijkt me. Heb je het netbeui protocol geinstalleerd? wil ook wel uns helpen

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
de instellingen en protocollen kloppen. Als je vanaf de client een netwerk printer installeerd en de server browsed, dan zou je hem moeten zien. Normaal volg je de volgende stappen:

-printer installeren op server, en deze sharen. Geef een netwerk naam aan de printer.
- Installeer op bijde computers tcp/ip en file and printersharing for microsoftnetworking
- kies op de client: ad printer -> ad network printer -> browse for a printer-> kies de printer van je server-> klaar!!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je het netwerk browsed en je ziet de printer niet dan is er qua sharing iets mis. Denk je eraan dat de gebruiker op de client ook op de master als gebruiker geregistreerd moet staan ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit hoort in NT thuis. :)

Move HA -> NT.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Nu ik thuis ben hang ik de laptop aan de pc. Ik tiep op de laptop (client) het netwerkadres van de host pc (juan-pablo) in en wat zie ik daar: "HP DeskJet 930C/932C/935C on juan-pablo" :7. Klik op het icoon en weldra, krijg de status van de printer te zien. FF Word-documentje openen en ja hoor, hij print *D. M.a.w.: als er een netwerkverbinding tussen twee computers tot stand komt, zoekt XP zelf naar aangesloten hardware. Nix installeren, alleen de printer op de host computer instellen dat ie shared. C'est tout! Deze site kan bijna opgeheven worden ;)
Pagina: 1