Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heeft mijn zus een aansluiting op Chello via UPC. Nu is de verbinding anderhalve week geleden dood gegaan. Eerst dachten we dat het aan de netwerk kabel lag, maar die is (middels een cable sniffer) goed bevonden. Het modem lijkt het te doen, W2k zegt dat er niets mis is met de NIC. Pingen lukt niet en er branden ook geen lampjes op de NIC. Bellen met UPC levert het volgende op:

- De modem werkt, zeggen ze op afstand te kunnen zien.
- Eerst netwerkkaart opnieuw installen (ik zou niet weten waarom, mijn zus installeerd nooit nieuwe hardware en doet niets met drivers)
- Werkt dat niet, dan W2K opnieuw installeren.

En op de laatste zeg ik: |:( want dat lijkt me totaal onnodig.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik kon er niets over vinden middels search (wel een hoop geklaag over UPC)...

Verwijderd

Je moet nog maar eens aan de telefoon gaan hangen en ze verzoeken om je eens met wat grotere pakketjes te pingen...
Zo hebben ze mij ook eens bijna een maand met een kapot modem laten zitten....De eerste week was het een storing(yeah right)en daarna lag het aan mij.....nadat ze me met grotere paketten gepingd hadden kreeg ik dezelfde middag nog een nieuwe modem.
chello= :r
(zeg maar dat je net een schone install heb gedaan en lul een beetje met ze mee)

Verwijderd

Topicstarter
(zeg maar dat je net een schone install heb gedaan en lul een beetje met ze mee)
Dat was ik sowieso al van plan :). Maar goed, zullen we ze eens even gekbellen...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-03 18:17
Dit past beter in [forum=4] .. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

DizzyWeb

Ondertiteld

Dus je modem heeft wel verbinding met het internet, maar PC naar kabelmodem doet nix?

Brand het lampje bij de UTP aansluiting op het kabelmodem ook niet?

Als die niet brand, maar je modem is online, dan klopt het idd dat chello je modem online ziet, maar dat het niet werkt... En dan kan evengoed je modem verrot zijn. Maar als ik jou was zou ik die netwerkkaart ook ff checken.

Tis 1 van die 2, of netwerkkaart of, modem.
Either way moet chello er wat aan doen, zei hebben beiden geleverd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:31 schreef DizzyWeb het volgende:
Dus je modem heeft wel verbinding met het internet, maar PC naar kabelmodem doet nix?

Brand het lampje bij de UTP aansluiting op het kabelmodem ook niet?
Da's een goeie, kzalles ff kijken. Anders probeer ik even een andere nic, die heb ik ook nog wel liggen. Als ik moet wachten op UPC zijn we er over een maand nog niet en da's een beetje zonde van het geld.
Pagina: 1