Toon posts:

Freesco, USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mxtream met een usb modem, nou wil ik een oude computer mbv freesco in gaan stellen als router. Nu moet dus die modem in die oude comp. dus moet ik daar een usb poort in maken, op zich geen probleem. Maar kan freesco dan ook overweg met een usb modem?

Verwijderd

denk het niet maar kijk ff op de site...
zoniet dan kan misschien smoothwall het wel (ook ff op de site kijken natuurlijk)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan je je modem niet omruilen (tegen betaling) voor een ethernet modem? veel flexibeler

Verwijderd

Topicstarter
En als ik die router gewoon inricht als linux comp. Bijvoorbeeld met suse 7.2? Die USB modem werkt daar toch wel op, of is die usb modem zo dramatisch dat zelfs dat een lastig verhaal is?

Bestaan er routers (dus geen pc met bijv. freesco)die wel kunnen omgaan met USB modems??

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 16:33 schreef macg het volgende:
En als ik die router gewoon inricht als linux comp. Bijvoorbeeld met suse 7.2? Die USB modem werkt daar toch wel op, of is die usb modem zo dramatisch dat zelfs dat een lastig verhaal is?

Bestaan er routers (dus geen pc met bijv. freesco)die wel kunnen omgaan met USB modems??
Dan zul je goed moeten zoeken,
volgens mij zit USB pas in de 2.4 kernels, dus dan moet je een router hebben met de 2.4 (zeldzaam of zelfs niet-bestaand?).

Je kunt dan het beste toch gewoon Suse pakken, heeft tenminste zeker USB support, en kan ook routen.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

Op dinsdag 05 februari 2002 16:37 schreef speed24 het volgende:

[..]

Dan zul je goed moeten zoeken,
volgens mij zit USB pas in de 2.4 kernels, dus dan moet je een router hebben met de 2.4 (zeldzaam of zelfs niet-bestaand?).

Je kunt dan het beste toch gewoon Suse pakken, heeft tenminste zeker USB support, en kan ook routen.
USB kan ook in de 2.2 serie :)
En een simpele Debian install met eventueel dus 2.4 kernel werkt wel met die modem :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:37 schreef speed24 het volgende:
2.4 (zeldzaam of zelfs niet-bestaand?).
Uhmmm, bijna alle merken brengen al een maand of twee 2.4 kernel distro's uit... (ik werk op SuSE 7.3 (2.4.16))

:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 05 februari 2002 19:12 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Uhmmm, bijna alle merken brengen al een maand of twee 2.4 kernel distro's uit... (ik werk op SuSE 7.3 (2.4.16))

:)
Hij bedoelde een specifieke router distro ( alle freesco/smoothwall en zo )

Zoals gezegd gewoon linux distro pakken met 2.4 kernel ( zijn er genoeg ) ofwel 1 zonder 2.4 kernel en er zelf eentje compilen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een router gevonden die USB modems ondersteund, maar dan kan ik net zo goed een nieuwe modem kopen. De Draytek Vigor2200USB kost 260 euro. Dus daar schiet ik niet veel mee op.

Doen ze daar moeilijk over als ik de usb modem om wissel (met de bijbetaling) voor een ethernet modem??
Pagina: 1