De Casema Backbone!?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Was er op tv dat Casema de backbone van 2x100 ging vervangen door een 1 Giga...
Is alleen niet gelukt :(
Mijn vraag: wat is een backbone en wordt i-net echt sneller als hij vervangen wordt bij de provider? mischien is er iemand die er wat meer duidelijkheid over kan geven.

Verwijderd

Ik weet het niet zekers, maar een backbone is volgens mij waar alle info doorheen word gehaald, naar de provider toe. Dus als die word versneld is de provider ook sneller.
Correct me if i'm wrong!

• Elect
  • Niet online
klopt ... maar wist je dat zeelandnet mar een backbone heeft van 45 meg ?!?!?!?!?!
en jullie 2x 100 ???????????????????????????/

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Backbone is het ruggemerg van je provider, hier lopen alle verbinding door naar het internet. Waar heb je dat gezien of gehoord dat casema de backbone ging vervangen en dat het niet gelukt is.....????

Laten ze eerst de modempjes maar vervangen..

Verwijderd

Ik denk dat heel Casema geen ruggegraat heeft. Spreekwoordelijk gesproken dan.
Ze beloven vanalles, maar niks concreets, dus ze heb je geen poot om op te staan.

Trouwens, een paar maanden geleden deed Casema alle problemen nog af met "het ligt niet aan ons maar aan de Backbone, en die is niet in ons beheer."

Tja......

Verwijderd

casema? backbone?? casema belt 24/7 in bij superweb, DAT is jullie backbone.... ;) en iedere keer dat je ge-disconnect wordt, dan moeten ze weer ff opnieuw inbellen, omdat de 2 uur voorbij zijn :) :)

• valkenier
Leuk sjeems, heel leuk... ;)

ik wordt trouwens nooit gedisconnect door casema

Verwijderd

Volgens mij stond er dat ze de Cashboom gaan vervangen. Dat is omdat ze de abbo-prijs om laag moeten brengen vanwege aktie van de WIGG, Zwartboek en de consumentenbond. Dus als er dan minder geld kan worden afgetroggeld van de abbo's dan moet dat juist een kleinere CashBoom worden.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar klinkt in ieder geval een stuk aannemelijker dan wat hierboven allemaal geschreven is.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
is gewoon bullshit verhaaltje van casema om iedereen zoet te houden. het echte probleem bij casema ligt in de wijken waar te veel brakke demos kabel modems zijn aangesloten.

Deze week gaat Casema overleggen met de consumentenbond/wigg en Casema zal er alles aan doen om de consumentenbond zand in de ogen te gooien.
met dat bullshit verhaaltje over de backbone lijkt het net of casema nu de problemen aan het oplossen is terwijl het gewoon een manier is om tijd te rekken en een rechtzaak te voorkomen..

leuk detail is dat Casema bij dat overleg de wigg niet aan tafel wil hebben.

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Thijs B:
was is dat nou weer voor gelul, Casema weet echt wel dat het probleem in de wijken zit, en niet in de backbone. Het uitbreiden van de backbone heeft nix te maken met het vuur wat Casema nu krijgt te verdragen. En ze hebben dit alleen maar gepost omdat door die uitbreiding (die fout is gegaan) een groot deel van de verbindingen eruit lagen voor een avondje.

• valkenier
morgen horen we meer, ben benieuwd hoeveel we terug gaan krijgen >:) hehehe
Delft, 3 juli 2000

Overleg Consumentenbond met Casema

Op vragen over de uitslag van het overleg tussen de Consumentenbond en de NV
Casema kan door
de Internet Helpdesk geen antwoorden worden gegeven.

De inhoud van dit overleg zal bekend worden gemaakt in een gezamelijk
communiqué aan de pers, waarover op dit moment bij de Internet Helpdesk niets
bekend is.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk hierover niet te bellen.
van de casema-nieuwspagina ;)

Verwijderd

Ik wordt de afgelopen 10 dagen meerdere keren er dag gedisconnect. Vandaag 'maar' 2x.
Meestal kan ik dan ook een half uurtje/uurtje niet meer inloggen. Ik heb Casema daarover gebeld, en er zou de volgende dag terug gebeld worden. Niet dus.
Ik heb inmiddels een emailtje naar ze gestuurd, waar ik hoogstwaarschijnlijk ook ook geen antwoord op krijg.

WIGG/Consumentenbond: Doe jullie best morgen.

Verwijderd

En krijg je ook 50 piek terug Henny?

• valkenier
We krijgen toch allemaal een fooi van fl50,- en dan ook nog es fl15,- per maand tot de problemen zijn opgelost. Blijknbaar kan dat nu dus wel, de problemen oplossen. En hoe doet de casema dat dan in overleg met de consumentenbond? Juist door een data-limiet in te stellen. Een wat? Een DATA-LIMIET! op een kabelabbo, het moet niet gekker. Daarom moest de wigg buiten bleven zeker.
Casema is met de Consumentenbond overeengekomen om alle Internet abonnees
van Casema fl. 50,- als financieel gebaar voor de problemen in het verleden te
geven. Bovendien krijgen abonnees vanaf 1 augustus 25% korting op hun
abonnementsgeld zolang de problemen in hun gemeente niet zijn opgelost. Verder
heeft Casema met de Consumentenbond afgesproken om het product “Internet via
de kabel” opnieuw en nauwkeurig te definiëren. Onderdeel van de productdefinitie
zullen o.a. zijn:

Een gemiddelde streefsnelheid
Een datalimiet om excessief gebruik tegen te gaan.

Voor het einde van het jaar moeten alle problemen opgelost zijn. Alle abonnees
ontvangen op korte termijn een brief met een gedetailleerde uiteenzetting.
Waar hebben we dan die 1 gig-pijp nog voor nodig? :(

Verwijderd

wat die eikel van een casemawoordvoerder dan maakt op tv
komt gewoon met het volgend lul-excuus voor hun extreem lame netwerk.... :( :( :(

[quote]"het casema netwerk is niet bedoeld voor isdn snelheden.. maar voor gebruiksgemak"[quote]

AAAAARRRRGH

met een gemiddelde streefsnelheid bedoelen
3KB/s.... en dan mag je dus blij zijn.. :(
en als je erboven komt knijpen ze je nog af ook...

en nou naaien ze me ook nog effe snel een datalimiet aan... :( :(

wie gaat er mee het casema gebouw bestormen ???

• valkenier
count me in, een gemiddelde streefsnelheid zal ook wel over 24 uur gemeten worden. Zit je 's avonds nog klem.

• BazP
  • Laatst online: 12-08 00:03
Aaaaaarrrrrch Ik!!!!!
Pagina: 1