Ik hoop dat ik het goede draadje pak.
Belangrijkste verschil is dat ESX server een eigen OS heeft gebasseerd op Linux.
Je installeerd het dan ook op een kale server zonder OS.
Echter, ik heb ESX ook aangevraagd bij VMWare en die krijg je niet zo maar. Er worden nogal wat eisen gesteld aan de hardware. Aangezien het een OS betreft moeten de drivers van esx compatible zijn met de HW.
Belangrijkste verschil is dat ESX server een eigen OS heeft gebasseerd op Linux.
Je installeerd het dan ook op een kale server zonder OS.
Echter, ik heb ESX ook aangevraagd bij VMWare en die krijg je niet zo maar. Er worden nogal wat eisen gesteld aan de hardware. Aangezien het een OS betreft moeten de drivers van esx compatible zijn met de HW.
Verwijderd
ESX werkt zoals gezegd op een eigen op Linux gebasseerd OS.
GSX wordt echter op een windows machine geinstalleerd als aanvullende software.
Ik weet niet hoeveel virtuele servers er op moeten gaan draaien, maar wij hebben hier op een 2x 3ghz XEON met 6gb RAM, 4 virtuals draaien.
GSX wordt echter op een windows machine geinstalleerd als aanvullende software.
Ik weet niet hoeveel virtuele servers er op moeten gaan draaien, maar wij hebben hier op een 2x 3ghz XEON met 6gb RAM, 4 virtuals draaien.
Mjah ik denk niet dat deze twee gebruikers nog veel baat hebben bij een kick van meer dan 3 jaar
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
![]()