Verschil tussen Delta en Papst 80 mm

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik zit dus met een prob. De search geeft ook niet echt lekkah antwoord hierop.

Wat is het verschil tussen een Delta en Papst behalve de prijs. Bij Oc-Shop hebben ze alleen Delta en bij Space-Promotion beide. Ik wil dus kiezen voor een Papst 8412NH of een Delta AFB-0812SH (80MP) ik neem aan dat die Delta bij Oc-Shop dezelfde is als bij SP. Delta is bij SP goedkoper dan bij OC en vraag me dus echt af wat het verschil is:?

Voor mijn CPU neem ik een Alpha en een Delta. :P

..::System Specs::..

Verwijderd

Delta is kabaal + performance
Papst is geen kabaal + geen performance

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

delta = hoop herrie, super koeling (superb voor OCen)
papst = heel stil, normale koeling (niet te ver OCen dus)

edit:

te laat :'(

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Ik heb toevallig gisteren en Papst op mijn systeem gezet.
dit met een 8 naar 6 cm2 converter.
Ik wou eigelijk de NGM versie hebben maar ik kon toevallig aan een 2ehands NG komen
Ik was bang dat hij te veel herrie zou maken (2 watt) echter dat viel reuze mee. draait op 3150 toeren

Ik heb er vervolgens nog een 5 watt autolamp tussengezet als weerstand en nu draait hij op 2800 toeren.
Minder herrie als mijn leadtek geforce 2 pro !!!

Koeling van de papst is OK

:)

Samsung S23 Ultra

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

delte goede koeling maar lawaai en de andere normaal maar geen lawaai. Dus wat wil je?

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Op dinsdag 05 februari 2002 12:11 schreef Titanium het volgende:
Ik heb toevallig gisteren en Papst op mijn systeem gezet.
dit met een 8 naar 6 cm2 converter.
Ik wou eigelijk de NGM versie hebben maar ik kon toevallig aan een 2ehands NG komen
Ik was bang dat hij te veel herrie zou maken (2 watt) echter dat viel reuze mee. draait op 3150 toeren

Ik heb er vervolgens nog een 5 watt autolamp tussengezet als weerstand en nu draait hij op 2800 toeren.
Minder herrie als mijn leadtek geforce 2 pro !!!

Koeling van de papst is OK

:)
Helemaal mee eens! Papst is erg :9~ maar ook duur :(

Verwijderd

Pak dan een Enermax 80mm fan!! die heb ik ook ech fijn zit een potmeter ingebouwt kan hem tussen de ~500 en ~3500rpm laten draaien

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 10:57

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 05 februari 2002 12:20 schreef Mr.WWW het volgende:
Pak dan een Enermax 80mm fan!! die heb ik ook ech fijn zit een potmeter ingebouwt kan hem tussen de ~500 en ~3500rpm laten draaien
Die 500 rpm haal je nooooooooit. Ik heb zelf 4 van die dingen en het minimale met de ingebouwde potmeter is toch echt boven de 1300 rpm hoor. Dan hoor je ze ook niet, daar niet van maar 500 rpm is gewoon niet haalbaar.
Zelf heb ik een baybus gemaakt met potmeters waarmee ik die fans regel (mooie draaiknopjes ;)) en ik heb een minimum van 1400 rpm en een max van 3600 rpm.

Verwijderd

Neem nooit een delta hp fan....Ik heb er twee en ze hebben ongeveer 10 sec op 12 volt gedraaid en sindsdien op 5 volt.

Ze koelen nu nog steeds beter als mijn standaard fans op mijn athlon :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 05 februari 2002 13:26 schreef Agony het volgende:
Neem nooit een delta hp fan....
wat is dat nou voor b*llsh*t...

zolang ik niet naast mn delta hoef te slapen vindt ik het geen probleem, ik heb toch altijd een headset op mn kop...

en hij koelt super!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 21:15
* Dirk J vind dat iedereen te veel vooroordelen over Papst heeft
Papst fans zijn niet allemaal stil hoor. Het zijn gewoon hele hoge kwaliteit fans. Je hebt natuurlijk wel stille, maar bijvoorbeeld de 8412NH maakt 37 dB(A) aan lawaai, en blaast 46 CFM.

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op dinsdag 05 februari 2002 14:11 schreef AMDude het volgende:
* moefit vind dat iedereen te veel vooroordelen over Papst heeft
Papst fans zijn niet allemaal stil hoor. Het zijn gewoon hele hoge kwaliteit fans. Je hebt natuurlijk wel stille, maar bijvoorbeeld de 8412NH maakt 37 dB(A) aan lawaai, en blaast 46 CFM.
Je hebt helemaal gelijk! Al zou ik het geen vooroordelen noemen. Delta is gewoon erg bekend met de herrie fans (die erg veel lucht verplaatsen), maar ze hebben ook erg stille! Net zoals Papst.

In prijs en lawaai (bij gelijke luchtverplaatsing) komen ze beide wel aardig op hetzelfde neer, je moet alleen wel het juiste type bestellen!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:56
* Devian vind dat iedereen te veel vooroordelen over Papst heeft
en als je een 80 hp van delta haalt blaast tie meer als 80 cfm :p

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 15:20 schreef Devian het volgende:

[..]

en als je een 80 hp van delta haalt blaast tie meer als 80 cfm :p
En hoeveel dbA? Nou? Dat bedoel ik. :7

Verwijderd

/me vind dat iedereen te veel vooroordelen over Papst heeft
[mierenneukmodus] 46,5 CFM. [/mierenneukmodus] Doe dat maar eens na met je Deltaatje... :P

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:56
Op dinsdag 05 februari 2002 15:54 schreef Mace33 het volgende:

[..]

En hoeveel dbA? Nou? Dat bedoel ik. :7
was dat niet iets van 56 db? op een lan merk je er niks van :p en thuis draait het op 5v :D

https://wren.co/join/Devian

• Bert-Jan
  • Laatst online: 17-02-2024
Het is als het verschil tussen op je 30e doof worden en op je 80e doof worden :+

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
gister sunon extreme high output 80mm besteld.

is 40dba en 50cfm ...

Is mooie gulden midden weg, waren nog eens goedkoop ook >:)

$8 per stuk bij http://www.2cooltek.com/ en $8 verzendkosten naar nederland.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:30 schreef Devian het volgende:

[..]

was dat niet iets van 56 db? op een lan merk je er niks van :p en thuis draait het op 5v :D
Halvering van het voltage betekent ongeveer een kwart van de maximale airflow. Jij draait dus op minder dan een kwart van die 80+ CFM. :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 05 februari 2002 15:57 schreef Mace33 het volgende:

[..]

[mierenneukmodus] 46,5 CFM. [/mierenneukmodus] Doe dat maar eens na met je Deltaatje... :P
hehehe... mijn FFB0812EHE maakt 80CFM... :P maar wel 52 db... :(

http://www.deltaww.com/products/dcfans/pdf/FFB808038.pdf

hier staat de datasheet!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 16:41 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

hehehe... mijn FFB0812EHE maakt 80CFM... :P maar wel 52 db... :(
Dat bedoel ik nou juist! De Papst fans zijn onverslaanbaar (okee, Panaflo is er ook nog) als het gaat om de verhouding airflow/geluid. :) Als je zo'n Delta (met dubbele fan!) alleen stil kan krijgen door hem aan 7 of zelfs 5 Volt te hangen, schiet je nog geen ruk op. :)

• mark9534
  • Laatst online: 19-06 19:22

mark9534

Ondertitel ?

Dus als je geen herrie wilt dan een Papst fan kopen ? Maar welke ze hebben volgens mij 3 verschillende, of niet ?
Of zijn die Panaflo fans het beste ? Weinig geluid / veel airflow ?

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op dinsdag 05 februari 2002 14:21 schreef moefit het volgende:

[..]

...Delta is gewoon erg bekend met de herrie fans (die erg veel lucht verplaatsen), maar ze hebben ook erg stille! Net zoals Papst.

In prijs en lawaai (bij gelijke luchtverplaatsing) komen ze beide wel aardig op hetzelfde neer, je moet alleen wel het juiste type bestellen!
Ik quote mezelf maar even.

Als je nou eerst eens even de datasheets naast elkaar gaat leggen. Dan zul je zien dat Papst en Delta erg stille fans hebben, maar beide ook zeer luidruchtige! Het is maar net wat je wilt.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:09 schreef mark9534 het volgende:
Dus als je geen herrie wilt dan een Papst fan kopen ? Maar welke ze hebben volgens mij 3 verschillende, of niet ?
Of zijn die Panaflo fans het beste ? Weinig geluid / veel airflow ?
Papst 8412 reeks

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:26
Ik hoor hier net dat papst fans duur zijn nou ik heb er 4 besteld 80x80 25 en die kosten 13 euro per stuk .

http://www.display.nl

Ik vind dat nogal meevallen

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 05 februari 2002 16:53 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou juist! De Papst fans zijn onverslaanbaar (okee, Panaflo is er ook nog) als het gaat om de verhouding airflow/geluid. :) Als je zo'n Delta (met dubbele fan!) alleen stil kan krijgen door hem aan 7 of zelfs 5 Volt te hangen, schiet je nog geen ruk op. :)
dubbele fan??? vertel eens meer? :?

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:54 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

dubbele fan??? vertel eens meer? :?
Foutje. Ik meende op die datasheet 2 fans boven elkaar te zien, maar hij haalt z'n airflow uit die 5700 RPM. 2 (onafhankelijke) fans boven elkaar werkt trouwens niet echt lekker. :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28
Op dinsdag 05 februari 2002 12:03 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
Ik zit dus met een prob. De search geeft ook niet echt lekkah antwoord hierop.

Wat is het verschil tussen een Delta en Papst behalve de prijs. Bij Oc-Shop hebben ze alleen Delta en bij Space-Promotion beide. Ik wil dus kiezen voor een Papst 8412NH of een Delta AFB-0812SH (80MP) ik neem aan dat die Delta bij Oc-Shop dezelfde is als bij SP. Delta is bij SP goedkoper dan bij OC en vraag me dus echt af wat het verschil is:?

Voor mijn CPU neem ik een Alpha en een Delta. :P
Die MP is niet hetzelfde als de AFB-0812SH. De SH is een dunne (25mm) fan die een fractie van de luchtverplaatsing van de MP. Vandaar dat de SH een stuk goedkoper is dan de MP.

Dato DUO synth voor twee

• mark9534
  • Laatst online: 19-06 19:22

mark9534

Ondertitel ?

Welke kun je dan het beste nemem als je dus de meeste performance wil maar dat ie wel nog stil is ? De MP versie ?

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 16:53

[NUT]

Heppiedepeppie

Op donderdag 21 februari 2002 14:12 schreef mark9534 het volgende:
Welke kun je dan het beste nemem als je dus de meeste performance wil maar dat ie wel nog stil is ? De MP versie ?
ja, ik geloof van wel, of een duurdere PAPST die gewoon stil is en veel blaast...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 20:16

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 06 februari 2002 11:49 schreef mmxmmx het volgende:
Ik hoor hier net dat papst fans duur zijn nou ik heb er 4 besteld 80x80 25 en die kosten 13 euro per stuk .

http://www.display.nl

Ik vind dat nogal meevallen
Specs daarvan? CFM? dB? RPM?

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hebben ze bij display geen internetshop want een 80mm papst voor 13 euro is niet duur maar ligt ook aan de type.
Pagina: 1