Toon posts:

monitor goed, agp-kaart goed, alleen geen beeld ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatst heb ik een computer in elkaar gezet, alleen hij gaf geen beeld. Het agp-kaartje is goed, en het monitor ook. Hij start wel op, maar hij geeft ook geen piepjes.
Hoe kan ik dit oplossen ?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

inXs

known as inXs

scherm in het stopcontact :D

superB

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Kan vanalles zijn!

Moederbord niet goed aangesloten
Processor niet goed aangesloten
Geheugen niet goed aangesloten
PC Speaker niet goed aangesloten

enz. enz. enz.

Geen beeld hoeft niet altijd aan de videokaart of monitor te liggen! :)

Verwijderd

Klopt, bij mij zaten eens de ide kabels niet goed in het moederbord en daardoor kreeg ik geen beeld

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

-ET-

Phone Home

AGP Slot kapot??

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

het kan dus echt vanalles zijn maar om direct te zeggenvan pc-speakers kapot? wat schiet je er nu mee op?

hier gaat het hopelijk verder:

PII 300 Total Failure!

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Refresh rate te hoog.
Heb het zelf gehad met een sis6326 videokaart en een standaard 15 inch monitor.

Bij win98se en me doet de monitor het voor geen meter.
En bij WIn2k en XP weer wel.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:36 schreef ureal het volgende:
Refresh rate te hoog.
Heb het zelf gehad met een sis6326 videokaart en een standaard 15 inch monitor.

Bij win98se en me doet de monitor het voor geen meter.
En bij WIn2k en XP weer wel.
klein beetje schopje, maar toch

opstarten in veilige modus, en bij beeldschermeigenschappen enzo je refreshrate op standaardwaarden adapter zetten in plaats van optimaal oid :)

Verwijderd

Als je nou eens een digitale monitor er op meurt dan zegt ie wel of ie out of range is (8>

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 11:39 schreef lord_farquaad het volgende:
laatst heb ik een computer in elkaar gezet, alleen hij gaf geen beeld. Het agp-kaartje is goed, en het monitor ook. Hij start wel op, maar hij geeft ook geen piepjes.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Heel simpel, je moederbord maakt contact met je kast.
Haal je moederbord eruit en leg hem op een krant zodat hij geen contact maakt anderen dingen. SLuit alles aan op het moederbord. Ik durf te wedden dat hij het nu wel doet. Je moet voetjes isolatie voetjes tussen je moederbord en je kast doen of eerst met een paar schroefjes vastzetten maar niet met zoveel, vaak zijn die schroefjes de oorzaak.

succes.
Dat niemand anders hier op is gekomen, dat valt mij echt tegen. Heb dit probleem al vaker gehoord. Dat geswijmel soms ook, gewoon als je het niet weet reageer dan niet.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
geen piepjes at all??

ik weet wel al de computer vreemd boot dat dan die kaart niet goed in z'n slot zit.
ik weet ook als je proc niet goed is dat hij dan helemaal niet boot.

dus ik denk dat het aan je mobo, geheugen of proc ligt dan.

Verwijderd

Je hebt je ide kabeltjes er verkeerd om inzitten waarschijnlijk, het kostte mij ook een half uur voor ik daar achter was toen ik mijn sys bouwde :P

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 11:56 schreef Mcart het volgende:

[..]

Heel simpel, je moederbord maakt contact met je kast.
Haal je moederbord eruit en leg hem op een krant zodat hij geen contact maakt anderen dingen. SLuit alles aan op het moederbord. Ik durf te wedden dat hij het nu wel doet. Je moet voetjes isolatie voetjes tussen je moederbord en je kast doen of eerst met een paar schroefjes vastzetten maar niet met zoveel, vaak zijn die schroefjes de oorzaak.

succes.
Dat niemand anders hier op is gekomen, dat valt mij echt tegen. Heb dit probleem al vaker gehoord. Dat geswijmel soms ook, gewoon als je het niet weet reageer dan niet.
Hmmm lees ff wat die zegt start gewoon op geen piepjes of zo!!!

Als mobo contact zou maken zou die wel eens niet opstarten en ook piepjes geven van kortsluiting dus dat zal het ook niet zijn maar misschien swijmel ik wel teveel :)
Pagina: 1