Toon posts:

Oude Server (SCSI) terug ingang krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men vriendin belooft een oude server (zo een meegekregen op het werk, allemaal SCSI)) terug bruikbaar te maken. Nu heb'k alles netjes geformateerd en dos installeren is geen probleem, maar om de CD-ROM (SCSI) te installeren zit ik effe vast. In de BIOS raak ik nog veel minder...

Ik heb al enkele drivers proberen te installeren, maar geen sjans...

Plies vertel mij hoe :'(

Verwijderd

Je zult toch van de CDrom-drive de dosSCSI-drivers eerst moeten installeren.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eerst de drivers van de controler, daarna de cdspeler
werkt de standaard cddriver van windows niet?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Voor dos moet je gewoon de aspi-drivers voor dos installeren om je cd-speler aan de gang te krijgen..

Als er bijv. een adaptec kaart in zit, dan eerst de gewone scsi-drivers, en daarbij ook de aspicd drivers.. Die drivers kun je krijgen bij de fabrikant van de scsi-controller..

(als het overigens een adaptec is, dan heb je grote kans dat de standaard opstart-diskette van win98 ook gaat werken).

Verwijderd

Topicstarter
T'is een compaq. Enig idee waar ik de gepaste drivers kan vinden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Op dinsdag 05 februari 2002 17:09 schreef Pienjo het volgende:
Op de compaq site.. (vaak staan dat soort dingen overigens niet onder ms-dos drivers vermeld, maar onder windows3.1x)

Mocht het niet lukken, dan kun je naar de scsi-chip gaan kijken, en van daaruit verder gaan zoeken!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:09 schreef Pienjo het volgende:
Moet je proberen om een smartstart CD erbij te krijgen, daarmee installeren werkt echt als een trein.......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Met die server kun je waarschijnlijk ook van cd booten. Probeer eens een bootable cdtje...

Verwijderd

Topicstarter
Booten gaat niet, heb ik heus al geprobeert! T'is nog een vrij oud model.

Die smart CD? Hoe, wat of waar kan ik dat vinden?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 10:51 schreef Pienjo het volgende:
Booten gaat niet, heb ik heus al geprobeert! T'is nog een vrij oud model.

Die smart CD? Hoe, wat of waar kan ik dat vinden?
SmartStart cd's krijg je bij je server. Oudere types hebben soms een scsi-cd maar ook vaak een ide-cd. Kijk of er anders misschien een ide-poort opzit zodat je tijdelijk een ide-cd-rom kan aansluiten.

Verwijderd

Het is makkelijker om een IDE cdromspeler te gebruiken in Dos.

Dat doe ik ook met mijn SCSI systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik zal eens zoeken naar een EDI poortje B-), alvast bedankt. Jullie horen nog van me... :Z

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb hetzelfde problem met een Digtal Multia. Ik heb dus een SCSI bootdiskette nodig. HEt systeem heeft geen IDE aansluitingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je de Windows 98 bootdisk al geprobeerd? Die heeft een aantal standaard scsi drivers. Wie weet herkent ie hem wel :) Ook compaw maakt gebruik van adaptec chips en als dat zo is pakt die bootdisk hem waarschijnlijk wel.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1