[ASP]een folder uploaden???

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
het lukt me om bestanden 1 voor 1 te uploaden naar een server in ASP. maar ik wil dat mijn gebruikers een map kunnen aanklikken zodat ze die kunnen downloaden.

kan dat in asp?

chaozz.nl | RetroGameCouch

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Nee volgens mij kan dat niet.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Kijk hier bijvoorbeeld eens:

[topic=392860/1/25]

en ontdekt dat het niet mogelijk is :) .

(ook niet met ASP dus: dit probleem is niet ASP of PHP specifiek, maar heeft te maken met de manier waarop forms werken en wat daarin wel en niet mogelijk is).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Op dinsdag 05 februari 2002 10:49 schreef chaozz het volgende:
het lukt me om bestanden 1 voor 1 te uploaden naar een server in ASP. maar ik wil dat mijn gebruikers een map kunnen aanklikken zodat ze die kunnen downloaden.

kan dat in asp?
Kan dat in HTTP? ASP is hier niet de beperkende factor maar HTTP, dat alleen voorziet in het uploaden van bestanden. Eventueel zou je hier met een ActiveX-control omheen kunnen werken. Wellicht ook met Java maar dat ken ik verder niet.

• chaozz
Op dinsdag 05 februari 2002 10:58 schreef mbravenboer het volgende:
Kijk hier bijvoorbeeld eens:

[topic=392860/1/25]

en ontdekt dat het niet mogelijk is :) .

(ook niet met ASP dus: dit probleem is niet ASP of PHP specifiek, maar heeft te maken met de manier waarop forms werken en wat daarin wel en niet mogelijk is).
dat script waar ze naar verwijzen in dat topic is helaas niet gratis... jammer!!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
chaozz: dat script waar ze naar verwijzen in dat topic is helaas niet gratis... jammer!!
Dat is geen script, maar een flinke bonk client-side code die het probleem 'oplost' door alle security aspecten maar plat te stampen :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:45

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

moet je is kijken op een community site van msn

voorbeeldje van mij

http://communities.msn.nl/MYRRON/documenten.msnw?fc_a=7&fc_p=

• chaozz
Op dinsdag 05 februari 2002 13:29 schreef Ronald_stage het volgende:
moet je is kijken op een community site van msn

voorbeeldje van mij

http://communities.msn.nl/MYRRON/documenten.msnw?fc_a=7&fc_p=
hotmail is op mijn stage uitgeschakeld. alle domeinnamen met hotmail erin zijn geblocked. kun je me toch helpen?

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
meerdere files in 1 keer uploaden kan om veiligheidsredenen inderdaad niet met standaard-browserfunctionaliteit.
enige oplossing is gebruik te maken van activeX control of java-applet die dus clientside in een webpagina draait en wel toegang heeft tot de lokale schijf.
zo'n stukje software bouwt dan zelf een HTTP multipart form op en stuurt dat naar bijv. een of andere asp-pagina die het op de server verder verwerkt.

er zijn een (beperkt) aantal firma's die dit soort dingen aanbieden en de kwaliteit loopt nogal uiteen.
helaas pindakaas, gratis heb ik ze niet kunnen vinden.
als het wel wat mag kosten dan zijn XUpload (activeX) en JUpload (java) van Persits wellicht wat voor jouw; heb je onbeperkt budget (of in ieder geval bijna...) dan kun je ook kijken naar XFile en JFile van SoftArtisans. hun support is perfect maar ze zijn astronomisch duur....

succes in ieder geval

• chaozz
Op dinsdag 05 februari 2002 21:21 schreef gotcha het volgende:
meerdere files in 1 keer uploaden kan om veiligheidsredenen inderdaad niet met standaard-browserfunctionaliteit.
enige oplossing is gebruik te maken van activeX control of java-applet die dus clientside in een webpagina draait en wel toegang heeft tot de lokale schijf.
zo'n stukje software bouwt dan zelf een HTTP multipart form op en stuurt dat naar bijv. een of andere asp-pagina die het op de server verder verwerkt.

er zijn een (beperkt) aantal firma's die dit soort dingen aanbieden en de kwaliteit loopt nogal uiteen.
als het wel wat mag kosten dan zijn XUpload (activeX) en JUpload (java) van Persits wellicht wat voor jouw; heb je onbeperkt budget (of in ieder geval bijna...) dan kun je ook kijken naar XFile en JFile van SoftArtisans. hun support is perfect maar ze zijn astronomisch duur....

succes in ieder geval
bedankt. ik zal het voorleggen aan de projectleider

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op woensdag 06 februari 2002 22:44 schreef chaozz het volgende:

bedankt. ik zal het voorleggen aan de projectleider
Als die besluit een programmeurtje ervoor aan te stellen om zelf een ActiveX o.i.d. te schrijven en er een freeware project van te maken, licht ons ff in :)

This can no longer be ignored.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op dinsdag 05 februari 2002 21:21 schreef gotcha het volgende:

succes in ieder geval
Uhm zo een componentje kost ongeveer 3 man uur, dat vind ik niet duur hoor, en dan hebben we het nog over de duurdere componentjes.
Pagina: 1