Ik had laatst van iemand gehoord dat het slecht is voor je kabelmodem als je die vaker uitzet, dus stekker uit de stopkontakt. Maar volgens mij kon je dat gewoon doen. ik wou weten of het inderdaad slecht is voor je kablemodem als je het vaker uit doet.
Zou ik ook wel willen weten, ik heb een Terayon, en waarom krijgt de ene een LAN City moden en de Andere een Terayon(zoals ik), wat is het verschil tussen deze 2 modems???)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Mijn lancity modem is een paar maandjes terug omgeruild tegen een Terayon modem.
Lancity modems zijn iets meer storing gevoelig (zowat niet te merken, maar chello zegt 't, dus 't zal wel..).
Terayon is dus minder storingsgevoelig.
Wolverine: Het is niet echt 'slecht' voor je modem als je 'm vaak volledig uitschakeld, maar het probleem is, elke keer dat je 'm weer aanzet moet de modem inloggen bij de server van chello, dit kan ooit wel eens wat langer duren.
Ik laat mijn modem altijd aanstaan, kan geen kwaad.
Lancity modems zijn iets meer storing gevoelig (zowat niet te merken, maar chello zegt 't, dus 't zal wel..).
Terayon is dus minder storingsgevoelig.
Wolverine: Het is niet echt 'slecht' voor je modem als je 'm vaak volledig uitschakeld, maar het probleem is, elke keer dat je 'm weer aanzet moet de modem inloggen bij de server van chello, dit kan ooit wel eens wat langer duren.
Ik laat mijn modem altijd aanstaan, kan geen kwaad.
Is er niemand anders die dit weet?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
de monteur (sja) vertelde me dat ie wat langer leeft als ie niet steeds aan en uit gaat.
als je 'm uit zet moet ie daarna weer al die frequenties afzoeken ofzo...
als je 'm uit zet moet ie daarna weer al die frequenties afzoeken ofzo...
Er zijn toch meerdere Chello'ers hier.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Je moet je modem eens in 2mnd resetten dat kan dan geen kwaad, maar regelmatig helemaal uit doen, bijvoorbeeld gelijkschakelaar is zeker niet aan te raden... 
Dat trekt je modem op den duur niet!
Maar eens in de drie maanden is goed, moet het modem weer even opnieuw aanmelden, alleen kunnen er wel eens problemen ontstaan met filters, die moet upc dat ff resettuh
Dat trekt je modem op den duur niet!
Maar eens in de drie maanden is goed, moet het modem weer even opnieuw aanmelden, alleen kunnen er wel eens problemen ontstaan met filters, die moet upc dat ff resettuh
Conclusie: uitzetten is niet goed.alleen kunnen er wel eens problemen ontstaan met filters, die moet upc dat ff resettuh
Russian Blue Neji
Kate Bush
Hoe maak je Chello gek denk ik dan.
Alle gebruikers tegelijk hun modem uit en aan laten zetten dan gaan ale servers waarscheinelijk plat
Alle gebruikers tegelijk hun modem uit en aan laten zetten dan gaan ale servers waarscheinelijk plat
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Nog meer reacties?
Russian Blue Neji
Kate Bush
BAZZA=>Maar dat is geen antwoord op de vraag.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Omdat het volgens moeders(en ook vaders) altijd stroom trek ookal is fit miniiieeeem, toch kunnen ze erover zeuren. Daarom is het handig om van meerdere mensen te horen of ze nou gelijk of ongelijk hebben.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Kabelmodems en Computers zijn gevoelige apparatuur, de componentjes zijn graag voorzijn van een stabiele voedingsspanning. Instabiliteit op je voeding zorgt voor een snellere veroudering van je componenten.
De meeste voedingen zijn bij gebruik zeer stabiel, alleen tijdens het inschakelen moet de voeding even stabilizeren, en is dus heel kost instabiel. Daarom zorgt het aanschakelen van Computers en kabelmodems voor de meeste schade..
Dus advies is aanlaten.
Het bespaart ook weer belasting van het Chello netwerk als ze niet telkens hoeven te te booten en besturings-software te downloaden. Ja, een modem heeft ook een O/S
De meeste voedingen zijn bij gebruik zeer stabiel, alleen tijdens het inschakelen moet de voeding even stabilizeren, en is dus heel kost instabiel. Daarom zorgt het aanschakelen van Computers en kabelmodems voor de meeste schade..
Dus advies is aanlaten.
Het bespaart ook weer belasting van het Chello netwerk als ze niet telkens hoeven te te booten en besturings-software te downloaden. Ja, een modem heeft ook een O/S
Pagina: 1