Al heel lang ligt er hier een soundkaart te liggen. Die kaart is een Diamond S90 met een Aureal 8810 soundchip (als ik me niet vergis) een kaart die 3 jaar geleden actueel was. De kaart komt uit een compaq machine (als ik me niet vergis een pressario 5500 serie) en werd toen vervangen door een sb live ! retail die net uit was. Ik mocht toen de "oude" kaart meenemen en ik dacht hem toen in m'n nieuwe pc te gaan gebruiken. Ik heb de kaart nooit aan de praat kunnen krijgen. Zodra je de driver installeerd (van diamond) crashed het hele systeem met een blauw scherm. Ik heb er toen veel rijd aan besteed maar het is nooit gelukt. Het is zo dat op de compaq replacement part blabla sticker na er nergens op de kaart melding van compaq gemaakt wordt. Op de sticker staat gewoon Diamond S90 enzo. Wel is deze kaart gewoon rechthoekig en ik dacht dat de retail versie van de S90 schuin afliep........
Ik heb toen ook ooit diamond gemaild, mar die wisten niet dat er sprake was van een speciale compaq uitvoering van die kaart (men gaf wel uitgebreide info enzo)
Ik weet dat compaq spul vaak afwijkt, maar waarom zouden ze zo'n pci kaart nou helemaal gaan aanpassen ????? dat kost toch onnodig veel ?
Het is eigelijk een beetje uit nieuwsgierigheid dat ik dit post. De kaart is ondertussen oud, maar misschien weet iemand hoe het zit, zou leuk zijn
Ik heb toen ook ooit diamond gemaild, mar die wisten niet dat er sprake was van een speciale compaq uitvoering van die kaart (men gaf wel uitgebreide info enzo)
Ik weet dat compaq spul vaak afwijkt, maar waarom zouden ze zo'n pci kaart nou helemaal gaan aanpassen ????? dat kost toch onnodig veel ?
Het is eigelijk een beetje uit nieuwsgierigheid dat ik dit post. De kaart is ondertussen oud, maar misschien weet iemand hoe het zit, zou leuk zijn