Hoe onboard video van Asus Barebone uitschakelen ?

Pagina: 1
Acties:

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier dus een Asus Barebone Tualatin staan, met een onboard SiS 630E videochip, welke geheugen afsnoept van het normale RAM geheugen.

Nu heb ik onlangs een Geforce 2 MX 400 PCI kaartje gekocht via Vraag & Aanbod, welke btw perfecto werkt, maar ik krijg de onboard video niet uitgezet via de BIOS. Er staat wel een mogelijkheid om onboard LAN + audio uit te zetten, maar het onboard video kan je om een of andere rare reden niet uitzetten. Het enigste wat je kan doen is de toewijzing van geheugen reduceren tot 2mb. |:(

Lijkt me toch logisch dat je die onboard video moet kunnen uitzetten.

Ik heb ff gezocht dmv de search, maar daar stond niets wat betrekking had op dit probleem, en de Asus site zelf .. tja, daar staan alleen maar specs e.d. maar geen aanwijzingen hoe ik dit moet oplossen.

Nieuwe BIOS zou ik wel eens willen proberen, maar als je bij de moederborden kijkt, dan staat de Asus TUSC er niet bij :(
Ik heb tevens ff gekeken op de duitse en amerikaanse FTP bakken, maar daar staat ook niets (of ik ben steke blind)
[edit] Oops, via de link zoals ik hem hieronder plaats kom ik wel bij een bios upgrade uit, maar die verhelpt het probleem niet echt.

Wie weet hoe ik dit probleem kan tackelen ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Meestal zit er wel een jumpertje of zow op het moederboard, heb je daar al naar gekeken?

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Kan er niets van terugvinden in boekje wat bij systeem zat. Blijf het vaag vinden :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Hmm... Ik kan der ook niets over vinden :( Wat is het type precies? Want ik ben nu eigenlijk een beetje doelloos aan het rondsnuffelen :P

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/desktop/terminator/tuaspec.gif

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou kunnen proberen de videobios uit de award bios te dumpen met behulp van cbrom, dan kan ie de bios van de kaart niet meer gebruiken, en doet de kaart t niet, 1 risico is dat je dan nooit meer beeld krijgt ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Als je er een losse kaart in drukt, wordt de on-board video dan niet automatisch uitgezet?

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Hmmm... ik denk dat ik je niet verder kan helpen. Hier op school heb ik geen toegang tot de ftp's met manuals en downloads :(

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Bas, hehe ... eeuhm .. beetje leipe oplossing. Ik wil wel graag de mogelijkheid behouden om ooit nog eens terug te kunnen keren naar de onboard video.

Rene, ja dat dacht ik dus ook. Maar in de bios moet je aangeven wat je primary vga wordt, PCI of onboard. Maar volgens mij zet ie hem niet uit. Want als ik de monitor op de onboard aansluiting doe, dan krijg ik gewoon beeld (mits ik onboard video als primary zet. Zet ik nu PCI als primary, dan zie ik onder WinXP wel een kruisje staan alszijnde dat de onboard video niet goed werkt.

Mocht het nu zo zijn dat hij dus uitgeschakeld is (maar dat denk ik dus niet) waarom pakt ie dan wel nog steeds geheugen af van mijn RAM ?? Ik bedoel, ik heb dan wel 512Mb, maar het is toch van de gekken! En dan nog, alle kleine beetjes helpen.

Ik ga nu werken :( Als ik straks terugkom check ik deze thread wel.

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Ahaaaaa.... :) Dat je een kruisje krijgt voor je onboard vga als je je pci videokaart gebruikt, wil dat gewoon zeggen dat winxp het betreffenden hardware product niet kan vinden, of dat het kapot is. In dit geval dus gewoon uitgeschakeld.

Edit: Typo :(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Ik heb hetzelfde probleem. Je kan bij pci wel kiezen dat ie eerst de pci kaart an dan onboard moet proberen. Ik heb ook een GeForce 2 MX 400 PCI met TV-Out erinzitten :) De AMD versie staat bij mij. Duron 1 Ghz op 1100, 1150 loopt ook goed maar niet met GeForce erin :( Ik kan nieteens die onboard goed installeren als ik de GeForce op primair zet. Andersom kan ik wel 2 monitoren draaien :) maar gamen op die s3 is 3x niks.

• Yucko

Yucko

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 10:57 schreef Snijkoek het volgende:
Ahaaaaa.... :) Dat je een kruisje krijgt voor je onboard vga als je je pci videokaart gebruikt, wil dat gewoon zeggen dat winxp het betreffenden hardware product niet kan vinden, of dat het kapot is. In dit geval dus gewoon uitgeschakeld.

Edit: Typo :(
Dan is het toch raar dat ie geheugen blijft afsnoepen voor een videokaart die uitgeschakeld is. :(

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Precies. Ik wil mijn geheugen terug!!!! Die stomme videokaart neemt minimaal 8 in mijn systeem, ik dacht al aan een soldeer actie ofzo, mischien dat dat mogelijk is maar aangezien het in de chipset zit is dat ook niet zo'n goed idee.
Pagina: 1