Toon posts:

Krijg IP 0.0.0 van Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had freeso geinstalleerd en dit werkte prima. De volgende dag start ik op en bleef freesco hangen bij DHPCOFFER..kreeg geen Ip toegewezen. Heb nu alles terug gezet in de windows computer maar nog steeds IP 0.0.0 vrijgeven e.d helpt niet "Krijg geen verbinding met DHPC server" :( Wat is er aan de hand, hoe kan ik het oplossen?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Chello bellen? Zal ongetwijfeld een Chello probleem zijn. Heb je een firewall draaien? probeer die anders eens uit te zetten.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja k dacht misschien heeft freesco de boel lopen te vern**ken maar zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19

Xtremelead

powered by E-MU

De volgorde bij DHCP is:
Discover, offer, request, acknowledge.
Als hij blijft hangen bij offer, zou ik zeggen dat je een offer van chello krijgt, maar dat jouw pc er niets meer mee doet.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Er zijn de laatste dagen grote problemen met de DHCP servers van Chello, dus 't lijkt erop dat je geen nieuw ipadres krijgt toegewezen.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

DizzyWeb

Ondertiteld

Op dinsdag 05 februari 2002 10:14 schreef Xtremelead het volgende:
De volgorde bij DHCP is:
Discover, offer, request, acknowledge.
Als hij blijft hangen bij offer, zou ik zeggen dat je een offer van chello krijgt, maar dat jouw pc er niets meer mee doet.
Freesco blijft dus wachten op een offer... En die krijgt een timeout. Evenals bij Windows.

En zoals gezegd; de DHCP servers van chello zijn de afgelopen dagen zwaar ruk...

Verwijderd

ik had hier hetzelfde probleem, gewoon zelf ipnummer ingevuld en dns-servers van een ander gebruikt...

ipnummer:
x.x.x.x
subnet:
255.255.255.0
gateway:
x.x.x.255

it works for me :D

Verwijderd

Topicstarter
Shit..het komt dus meer voor begrijp ik.. Heb je dan gewoon ingesteld dat ie verbind via een vast ip? Dat ip heb je gewoon zelf bedacht? Kga straks wel ff bellen met chello:(

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 11:44 schreef Vinex het volgende:
Shit..het komt dus meer voor begrijp ik.. Heb je dan gewoon ingesteld dat ie verbind via een vast ip? Dat ip heb je gewoon zelf bedacht? Kga straks wel ff bellen met chello:(
Nee, mijn ip wist ik nog.... een ander ip werkt niet, heb ik net ook al geprobeerd. Check anders op bepaalde fora of jouw ip daar gelogd is (mail een modje ofzo...), dat ipnummer kun je invullen en het voor je gateway neem je ook je ipnummer met als laatste segment .255

Suc7

Oja, chello bellen werkt niet zo, 0800 nummer kom je niet doorheen en het 0900 nummer laat je een uur in de wacht staan, om vervolgens niet met een oplossing te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn er meer mensen die er nu deze dagen last van hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Ah hier heb ik al info gevonden:
http://62.108.10.14/cgi-bin/status?pagina=1

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 12:31 schreef Vinex het volgende:
Maar zijn er meer mensen die er nu deze dagen last van hebben?
Yep, ik heb hier al 3 dagen last van & ben in die tijd maar heel eventjes erop gekomen & lag er al na 'n kwartier eruit :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus in regio Gelderland (Epe), maar vind het gewoon een slechte zaak want betaal ze er goed voor :) om een iptje te kunnen regelen...

Verwijderd

220 V op de ingang...zou dat helpen om ze wakker te schudden uit hun aandelen en schulden malaise en eens aan het product gaan denken :(

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:07
Bellen, want je hebt een Arp Flush nodig naar alle waarschijnlijkheid.

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik denk toch dat het een probleem is bij chello want van op de een op andere dag doet ie het gewoon niet meer...

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:16 schreef Vinex het volgende:
Ja maar ik denk toch dat het een probleem is bij chello want van op de een op andere dag doet ie het gewoon niet meer...
heb je dat ipnummer nou al geprobeeeeheeert?

Verwijderd

Heb je in je freesco bakkie dezelfde NIC zitten die eerst ook voor de verbinding zorgde met chello? Je mag niet zomaar van kaart wisselen namelijk.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 17:32 schreef kiwi het volgende:
Heb je in je freesco bakkie dezelfde NIC zitten die eerst ook voor de verbinding zorgde met chello? Je mag niet zomaar van kaart wisselen namelijk.
Dit hangt helemaal af waar je Chello hebt. Bij mij in het dorp boeit het helemaal niets. Ik kan dus ook gewoon een andere netwerkkaart gebruiken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 17:32 schreef kiwi het volgende:
ff met winipcfg je ip releasen, dan ken het weer

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb weer een ip gekregen, maar verbinding is nog steeds down... moet ik nu invullen bij ip gewoon dit nummer, en bij subnet 255.255.0.0? Verder niets toch? Dns enzo hoeft niet he?

Verwijderd

Topicstarter
Neej die nic zit eerst in de freesco bak, heb ik nu weer in win Me machientje gedaan...Gister alles eraf gegooid maar nog steeds geen ip, als ik wel een ip krijg is deze na een keer opnieuw starten weer verdwenen :(

• Warbringer
Goed, luister vooral niet naar bel, en bel zeker niet ff de helpdesk op.. t'is niet dat ik er verstand van heb, ik werk er alleen maar..

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 11:31 schreef Warbringer het volgende:
Goed, luister vooral niet naar bel, en bel zeker niet ff de helpdesk op.. t'is niet dat ik er verstand van heb, ik werk er alleen maar..
45 minuten gewacht op het 0900 nummer, 0800 werkt niet... lekkere helpdesk!

• Warbringer
Op woensdag 06 februari 2002 16:21 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

45 minuten gewacht op het 0900 nummer, 0800 werkt niet... lekkere helpdesk!
0800 nummer is alleen te bereiken vanuit een vast toestel (dus geen mobiel).

en tja.. wachttijd is er (en die zuigt), schrijf een brief aan Barry Wilson, misschien kijkt hij er wel even naar voordat hij hem weggooit..

maar ik neem aan dat je je verbinding terug wil?

Zo ja, bellen met die HD, anders heb je on 2032 nog geen verbinding, maar je blijft er wel voor betalen..

tik..tok..tik..tok..tik..tok..tik..tok..

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren al een half uur aan de telefoon gezeten voor niets, krijg niemand aan de lijn :( Ga het straks nog wel ff proberen maar ben niet van plan voor deze maand te gaan betalen als het niet werkt!! Heb nu de terrayon modem eruit gehaald zal hem over een paar uur er wel weer ff indoen, misschien dat ie dan toevallig de dhpc server kan bereiken..

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 12:35
Als je windows XP heb dan kun je bij de eigenschappen van de NIC voor je internetverbinding klikken op herstellen. Hierna zal de NIC je IP opniew instellen. Ik kan niet uit kijken hoe het precies werkte want ik zit nu op mijn werk (geen XP).

Anders kun je ook naar start gaan -> uitvoeren en daar typen:
IPCONFIG /RELEASE ALL (press enter)

Weer naar start gaan -> uitvoeren en daar typen:
IPCONFIG /RENEW (press enter)

Als het goed wordt je IP-nummer dan ververst.

Werkt dit nog niet..., tja dan ligt het Chello netwerk (weer eens) op zijn gat. :(

Verwijderd

Topicstarter
Jep ik snap wat je bedoeld, als ik dat die zegt ie:
KRIJG GEEN DHPC offer van server :(

Verwijderd

Topicstarter
JEzzzz Ik heb gisteren naar Chello gebeld en ze zouden het voor me maken:) Doe vandaag pc aan en zie hier het resultaat: Hij doet het weer!!
Valt me echt weer mee van chello!
Bedankt allemaal!
Pagina: 1