Toon posts:

[PHP/Netwerk] Scannen van system namen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met PHP of een class? of weet ik veel wat nog meer, alle computer namen in een bepaald netwerk (of zelfs volledig) netwerk te scannen?

:D zou leuk zijn namelijk ;)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

Ik zou eens kijken wat je met samba kan... en dat met 'system()' aanroepen en dan die resultaten parsen en gebruiken... Is wel mogelijk volgens mij, maar hoe weet ik niet precies

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
Als je een externe tool zoals SMBscan used... en dan gewoon de resultaten parsed...
dan kan je dat doen ja ..

Verwijderd

Topicstarter
Het zegt me allerbeide niets, zouden jullie mischien wat meer info willen posten! :)

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 14:27

franklin

denkt teveel...

kijk eens op www.samba.org daar moet je de documentatie van de verschillende smbtooltjes wel kunnen vinden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken en gezocht maar kon niet vinden wat ik zoeken mocht :P nah zegt me allemaal niets, maar is dit ook niet mogelijk met alleen PHP of een Library die ik kan benutten? :)

Thanx Anyway :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 00:36 schreef xtentic het volgende:
Ik heb gekeken en gezocht maar kon niet vinden wat ik zoeken mocht :P nah zegt me allemaal niets, maar is dit ook niet mogelijk met alleen PHP of een Library die ik kan benutten? :)

Thanx Anyway :)
Op welk OS probeer je dit te bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
WinXX

want Unix/Linux/Etc heb ik jammer genoeg (nog) geen kennis van :{

Verwijderd

Topicstarter
iemand... :) zou erg fijn zijn, hoeft geen source of what ever te zijn zo lang ik maar weet in welke richting ik moet zoeken :)

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:25

Martijn02

/* No Comment */

Op donderdag 07 februari 2002 06:48 schreef xtentic het volgende:
WinXX
Wat is dat??? Nog nooit van gehoord
want Unix/Linux/Etc heb ik jammer genoeg (nog) geen kennis van :{
Mischien toch maar eens gaan leren dan
Op donderdag 07 februari 2002 17:36 schreef xtentic het volgende:
iemand... :) zou erg fijn zijn, hoeft geen source of what ever te zijn zo lang ik maar weet in welke richting ik moet zoeken :)
Ik denk dat je een heel eind kan komen met smbscan, en die resultaten parsen... Weet je iig in welke richting je moet zoeken... Alleen hoe je dat op jouw systeem aan het werk krijgt moet je mij (hier) niet vragen...
Pagina: 1