Wat te doen bij driver problemen?

Pagina: 1
Acties:

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 08:38
Ok ik zal het hele verhaal maar vertellen. Een maand terug ging mijn moederbord kaduuk en besloot ik maar meteen de hele pc te upgraden.
Dit is mijn nieuwe systeem:
XP 1700+
256 MB DDR
Epox 8KHA+
Sparkle Gef2 MX 400 64MB
IBM 40 GB

Toen begonnen de problemen. Als eerste: de setup pakt mijn dvd-speler en mijn brander wel, maar Win98 en WinXP hebben er de grootste problemen mee. Win98 hangt in de setup bij 'initialising plug and play apparaten', en WinXP hangt ergens halverwege bij 'installing device'. Ironisch genoeg net bij de sheet "Your computer will be faster and more reliable"......
Nou goed ik heb toen de win98 cdrom maar op de hd gezet en van daaruit geinstalleerd op een systeem zonder verdere IDE-apparaten. Na installatie de brander en de dvdrom eraan gehangen en jahoor ik kan de brander gebruiken in win98. De dvd-speler niet om een of andere vage reden.

Wat was ik blij dat ik na een week tobben eindelijk een oerlelijk groen windows schermpje zag... Het eerste wat ik deed was mijn videodriver installeren en opnieuw opstarten.
En toen kwam probleem twee: Ergens halverwege het blauwe opstartscherm ging mijn pc zonder verdere opgave van redenen restarten. Ik kon alleen nog maar in windows in de veilige modus.
Toen heb ik Win98 weer opnieuw geïnstalleerd(ik ken de code nu uit mijn hoofd, serieus) en eerst maar DirectX 8 en verschillende VIA drivers geïnstalleerd. Toen de nieuwste Sparkle driver gedownload en geïnstalleerd. En nog steeds hetzelfde probleem. Mijn vraag is nu: Waar kan dit aan liggen? Ik bedoel maar, ik kan me niet voorstellen dat de nieuwste driver van Sparkle niet compatible is met een Epox moederbord of nog gekker met windows 98. Zou probleem 1 te maken kunnen hebben met probleem 2?

Ik weet het echt niet meer. Mijn moederbord is al retour geweest en ik zit al meer dan 3 weken zonder pc terwijl al mijn vrienden me zitten op te geilen met verhalen over Medal of Honor. Nog ff en ik donder die hele bak in het kippenhok en ga in een klooster leven, ver weg van al die dingen die het leven zo moeilijk maken.

• Grub
Oké niemand weet het blijkbaar... :'(:'(:'(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Probeer eens alleen te installeeren met het nodige haal alles van je hd af (formateren!!) (alle nodige is dit : Kast + voeding , mobo, 1x cpu, 1x ram, 1x videokaart, 1x hd, 1x cdrom.) Rest heb je niet nodig komt later wel :). En kijken of het nu wel lukt.

>:) :9 :9~ 1000Ste Posts >:) :9 :9~

• Grub
Heb ik al geprobeerd... als ik er nog meer uit moet halen moet ik beginnen met de coolers en dat lijkt me erg ongezond voor mijn cpu... :)