Promise Ultra100 laat PC vastlopen?

Pagina: 1
Acties:

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 17:29
Ik heb al een tijdje een Promise Ultra100 PCI controller kaart. Ik heb hier
tot nu toe weinig problemen mee gehad. Alleen als ik een nieuwe BIOS flashte op
de kaart dan liep hij vast tijdens het zoeken naar drives maar dan alleen als er
drives op aan zijn gesloten. Maar dit is niet mijn huidige probleem.
Wat wel het probleem is, is dat de kaart als er apparaten op zijn aangesloten,
ervoor zorgt dat bij booten vanaf een windows floppy (CDROM support) de pc vastloopt
tijdens het "laden of zoeken naar cdroms" Het lichtje van de floppy gaat niet meer
uit maar er wordt niets van floppy gelezen. Hetzelfde gebeurt als ik windows vanaf
CD probeer te draaien (gebruikt dezelfde cdrom installeer methode). Haal ik nu de IDE
connectors (en dus de drives) van de ultra 100 af dan gaat alles goed. Wie heeft
hier ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen zonder dat ik steeds de apparaten moet
loskoppelen.

Systeem specs :
ATX Bigtower 350W ATX
MSI K7T Turbo 2
AMD Athlon Thunderbird 1Ghz
512MB 133Mhz SDRam (2 x 256MB)
MSI Geforce2 MX400
Creative Live! player 5.1 + Hoontech DB III I/O Bracket
100Mbit ethernet kaart

IDE op Mainboard
Primary master:Maxtor 40GB HD
Primary slave:Maxtor 40GB HD
Secondary master :Samsung CD/RW 8x4x24
Secondary slave :Samsung DVD-ROM

Ultra100 PCI
Primary master:Seagate 20GB HD
Primary slave:
Secondary master :Sony 32x CD-ROM
Secondary slave :Iomega ZIP 100 (LS120)

I regret.... things i should have said

Verwijderd

Probeer eens om alle harddisks op de ultra100 te zetten, en alle niet-harddisks op de interne IDE.... Ik heb gehoord dat Promise controllers soms problemen hebben met alles wat niet-harddisk is... Bovendien is de ultra100 vaak iets sneller dan je onboard IDE... Misschien het proberen waard!

Ow ja, je hebt een Promise Ultra100 he? Is dat er een met "-TX2" toevoeging of niet? Want als je dus een BIOS erin schiet voor de ultra100-TX2, dan werkt die denk ik niet op een ultra100 "-niet TX2"

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 17:29
Op dinsdag 05 februari 2002 11:02 schreef --EasY-- het volgende:
Probeer eens om alle harddisks op de ultra100 te zetten, en alle niet-harddisks op de interne IDE.... Ik heb gehoord dat Promise controllers soms problemen hebben met alles wat niet-harddisk is... Bovendien is de ultra100 vaak iets sneller dan je onboard IDE... Misschien het proberen waard!
Het werkte op mijn oude,MSI K7T Turbo Raid, mainboard wel goed.
Ow ja, je hebt een Promise Ultra100 he? Is dat er een met "-TX2" toevoeging of niet? Want als je dus een BIOS erin schiet voor de ultra100-TX2, dan werkt die denk ik niet op een ultra100 "-niet TX2"
Heb inderdaad geen TX2 type maar een "gewone" het flashen
werkt goed en hij geeft ook het juiste kaart type aan
hij doet alleen niks als er schijven of andere drives op aangesloten zitten (met de nieuwe bios).

I regret.... things i should have said