Toon posts:

FreeBSD en Novell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil graag FreeBSD versie 4.4 en Novell 4.12 server met elkaar laten babbelen. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 09:13 schreef __Lanz__ het volgende:
met elkaar laten babbelen.
In welk opzicht? Filesharing, usersharing, printersharing, noem maar op..

Verwijderd

Topicstarter
sorry, had ik er even bij moeten zeggen.
Ik wil graag dat ik filesharing kan gaan gebruiken.

Verwijderd

SIMPEL,

bij BSD kan je alles inplementeren wat je maar wilt,
zoek ik op google, als je NOVELL een fileserver maakt wat hij standaard bijna altijd al is, hoef je alleen bij www.novell.com te kijken of er een client is,
laat ze beide TCP/IP praten... en klaar(ja simpel uitgelegd)

peter

Verwijderd

Netware 3.12 of 4.11 of 4.2? En wat wil je welke kant op laten sharen? Je zult in ieder geval aan de gang moeten met NFS Services for Netware (niet gratis). Waarschijnlijk kun je beter naar Netware 5 of 6 overgaan, want daar zitten die produktjes in.

cloet,

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 09:39 schreef __Lanz__ het volgende:
sorry, had ik er even bij moeten zeggen.
Ik wil graag dat ik filesharing kan gaan gebruiken.
Hoe? NetWare volumes vanuit BSD, of BSD shares vanuit NetWare?
Op dinsdag 05 februari 2002 10:04 schreef BertMan het volgende:
Je zult in ieder geval aan de gang moeten met NFS Services for Netware (niet gratis). Waarschijnlijk kun je beter naar Netware 5 of 6 overgaan, want daar zitten die produktjes in.
Alleen bij 6. (en dat is niet de complete NFS services, de NFS gateway ontbreekt)

Voor 5 is het nog steeds gewoon iets waar je voor moet betalen. (tenzij je upgradeprotection hebt, dan is NFAP weer gratis voor 5.1..)

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat ik shares van de novell server kan mounten onder freebsd

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik mij niet vergis kan BSD Netware volumes lezen en mounten, en zelfs Netware volumes nabootsen. Maar ofdat Novell 4.11 die uit kan lezen en opnemen in zijn tree dat betwijfel ik.
Maar kijk ff op http://www.freebsd.org daar staat bijna alles wat je wilt weten.
edit:
ff 4.11 vergeten

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 11:04 schreef __Lanz__ het volgende:
Het is de bedoeling dat ik shares van de novell server kan mounten onder freebsd
Dan zou ik een NFS server installeren op je NetWare server. Werkt het makkelijkste. (eventueel samen met pam_ldap/nss_ldap op FreeBSD, zodat je dezelfde users kunt gebruiken als in NetWare)
Pagina: 1