proc testen onder dos

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
Wat is een goed programma om al je stuff in je comp te testen?
want bij mijn pentium 120 loopt die onder dos prima maar zodra ik (win95/98) ga installeren boem harstikke vast.

Dus ik wil eigenlijk de boel onder dos ook zwaar testen en kijken of die ook vast loopt.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Klinkt als een geheugen probleem, test het eens met memtest.

Directe link: hiero

Succes!

Bij mij bleek het tweede moederbord slot het probleem te zijn, maar 'k weet niet wat jouw symptonen zijn dus dat kan ik je niet met zekerheid zeggen natuurlijk.

Dividend for Starters

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Mijn eerste gedachten waaren inderdaad ook geheugen..

En check ook meteen je bios-settings even.. Windows-installaties willen ook wel eens mislukken omdat er virusscan-opties in het bios aanstaan..

En verdere dos-tools? Hmm.. Ik heb vroeger nog ooit met check-it gewerkt.. Maar dat is inmiddels al zo lang geleden, dat ik niet meer weet of die voldoende kon testen..

• stean
ik dacht dat ook en had er toen ander geheugen in gehangen maar geen verschil, ook niet toen ik andere banken gebruikte.

even een andere vraag dan:wanneer loopt de processor echt. meteen na de bioscheck of er al voor?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 05 februari 2002 12:17 schreef stean het volgende:
even een andere vraag dan:wanneer loopt de processor echt. meteen na de bioscheck of er al voor?
Processor start zodra je de machine aanzet..
Bios is eigenlijk slechts een programma, dat gewoon door de processor wordt uitgevoerd!

• stean
okay dan!

de compaq-diagnostic :r zegt dat het geheugen okay is. maar toch blijft die hangen :?
zelfs bij een andere hardeschijf waar al wel win98 opstaat blijft die hangen.
Pagina: 1