Harddisk (deskstar) gaat spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• TerrorMachine
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. ik heb een internet bak thuis staan een k6 300 op een chaintech mobo

hier zitten twee hdisks in
een seagate van 4.3 Gb 5400rpm (primary master)
en een deskstart 10Gb 5400rpm (primary slave)

wat gebeurt er soms spontaan stopt de deskstar, en spint vervolgens weer op (soms een paar keer achter elkaar)

Logisch dat ik dacht dat de stekkers los zaten, maar die zitten goed.
wat te doen :?

Cris

Ik mag niet klagen......dat mag dan weer niet

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
Heb je misschien power saving aanstaan? Deze is uit te zetten in het BIOS onder Power Management.

En het klinkt misschien vervelend, maar het kan zijn dat je harde schijf naar zijn grootje is. Ik heb zelf ook met deze klachten een oude maxtor af kunnen schrijven. Tijdens het booten spint hij wel op, maar de computer komt niet door de boot heen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
thnx.
Ik zal eens ff kijken wat ik in de bios kan wijzigen
in Windhoos heb ik het al uitgezet

btw. zou het misschien ook aan de controller kunnen liggen??

maar ja voordat ik een andere controller ga kopen wil ik het idd. wel zeker weten. (kan ook evt. testen in mijn andere systeem)

• TerrorMachine

TerrorMachine

- Down For Life -

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 10:17 schreef Japie_17 het volgende:
Heb je misschien power saving aanstaan? Deze is uit te zetten in het BIOS onder Power Management.

En het klinkt misschien vervelend, maar het kan zijn dat je harde schijf naar zijn grootje is. Ik heb zelf ook met deze klachten een oude maxtor af kunnen schrijven. Tijdens het booten spint hij wel op, maar de computer komt niet door de boot heen.
Ik heb eens UDMA uitgezet in de bios
en volgens mij doet ie ut nu weer goed :)
tenminste nog geen spontane shutdow/soinup gehad onder windows..
het rare is dat ie wel UDMA ondersteunt. snelheid is voor deze bak niet belangrijk dus als ie nu goed blijft draaien ben ik tevreden.