[browser] onclick =! refresh ?!

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Melp, dit is een heel vaag probleem. Offline draaien we hier Apache webserver 1.3.14 i.c.m. PHP 4.0 en MySQL server. Als ik nu in een website een PHP laad, dan laat de browser in eerste instantie de pagina correct zien, maar als ik een wijziging in die PHP pagina heb aangebracht en ik wil deze refreshen, word het beeld in het desbetreffende beeld òf wit, òf ik krijg een 404, terwijl de pagina absoluut wel bestaat.

Slechts in sommige gevallen herlaad de pagina wel en zijn de wijzigingen te zien. Dit is heel erg sporadisch, en af en toe pas na een stuk of 31x refreshen. Dit prbleem doet zich ook alleen bij deze PHP pagina voor, bij de andere pagina's verloopt het vlekkeloos, terwijl er geen gekke dingen in deze pagina zitten. Alleen wat Flash filmpjes, en verder niets. Renamen naar .HTML en met externe PHP werken haalt ook niets uit.

Is dit een bug in m'n browser (IE6) :?
Word hier een beetje moe van eerlijk gezegd.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Dit heet niets met je browser te maken, omdat je die 404 terugkrijgt van je server. Heb je toevallig de Apache server al is opnieuw gestart, misschien dat het net een opstart foutje is geweest.

Wat ik verder nog kan bedenken is dat er misschien wat extensies niet goed staan ingesteld :? Dat de module van Apache niet goed is ingeladen of op de verkeerde plek.. just guessing.

Wat er gebeurt er trouwens als je telkens de pagina aanroept met een andere parameter. Als die dan wel weergeeft is het een cache probleempje op de server.

Dus bijv.. index.php?random=1243214

• Willem
Gordijnstok:
Dit heet niets met je browser te maken, omdat je die 404 terugkrijgt van je server. Heb je toevallig de Apache server al is opnieuw gestart, misschien dat het net een opstart foutje is geweest.
Toch raar, want soms krijg ik de pagina wèl goed te zien, alleen, na een een keer refreshen niet meer. En na 169x refreshen weer wel.
Browser afsluiten en weer opnieuw opstarten heeft ook geen resultaat...
Gordijnstok:
Wat ik verder nog kan bedenken is dat er misschien wat extensies niet goed staan ingesteld :? Dat de module van Apache niet goed is ingeladen of op de verkeerde plek.. just guessing.
Lijkt me ook redelijk stug, aangezien alle andere PHP gegenereerde pagina's het zonder problemen doen.
Gordijnstok:
Wat er gebeurt er trouwens als je telkens de pagina aanroept met een andere parameter. Als die dan wel weergeeft is het een cache probleempje op de server.

Dus bijv.. index.php?random=1243214
Dan krijg ik de pagina prima te zien, ook al is deze query een foo. Echt heel erg apart dit. Online doet 'ie het trouwens prima, maar om telkens te synchroniseren is ook weer zo schraal.

Verwijderd

Wat ik ook wel eens heb gehad, met echt zowat elke taal, is dat het net lijkt alsof het te snel wordt uitgevoerd en het totaal niet wordt uitgevoerd. :?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

misschien als je de header:
code:
1
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");

meezend, dat het dan wel werkt :? je weet maar nooit ;)

mijn T.net systeemspecspagina

• Willem
^ schop

't Probleem speelt nog steeds en ik word er echt tureluurs van.
Op een knopjes klikken is gewoon de actie die eraanzit uitvoeren, en dat gebeurd gewoon niet.

AAARGGG |:( :( frustratie ! WTF Kan het nog meer zijn?

• Willem
Misschien wel geinig feitje, en stom dat ik 't niet eerder heb geprobeerd, maar, alles werkt wel prima -dat wil zeggen de 1e keer- in NS 6.

Opgenift met IE en NS !

/edit
Deze thread lijkt meer een monoloog die ik met mezelf aan het voeren ben, maar dat geeft niks...
:)

/edit2
En ik juich helaas te vroeg want na wat klikken wil het in NS ook niet vlotten.
:'( :'(

Verwijderd

gebruik je proxy bij IE ?

• Willem
Tizzwat:
gebruik je proxy bij IE ?
Nope.

En zie edited message hierboven.