Toon posts:

[Java] File Association (en DDE Message?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag inbouwen dat als een gebruiker op een bestand dubbel klikt dat dat in mijn java applicatie verwerkt word. Op zich moet ik dat natuurlijk door het Windows OS afgevangen worden (met File association), maar hoe ontvang ik die message / event in mijn applicatie? Wat voor een event word er gegenereerd en moet mijn applicatie al runnen?(Netbeans moet bv. eerst runnen voordat ik er java files mee kan openen).

Kan iemand me een duw in de goede richting geven?

Verwijderd

Topicstarter
Heb al iets gevonden voor DDE messages

Voor de geintereseerden, hieronder de link naar een site waar een jar word aangeboden voor DDE support voor JAVA:

http://www.nevaobject.com/java/index.htm

Heb het nog niet uitgeprobeerd, dat ga ik nu doen..., dus ik weet nog niet of het goed werkt

Verwijderd

Misschien kun je als er een mouseclick optreedt een of andere boolean setten en de tijd gaan meten tussen die click en de volgende click. Als die tijd < een aantal milliseconden, open de file. :)

Enige probleem is dat enkel klikken dan niks doet, tenzij je het natuurlijk zo maakt dat ie, als binnen een aantal milliseconden geen nieuwe click optreedt, een bepaalde andere actie gaat uitvoeren. :)

Misschien kan het ook wel makkelijker hoor, weet het niet zeker.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat er iets van miscommunicatie is.

Ik bedoel dat als ik in een explorer op een file dubbel klik dat die file in mijn java applicatie word geopend.

Als ik externe muis-events moet af lopen vangen is dat een work around. Ik moet dan ook nog achter de file komen waar op gedubbel klikt is. Hoe zou ik dan trouwens af moeten vangen dat windows er zelf iets mee gaat doen?

Dan werkt DDE toch volgens mij het beste

Verwijderd

Topicstarter
Werkt prima dit....enige probleem dat ik nu schijn te hebben is dat dit geen freeware is..... :-(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je het voor elkaar krijgt om je type te verbinden met een executable jar file (desnoods batch-bestand schrijven) kan je in je applicatie via Sockets of RMI zorgen dat alles bestanden in dezelfde applicatie worden gestart.

Omdat het vrij simpel is, implementeren de meeste applicatie dit zelf, maar als je geen idee hebt hoe je dit kan doen, wil ik eventueel wel binnenkort mijn RMI aanpak online zetten....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat named pipes een beter alternatief zijn voor Sockets, aangezien je daar geen netwerk voor nodig hebt en al de poespas die erbij komt kijken

.edit: hmmm ondersteund java eigenlijk wel named pipes :? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mbravenboer
OiSyN: Ik denk dat named pipes een beter alternatief zijn voor Sockets, aangezien je daar geen netwerk voor nodig hebt en al de poespas die erbij komt kijken
:? Ik zou niet weten hoe je dat in conventionele IO moet doen bij Java...
.edit: hmmm ondersteund java eigenlijk wel named pipes :? :)
Ah en dan stiekem editen he? ;) .

Met new IO kan het overigens wel vermoed ik. In ieder geval kan je het met een stukje memory mapped IO doen.

Maar eigenlijk zie ik het probleem van sockets niet zo ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 14:20 schreef mbravenboer het volgende:
Als je het voor elkaar krijgt om je type te verbinden met een executable jar file (desnoods batch-bestand schrijven) kan je in je applicatie via Sockets of RMI zorgen dat alles bestanden in dezelfde applicatie worden gestart.

Omdat het vrij simpel is, implementeren de meeste applicatie dit zelf, maar als je geen idee hebt hoe je dit kan doen, wil ik eventueel wel binnenkort mijn RMI aanpak online zetten....
De executable moet lukken...ik gebruik namelijk install anywhere van zero-g. Ik kan dan makkelijk het type aan de executable verbinden

Maar hier heb ik vanmiddag inderdaad ook over nagedacht....
....misschien dat ik mijn gedachtenkronkel even kan verifieren:

- dubbel klik op bestand met gespecificeerd type
- applicatie word geopend
- checkt met een Socket of RMI of er al een instantie van de applicatie aanwezig is
- zoja, stuur via Socket of RMI een message met de desbetreffende file naar de al runnende instantie en sluit zichzelf af
- zonee, open dan zelf de file en blijf actief

Bedoelde je het op zo'n manier of heb je zelf nog een andere kronkel in gedachten?

• mbravenboer
mr.beidehand: Bedoelde je het op zo'n manier of heb je zelf nog een andere kronkel in gedachten?
Nee, mijn kronkel volgde exact dezelfde richting ;) .

Pagina: 1