Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
Nee geen programming & webscripting, want het is javascript,
maar iig kan dat wel jah, in radius om je muis heen, zou niet weten waarom je dat zou willen, want je irriteert mensen er waarschijnlijk mee, verder zul je dus het scriptje moeten aanpassen van random movement naar achter je muis aan,,
maar iig kan dat wel jah, in radius om je muis heen, zou niet weten waarom je dat zou willen, want je irriteert mensen er waarschijnlijk mee, verder zul je dus het scriptje moeten aanpassen van random movement naar achter je muis aan,,
LOL, dat dingtje vliegt echt in totale randomheid rond
lijkt wel of tie een eigen willetje heeft
Dat wil ik omdat mijn baas dat wil hebben en ik dan een goeie beurt kan makenOp dinsdag 05 februari 2002 08:02 schreef Seraph het volgende:
maar iig kan dat wel jah, in radius om je muis heen, zou niet weten waarom je dat zou willen, want je irriteert mensen er waarschijnlijk mee,
niemand???
een tipje van de sluier dan:
Maak 2 globals aan: een X en een Y (van je muispositie).
Gebruik een eventhandler (onMouseMove) om je X en Y te bepalen dmv event.clientX en event.clientY (eventueel scrollTop en scrollLeft toevoegen).
Verander je functie dusdanig zodat ze uitgaan van de X en Y, en daar nooit verder als zeg maar 100 pixels vandaan gaan zitten.
Maak 2 globals aan: een X en een Y (van je muispositie).
Gebruik een eventhandler (onMouseMove) om je X en Y te bepalen dmv event.clientX en event.clientY (eventueel scrollTop en scrollLeft toevoegen).
Verander je functie dusdanig zodat ze uitgaan van de X en Y, en daar nooit verder als zeg maar 100 pixels vandaan gaan zitten.
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik zou liever een eventhandler die een setTimeout gebruiken.
Stel dat ze de muis stil houden..
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| var t = 0;
var r = 100;
var mouseX = 0;
var mouseY = 0;
function init() {
timerID = setInterval('updateThingy();', 50);
}
function getPos() {
mouseX = event.x;
mouseY = event.y;
}
function updateThingy() {
t = t + 0.3;
thingyX = r * Math.cos(t);
thingyY = r * Math.sin(t);
document.getElementById('thingy').style.left = mouseX + thingyX;
document.getElementById('thingy').style.top = mouseY + thingyY;
}
document.onmousemove = getPos;
window.onload = init; |
Gooi deze code in je <head> tussen script tags, en maak een layer met 'thingy' als id.
<div id="thingy">Hoi</div>
t = tijd, r = radius, speel maar wat met de waarden.
Dit is IE only, je mag het zelf eventueel X-browser compatible maken.
Waarom? de functie zoals 'ie nu is loopt ook door. Je moet alleen de X en Y van de muispositie weten. Als dat globals zijn is er nix aan de hand.Op dinsdag 05 februari 2002 23:38 schreef Tizzwat het volgende:
Ik zou liever een eventhandler die een setTimeout gebruiken.
Intentionally left blank
Dus dat script dat Cheatah me gaf zojuist moet ik in de head zetten van de bestaande pagina. die ik opgaf in de 1e post?
Het doet niet zo veel namelijk...
je moet die layer uiteraard wel eenOp woensdag 06 februari 2002 13:26 schreef Tobiaz het volgende:
Dus dat script dat Cheatah me gaf zojuist moet ik in de head zetten van de bestaande pagina. die ik opgaf in de 1e post?
code:
1
| style="position:absolute; |
meegeven
Hmm layers, juist jah, dan ga ik eerst ff leren wat layers zijn
En dan probeer ik het nog eens
Pagina: 1