Toon posts:

[Os2Warp] Wie gebruikt het nog

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen Beste Mensen.
Ik ben wel eens benieuwd over er nog tweakers zijn die Os2Warp van IBM gebruiken of tot voor kort nog hebben gebruikt.
(Os2Warp=32/64 bits)

Zoja wat is er op dit gebied nog te krijgen?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Is OS/2 nog wat om op nieuwe pc's te gebruiken dan?

En sorry, op jou vraag weet ik geen antwoord.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik denk dat er nog heel weinig mensen zijn. Linux is een betere oplossing als je geen Windows wilt draaien.

ps: NWOS

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Op dinsdag 05 februari 2002 06:25 schreef RolfLobker het volgende:
Is OS/2 nog wat om op nieuwe pc's te gebruiken dan?

En sorry, op jou vraag weet ik geen antwoord.
Ik gebruik het zelf niet, maar weet wel dat er onlangs nog een nieuwe versie van OS/2 is uitgebracht en prima draait op de huidige hardware. Het is nog steeds een prima besturingssysteem (net als BeOS) waar helaas de (software)markt nee tegen heeft gezegd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
af en toe draai ik het nog wel eens..ff kijken enz..

Verwijderd

Tijdje geleden nog geinstalleerd.
Was OS/2 WARP v3 , maar alleen gedaan om even te kijken of het wat was.
Voor die tijd was het mooi, maar er is te weinig software te vinden.

OS/2 v4 lijkt een beetje op 2000, maar ik denk niet dat het voor een bedrijf financieel aantrekkelijk is.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->NWOS

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:59

Valium

- rustig maar -

OS/2 bestaat nog wel. Het is overgenomen door een ander bedrijf en wordt nu verkocht onder de naam ecomstation.

Ik heb zelf ook ooit lang geleden de diskettes kunnen bemachtigen en warp 3 erop gehad. Werkte prima. Ik kreeg zelf een soort van MacOS gevoel, maar het loopt nu gewoon gruwelijk achter.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik kreeg het niet geinstalleerd, van versie 3 t/m 5 (eComstation preview). Best jammer, had er best mee willen spelen.

BeOS werkte ook al niet, maar dat lag meer aan de monitor die geen lage frequentie van 56 Hz wilde accepteren, zodat ik er niet eens in kwam.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

De HCC heeft zelfs nog een relatief grote OS/2 GG, en OS/400 (jawel, de biggie) heeft nog altijd OS/2 clients!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Laatst nog OS/2 Warp v3 en OS/2 Warp Connect geinstalleerd.
Werkt prima en door de Windows 3.11 compatabiliteit kan ik
ook nog genoeg programma's vinden.
Veel Linux programma's zijn trouwens eenvoudig te porten
naar OS/2. Ook kan je soms sources vinden op Freshmeat of
Sourceforge die te complileren zijn onder OS/2.
Al met al nog best leuk.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Verwijderd

Ja, ik gebruik 't nog. Met veel respect en plezier. Het wordt helaas steeds moeilijker.

Ik ben van Casema/Delta modem naar een Casema/Com21 modem ge-up-ge-grade (niets mooier dan nederlands vervoegen van engelse woorden). Met Win98 en Linux (niet zonder moeite) verbinding tot stand gebracht. Onder OS/2? Ja, als ik mijn euro's naar Mensys breng en de laatste versie van InJoy koop, dan moet 't lukken.

Zelfde bij mijn laptop. Zit een mooie mini-PCI 3com kaart in. Onder win2k en linux prima lopen, maar drivers voor OS/2? Mooi niet. "grote" merken als IBM (for crying out lout) en 3Com zien er geen "brood" meer in.

Maar het is en blijft een prachtig OS. En zolang het op mijn PC's draait is 't nog niet dood.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 14:12 schreef dr_te_z het volgende:
ge-up-ge-grade (niets mooier dan nederlands vervoegen van engelse woorden).
(maar doe het dan wel goed... :P)

[/off-topic]

* Onno heeft OS/2 4.5 een tijdje gebruikt..

Werkte wel leuk, maar voor Windows is nou eenmaal gewoon meer software. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor de reacties.
Echter heb ik nog een vraagje, kan iemand eens een screenshot plaatsen van zijn OS2/4 Warp buroblad?
Nog een vraag, krijg ik ADSL werkend met OS2/3 ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kheb hier nog originele OS/2 Warp 4.0 Advanced Server liggen...

alleen jammer dat ie zonder fixpacks niet meer draait op moderne hardware...

A wise man's life is based around fuck you

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 12:00

DJ

Bij ons op de zaak hebben we nog een 5 tal OS/2 Warp 3 werkplekken . . . dat is voor onderhoud en beheer op oude applicaties voor de klanten . . . dat kan nog wel even duren voor die helemaal weg zijn (onderhoudscontracten) . . . en het werkt nog in het Netwerk (AS/400, Netware 5.0, Netware 4.11).

Zijn wel oude machines (P166MMX, 64MB, 2GB).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 20:22 schreef DJ het volgende:
Bij ons op de zaak hebben we nog een 5 tal OS/2 Warp 3 werkplekken . . . dat is voor onderhoud en beheer op oude applicaties voor de klanten . . . dat kan nog wel even duren voor die helemaal weg zijn (onderhoudscontracten) . . . en het werkt nog in het Netwerk (AS/400, Netware 5.0, Netware 4.11).

Zijn wel oude machines (P166MMX, 64MB, 2GB).
Best wel leuk dat zulke oude Sofware en Hardware gewoon nog lekker gebruikt worden he :+
Ik zach laatst bij een bakker toe hij even de deur naar de bakkery open deed om naar achteren te lopen om mijn brood te halen een PET 2001 staan. :7

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 20:16 schreef larry_ellison het volgende:
Nog een vraag, krijg ik ADSL werkend met OS2/3 ?
Ja hiermee (http://www.fx.dk/pppoe/).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb nog warp 3 op mn 486 met 4MB gehad, zou de beste ervaring met computers worden, nieuwste van het nieuwste, aldus VOPIS...

Het was traag, onwerkbaar en onduidelijk :(

Maar ja, wat wil je ook als je een complete n00b zonder enige documentatie op een systeem met 4MB aan een onbekend 32bit OS zet :?

Heb het later nog eens geprobeerd op een 486DX4-100 met 16MB, dat liep al 200x beter, ik vond het toen beter dan Windows 95 (vooral die multitasking was geweldig, kon zich meten met Windows NT)

Wou het laatst nog ff proberen op mn Duron 1066 met Promise RAID controller. Dat lukte al niet, dus ik een losse disk in een rack aan mn VIA 686B hangen, liep de setup vast bij detecteren van IDE devices ofzow :(

Voor mij geen OS/2 meer, * _JGC_ doet nu alleen nog Debian :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 08:55 schreef _JGC_ het volgende:
Heb nog warp 3 op mn 486 met 4MB gehad, zou de beste ervaring met computers worden, nieuwste van het nieuwste, aldus VOPIS...

Het was traag, onwerkbaar en onduidelijk :(

Maar ja, wat wil je ook als je een complete n00b zonder enige documentatie op een systeem met 4MB aan een onbekend 32bit OS zet :?

Heb het later nog eens geprobeerd op een 486DX4-100 met 16MB, dat liep al 200x beter, ik vond het toen beter dan Windows 95 (vooral die multitasking was geweldig, kon zich meten met Windows NT)

Wou het laatst nog ff proberen op mn Duron 1066 met Promise RAID controller. Dat lukte al niet, dus ik een losse disk in een rack aan mn VIA 686B hangen, liep de setup vast bij detecteren van IDE devices ofzow :(

Voor mij geen OS/2 meer, * _JGC_ doet nu alleen nog Debian :)
WatisDebian nou weer :( ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mn favo Linux distro :)

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
effe wat nieuw leven in pompen:P

ik heb laatst bij kringloop allerlei rare os en gekocht waaronder warp.
even bij me oma een pc uit de kelder (allemaal 233mhz dingen gevonden bij het afval enzo maar werkend).

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 14:34
Wij hebben nog 2 werkplekken op OS/2 draaien. Onze software is hiervoor geschreven en dat is eigenlijk de hoofdreden. Herschrijven is haast ondoenlijk.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:21:
even bij me oma een pc uit de kelder (allemaal 233mhz dingen gevonden bij het afval enzo maar werkend).
Ja, leuk. En nu :? Wat ga je doen?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:58
nu ga ik er wat dingen mee probeeren

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Gisteravond de eConStation liveCD binnengehaald & gefikt. (http://www.ecomstation.com/democd/)
Phoeh... ik ben onder de indruk. Ik ben gewend aan Warp 3 en -4 waar moderne hardware een probleem is en schijven >8,4 Gb een maatje te groot zijn....

Op mijn thinkpad R50p thuis en stiekum hier op het werk op een moderne HP (P4 met hyperthreading) in 1 keer perfect lopen! Doet grafisch niets onder (en snél). Die thinkpad heeft meer dan 512Mb intern en dat was vroeger ook wel eens een flessehals, maar allemaal geen probleem.

Die eComstation werkt vlekkeloos op het modernste ijzer (ik wou dat ik de beschikking had over een AMD64 om een daar eens te proberen :9 ).

ik zou het leuk vinden als iemand die beschikt over zo'n machine het eens voor mij probeert in zijn/haar bevindingen meldt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:21:
effe wat nieuw leven in pompen:P

Tsja, dus?

Als dat de enige toevoeging is aan een topic van 4 jaar oud....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.