Toon posts:

Ik hoor mijn computer door mijn geluidskaart...:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nogal vaak laat wakker ben (hoe laat is het??) en ik het hele huis niet wakker wil maken, zit ik vaak met mijn Pioneer SE-450 (voor de freaks*D) op mijn hoofd, naar wat muziek te luisteren.

Soms, als die muziek dan wat afgelopen is en ik scroll bijv. op i-net een pagina'tje door door ik telkens een soort zacht piepend geluid door mijn koptelefoon heen. Ik hoor het ook als ik iets download en mijn HD iets wegschrijft. Vind het erg vaagjes allemaal.

Het 2e wat ik vreemd vind is, dat ik 3 weken geleden mijn Maxtor 7200 RPM 30,7 GB HD heb omgeruild omdat hij bij het opstarten een schrapend/snerpend geluid hoor. Maar toen dat moedelletje nog prima functioneerde was hij echt muis en muis stil. Zelf bij het opstarten hoorde je hem niet, terwijl hij wel W2k aan het aanzwengelen was...

Nu heb ik een nieuwe gekregen (Maxtor 60,x GB 7200 RPM) maar die maakt echt ontzettend veel herrie, in vergelijking met de vorige. Dat vind ik vreemd omdat hij dezelfde HD is, maar dan 2x zo groot..

(hij maakt bijna net zoveel herrie als mijn oude IBM 15 GB 5400 RPM schijf..)

Wie oh wie, heeft hier ervaring mee..?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

dat je je compu hoort door je kaartje kan aan het niet geaard zijn van je computer liggen. Hoe is je compu geaard?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Van het eerste heb ik gehoord, maar zelf geen ervaring mee, sorry.

Je tweede probleem komt me wat bekender voor (wederom geen praktijkervaring mee). Je schijnt middels een programmaatje een compromis te kunnen sluiten tussen de snelheid waar je schijf mee draait en het geluid wat het daar bij produceert.

Je kunt het vinden op http://www.maxtor.com/softwaredownload/default.htm (AMSET 4.0). Zelf heb ik ook 2 Maxtor drives (20 Gb en 40 Gb, beide op 7200 rp/m), maar al direct na het installeren viel mij de geruisloosheid op, dus heb ik AMSET nooit geprobeerd :)

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Bij mij was het afgelopen toen ik mijn kast geaard had aan de verwarming...

Verwijderd

Volgens mij moet het evt. ook opgelost kunnen worden door je Geluidskaart in een ander PCI-slot te drukken (Ik ben hier niet helemaal zeker van)
Het zou volgens mij kunnen dat je ruis op het PCI-kanaal hebt zitten.
Ik heb hier trouwens ook last van gehad met een hele goedkope geluidskaart die ik als tijdelijke oplossing had maar sinds ik een Live 1024 heb merk ik er nix meer van.

/edit
[enter Zleepy mode]
"Gaap"
heb net ff Jackass - Gumball special gekeken.
is het al zo laat??
/edit

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 06:22 schreef RolfLobker het volgende:
Volgens mij moet het evt. ook opgelost kunnen worden door je Geluidskaart in een ander PCI-slot te drukken (Ik ben hier niet helemaal zeker van)
Het zou volgens mij kunnen dat je ruis op het PCI-kanaal hebt zitten.
Ik heb hier trouwens ook last van gehad met een hele goedkope geluidskaart die ik als tijdelijke oplossing had maar sinds ik een Live 1024 heb merk ik er nix meer van.

/edit
[enter Zleepy mode]
"Gaap"
heb net ff Jackass - Gumball special gekeken.
is het al zo laat??
/edit
ik heb het ook wel eens gehad, een ander pci-slot loste het bij mij op

Verwijderd

ik had het eerst ook een soort zuizend geluid door de luidsprekers...

ik heb dat opgelost door mijn "line-in" en de "mic-in" te dempen in de geluidsoptie van windows...

misschien werkt dat bij jou...

GL!

• PsYgHo
  • Laatst online: 15-08 01:54
klein xp, en voornamelijk creative trekje:

Zet in je mixer instellingen de cdrom interface voor geluid uit, of trek voor de grap de geluidskabel uit je cdrom, id het over, dan weet je dat, Was hier ook zo, aleen bij xp btw, en heb mijn analoge maar vervangen voor een digital audio kabeltje kabeltje...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 05 februari 2002 08:54 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

ik heb het ook wel eens gehad, een ander pci-slot loste het bij mij op
en hoe doe IK dat met een onboard soundboard?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op dinsdag 05 februari 2002 11:44 schreef erkens het volgende:

[..]

en hoe doe IK dat met een onboard soundboard?
Eh NIET maar aarden wil dan wel helpen

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Ik heb dat ook. PC is geaard, onboard dus ander slot is niet mogelijk. Het enige wat helpt is het muten (dempen) van CD in mijn mixer.

Geen beurs, geen tempo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ditzelfde probleem ook bij mijn PCI 128 van Creative in mijn PIII. Bij mijn AMD die er naast staat heb ik nergens last van (met een Creative SBlive!1024)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 05 februari 2002 12:04 schreef nickv het volgende:

[..]

Eh NIET maar aarden wil dan wel helpen
ja, inderdaad (moest ff kabeltje trekken vanaf cv naar mijn contactdoos :)) het werkt echt!

• Masterdam
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Bij mij hiel het muten van de line-in gewoon...

Specs

• AdLentis
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Heb het probleem ooit meegemaakt met een oude geluidskaart. Daar kon je nog op instellen of-ie het uitgangsignaal moest versterken of niet (met jumpers). Toen die op onversterkt stond, was het over.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hem een tijd geleden de kabels verlegt naar een ge-aard stopcontact.

Mijn geluidskaart is mijn oudste computeronderdeel, wat erin zit. (Soundblaster 128.)

Ik zal het eens proberen, om hem in een ander PCI'tje te prakken..:)

Ik ga ook ff dat tooltje downen voor mijn HD!

• aatos
  • Laatst online: 16-08 23:34
mute je cd audio in volumeregeling. aangezien er van je cd-rom naar je geluidskaart een analoog kabeltje loopt, vlak langs allerlei storende hardware, wil dat nog wel eens het probleem zijn. ik heb het al bij meerdere systemen meegemaakt, precies hoe jij het omschrijft.
Pagina: 1