meerdere modems parallel in 1 pc onder w2k

Pagina: 1
Acties:

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:02
Kun je meerdere modems parallel laten werken, dus met drie tel.lijnen drie modems laten inbellen en zo een 3X 56k6 verbinding te creeeren?
De pc werkt onder w2k. en er draait wingate op.
Doen 56k6 flexmodems dit ook?
Wat heb je dus nodig om dit te laten draaien.

diskeltische lurker

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

-Een ISP die dit ondersteunt.
-drie telefoonlijnen :P
-Win2k (Advanced) Server

Je moet een ISP hebben, die bundeling van de lijnen ondersteunt. En, natuurlijk gewoon drie lijnen. Als het goed is ondersteunt win2k server de bundeling van de lijnen standaard al wel, ik ben alleen ff vergeten waar je precies moeten kijken. Ik denk dat er wel iets over in de search staat.

TweakBlog

• technopeuter
Waarom moet de ISP dit ondersteunen, we kunnen toch ook drie accounts nemen? en dus achter elkaar inbellen?

Kan iemand vertellen hoe je dit insteld in w2k server?

diskeltische lurker

• technopeuter
Kan iemand mij a.u.b. helpen?
Het is namelijk erg vervelend als je op een stukje van de wereld zit waar alleen analoge modems zijn en je zoekt een oplossing.

En jullie horen klagen over adsl of kabel :( ga hier eens internetten.

diskeltische lurker

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je provider het ondersteund zal het ieder geval niet al te moeilijk zijn want dan kan je bij multilink bij je inbel verbinding instellen welke devices er allemaal moeten bellen. Als je provider het niet ondersteund zal het een stuk lastiger worden want dan moet je zelf voor de load balancing gaan zorgen want dan heb je namelijk meer als 1 ip adres

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• technopeuter
maar het kan evt wel? dat je dus drie verbindingen hebt met je ISP? met dus 3 IP adressen en zo?
Hoe bedoel je dat ik de loadbalance zelf moet regelen? Betekent het dat ik per client een verbinding moet toewijzen? of zien de clienst gewoon een internettoegang (via wingate)

diskeltische lurker

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
als je nou eerst een gaat lezen waarover je praat.

er wordt gezegd load balacing ga dan ff opzoeken wat je moet doen.

ik raad aan linux maar goed.

• technopeuter
load ballancing: bandbreedte van de benodigde modems optimaal gebruiken. stel er is een downstream van 6kb/s dan gebruikt de server 2 modems en de derde staat uit.
Dat snap ik.
Maar wat ik nog niet uit de verhaaltjes opmaak is hoe het gaat als je drie verschillende inbelaccounts moet hebben van je ISP .
Kun je in W2k 3 van die verbindingen samenvoegen. Trouwens ik zit in Jemen en telefoon kost hier practisch niks. Dit weg met load ballasting.
Ik gebruik Linux niet omdat ik mensen die niet eens weten wat een server is moet leren om te gaan met dit spul. En hier is toch alles illi.
Trouwens ik zit hier in een stad met 200.000 inw. met 200 pc's grappig he?

diskeltische lurker

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Je snapt het probleem nog niet geloof ik.

Als je provider niet ondersteunt dat je met 3 modems inbelt en dat die dan bij elkaar horen, dan eindig je dus met drie ingebelde verbindingen die volkomen los staan van elkaar. Dan heb je dus niet 3 x 56k6 = 169k8, maar gewoon 3 x 56k6 ingebeld met 3 IP adressen waarvan windows er waarschijnlijk maar 1 gebruikt (de laatste).
Wat je dan dus zoekt is een methode om die drie losse lijnen tot 1 virtuele grote verbinding te maken. En dat doe je bijvoorbeeld met load balancing, maar het is niet echt eenvoudig voor zover ik weet.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Internet Gateway
Daar kun je verbindingen mee bundelen (en eventueel eentje als backup lijn instellen als de andere uitvallen).
Verwacht idd niet dat je op 1 download 3 x zo snel gaat, maar wel als je met z'n 3en zit, je nog steeds een 56k verbinding hebt. (en misschien als je in je eentje 3 download hebt lopen, dat je dan ook 56k per download hebt ipv 56k / 3 ...)
(Connection Teaming noemen zij dat trouwens)

Exact expert nodig?

Pagina: 1