Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
tis wel weer altijd IBM
je hebt voldoende airflow in je kast neem ik aan ?
zelf heb ik 4 hdds (maxtors) bovenelkaar en ze worden loeiheet , nog steeds geen uitval
2x 12cm voor 5 hddz
Verwijderd
(kheb zelf een ibm 40gb naar de filistijenen geholpen)
can you read my mind?
progje kun je downen op http://www.siguardian.com
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Vanmiddag even m'n bestelde Maxtor ophalen, voor mij absoluut geen IBM meer.
http://www.tweakers.net/nieuws/18961?highlight=deskstar
Meer: http://www.tweakers.net/nieuws/17923Het is opmerkelijk dat de 60GXP niet wordt genoemd, aangezien de problemen zich ook met deze harddisk leken te herhalen.
Bij Hexus.net staat een interessant artikel over de vele IBM-harddisken die het loodje schijnen te leggen. Dat bepaalde versies uit de vorige serie (de 75GXP's) gevoelig voor storingen waren, was bij de meeste tweakers wel bekend (zie ook ons forum). De situatie lijkt zich echter te herhalen bij de nieuwere 60GXP-versies! Vooral in RAID-configuraties vallen ze bij bosjes neer. De schrijver laat weten al 5 van zijn 11 IBM-schijven te hebben verloren, en sommige retailers schijnen een nóg hoger uitvalpercentage te hebben.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
mja weet niet welk pakketje je bedoeld
Verwijderd
Mijn mening:
1. Maxtor/Western Digital
3. Seagate
4. IBM
Maar Diablo zun IBM is tijdens Drome overleden (gelukkig had ie een 2e)..
Hoor zoveel slechts over die IBms dat mijn geplande 2e 40GB disk toch een WD of Maxtor gaat worden..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wat is er met "2." gebeurd?Op dinsdag 05 februari 2002 11:48 schreef sbronsge het volgende:
1. Maxtor/Western Digital
3. Seagate
4. IBM
ach...in een volgend leven lach je er om!
Alleen zorgt een coolermaster HD koeler wel voor een vervelend hoog ventilator geluid (vind ik dan.) Hard is het niet echt, maar wel doordringend. (40x40mm fans maken nou eenmaal vervelend irritant geluid, vergeleken met 80x80)Op dinsdag 05 februari 2002 12:27 schreef 2Dutch het volgende:
Tim,al aan een Cooldrive gedacht? zelfs zonder fan houdt die de boel netjes koel (mijn 40GB leeft nog..dusss)
[...]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
hoe duur is zon cooldrive??? ik moet er dan namelijk meteen 5 halen dus daarom wil ik het toch wel graag ff weten..Op dinsdag 05 februari 2002 12:27 schreef 2Dutch het volgende:
Tim,al aan een Cooldrive gedacht? zelfs zonder fan houdt die de boel netjes koel (mijn 40GB leeft nog..dusss)
Maar Diablo zun IBM is tijdens Drome overleden (gelukkig had ie een 2e)..
Hoor zoveel slechts over die IBms dat mijn geplande 2e 40GB disk toch een WD of Maxtor gaat worden..
deze hdd had dus al eerder probs en ik gah eerst ff kijken of ik op een andere hdd windos kan opzetten zodat ik de ibm zo min mogelijk nog gah belasten... tis maar 1 IBM 60gig die is overleden. kheb nog een 20 en 60 gig die ik er ook in had zitten dus ben niet alles kwijt.... ik gah strax maar ff naar me buurjongetje toe kijken of ik bij hem alles ff kan backen...
Nou ReseTTim,Op dinsdag 05 februari 2002 14:42 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
hoe duur is zon cooldrive??? ik moet er dan namelijk meteen 5 halen dus daarom wil ik het toch wel graag ff weten..
deze hdd had dus al eerder probs en ik gah eerst ff kijken of ik op een andere hdd windos kan opzetten zodat ik de ibm zo min mogelijk nog gah belasten... tis maar 1 IBM 60gig die is overleden. kheb nog een 20 en 60 gig die ik er ook in had zitten dus ben niet alles kwijt.... ik gah strax maar ff naar me buurjongetje toe kijken of ik bij hem alles ff kan backen...
kom maar langs hoor met je (bijna) overleden HDDtje
Heel simpel:
1) Rode draad v/d fan op de gele draad (12V) v/d molex (aansluitstekkertje van je voeding)
2) Zwarte draad v/d fan op de rode draad (5V) v/d molex (aansluitstekkertje van je voeding)
Tadaaaah... verschil van 7V... heerlijk rustig aan je oren...
Verwijderd
Ik heb ook 2 dezelfde schijfen gekocht als ReseTTim, in het zelfde weekeind (alleen een andere winkel) één voor mij en één voor mijn moeder.
Bij mijn moeder zit ie in een miditower en die kast wordt me een partij heet. Ik hoor tot nog toe geen rare geluiden ofzo
Is het misschien mogelijk dat oudere modellen uit de zelfde serie het probleem hadden en de later geproduceerde modellen niet? of is dit flauwekul..
Verwijderd
ben nu alle films etc bij me buurjongen op zijn pc aan het zetten en aan het wegbranden...
hij doet het dus nog wel
Ikzelf heb m'n 10k schijf in een coolermaster zitten. Het frontje heb ik er afgesloopt. En in jouw geval zou je 5 van die coolermaster frames kunnen coolen met 2 80mm fans. (eigelijk 2.5
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Verwijderd
Tik er zachtjes tegen aan doe hem in mijn pc en hij werkt al weer een half jaar
Ik ken deze berichten en dit is vrij oud!Op dinsdag 05 februari 2002 11:38 schreef JumpStart het volgende:
Je zegt er (nog) niet bij welk type HD ... maar euhh, check dit oude berichtje op T-net nog maar eens...
http://www.tweakers.net/nieuws/18961?highlight=deskstar
[..]
Meer: http://www.tweakers.net/nieuws/17923
[..]
Als MSI nou een serie zwaar verneuke mobo's maken, kopen jullie dan ook NOOIT meer een MSI?
Of Honda 1 serie auto's die ook bijna allemaal in de soep liepen...kopen jullie dan ook nooit meer een Honda?
(Dit zijn fictieve voorbeelden).
ONZIN dus.
Okay iemand in dit topic heeft dus tig IBM's naar de klote (waarvan de meeste 75GXP ... nuff' said), ok die heeft reden tot klagen, maar als er 1 IBM stuk gaat en wel de 75GXP dan had je dat echt aan zien komen.
Over de 60GXP (welke ik zelf heb)...alle hd serie's gaan stuk, van IBM en van de rest. Ik zie laatste tijd op me werk net zo hard Quantum's en Maxtor's terug komen hoor.
In mijn directe omgeving ken ik slechts 1 persoon die een gecrashte 60GXP heeft en verder zie ik niet veel 60GXP crashtopic's in dit forum.
"Mijn IBM kapte er ook mee"
Daar kunnen we niks mee, het is pas boeiend als het om een andere serie dan de 75GXP gaat.
Mijn volgende HD wordt fijn een 120GXP.
Ik hoop dat de IBM vrees een beetje wegteerd in de loop der tijd.
Dat ze zooi maken verwijs ik naar het land der fabeltjes.
Nuff Said
Onzin ? 1 kapotte HD maakt nog geen merk kapot. Dat is waar. Maar je bent of leesblind, of koppig als je alle berichtgeving over die HD serie negeert.Op dinsdag 05 februari 2002 21:23 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
[..]
Ik ken deze berichten en dit is vrij oud!
Als MSI nou een serie zwaar verneuke mobo's maken, kopen jullie dan ook NOOIT meer een MSI?
Of Honda 1 serie auto's die ook bijna allemaal in de soep liepen...kopen jullie dan ook nooit meer een Honda?
(Dit zijn fictieve voorbeelden).
ONZIN dus.
[...]
Als Kyle en Steve van Hard|OCP al 9 IBM drives kapot hebben zien gaan, dan ga ik toch twijfelen aan de betrouwbaarheid van dat model HD. Dat IBM dan toevallig die dingen maakt maakt voor mij weinig uit, de reputatie van het merk staat nog steeds. Alleen zul je nooit een 60GXP of 75GXP in mijn PC aantreffen.De schrijver laat weten al 5 van zijn 11 IBM-schijven te hebben verloren, en sommige retailers schijnen een nóg hoger uitvalpercentage te hebben.
* JumpStart denkt: Waarom denken mensen dan dat ik ineens Anti-IBM ben ??
"Nuff Said :7" ?? Joh, voel je niet op je pik getrapt, dat was nooit mijn bedoelling, ik probeer alleen suggesties aan te dragen aan ReseTTim voor wat MOGELIJK de oorzaak is van het falen.
ik gebruik geen fans..die 2C kan me watOp dinsdag 05 februari 2002 13:33 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Alleen zorgt een coolermaster HD koeler wel voor een vervelend hoog ventilator geluid (vind ik dan.) Hard is het niet echt, maar wel doordringend. (40x40mm fans maken nou eenmaal vervelend irritant geluid, vergeleken met 80x80)
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |