Toon posts:

forum suggestie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ideetje:

bij iedere topic een topic-rating-systeem, zodat er voor iedere topic een soort gemiddelde-cijfer ontstaat...

dat dan in combinatie met een top100 van mooiste topics, en/of top100 topics per forum.

iedere user kan (uiteraard) maar 1x stemmen per topic, en in de policy moet dan iets komen te staan over 't niet posten van dingen als "geef deze topic een 10!!!!!!"

ik ben benieuwd...
(vooral ook naar redenen waarom dit juist NIET zou moeten... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ik heb ook zoiets gehad op m'n eigen forum, en dat werkte niet. Waarom niet? Niemand vootte (:P).

Maar al zou er gevote worden, dan heb je _altijd_ van die lullo's die leuk denken te zijn en gewoon iedere topic een 1 gaan geven, of een 10. Zelfde effect heb je op dit moment op de frontpage (Vanaf het begin al).

Nu heb ik weinig te vertellen op t.net, maar ik hoop dat ik genoeg inzicht heb dat deze reply geldig genoeg maakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reply :)

idd, misschien ook iets maken dat een gemiddelde laat zien van cijfers die een user heeft uigedeeld, is dit lager dan bijv. 5, dan kan hij/zij vanaf dat moment alleen nog hogere cijfers uitdelen, totdat hij/zij weer boven dat gemiddelde zit...

(ofzo, bovenstaande is niet echt doordacht ofzo, eerste wat me te binnen schoot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 15:31
Op dinsdag 05 februari 2002 02:15 schreef GX het volgende:
Maar al zou er gevote worden, dan heb je _altijd_ van die lullo's die leuk denken te zijn en gewoon iedere topic een 1 gaan geven, of een 10. Zelfde effect heb je op dit moment op de frontpage (Vanaf het begin al).
Daar kan je natuurlijk weer de meta-mod o.i.d. op toepassen, dus, als jou score erg veel afwijkt van de uiteindelijke score, dan wordt je in punten (karma ofzo) gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En wat is nou eigenlijk het grote nut? Die top 100 maken?
Dat kan nu ook wel, veel GoT-ers hebben vast wel een top 5 topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Op dinsdag 05 februari 2002 02:35 schreef dirkpostma het volgende:

[..]

Daar kan je natuurlijk weer de meta-mod o.i.d. op toepassen, dus, als jou score erg veel afwijkt van de uiteindelijke score, dan wordt je in punten (karma ofzo) gestraft.
Niet dat het die lullo's (Ik noem ze maar zo) het ook maar iets kan schelen wat er met hun score gebeurd. Er zijn al genoeg mensen geweest die weet-ik-veel-hoeveel accounts hebben gemaakt om alleen maar te zieken hier. Door zoiets in te voeren word het zieken alleen maar erger :(.

Misschien wel dat er de modjes het zouden kunnen beoordelen o.i.d.. Dat houdt iig wel de vervelende kindjes buiten de deur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, van die verschillende user-accounts. Ik weet het niet, het lijkt mij dat als ze eenmaal je ip adres hebben, dat ze je kunnen bannen/blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Dit is al vaker voorgesteld maar niet doorgevoerd. Dit aangezien mensen dan in de topic gaan zitten discussieren over het cijfer dat ze gekregen hebben en vervolgens er dus flames komen over het cijfers. Tevens als een topic een slecht cijfer heeft is de kans alleen maar nog kleiner dat dat topic dan slecht blijft aangezien niemand er wil reageren, anders kan het niveau nog wel eens omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 08:03 schreef Morgoth het volgende:
Dit is al vaker voorgesteld maar niet doorgevoerd. Dit aangezien mensen dan in de topic gaan zitten discussieren over het cijfer dat ze gekregen hebben en vervolgens er dus flames komen over het cijfers.
ja... daarom stelde ik dan ook die paar extra regels in de policy voor, 'verboden te discussieren over topic-cijfers'... makkelijk zat.
Tevens als een topic een slecht cijfer heeft is de kans alleen maar nog kleiner dat dat topic dan slecht blijft aangezien niemand er wil reageren, anders kan het niveau nog wel eens omhoog gaan.
euh, dit is dan ook de bedoeling van 't geheel?
...het kaf van het koren scheiden...
zo blijven er meer leuke topics actief, en verdwijnen de mindere topics eerder van je scherm
Pagina: 1