Mij philips 8x4x32 doet er altijd 2x zolang over het branden van een CD dan met de snelheid overeenkomt, een volle 80min CD doet ie 20 minuten over, terwijl Nero zegt dat hij op 8 speed brandt, hij zou er dus 10 minuten over moeten doen... Hoe los ik dit op?
sommige philips burners hebben een ingebouwde redelijk strenge cd controle, en willen niet sneller branden dan dat ze zelf denken dat ze kunnen op die cd. ga ff kijken voor nieuwe firmware, en probeer wat duurdere/andere CDs uit zou ik zeggen.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn 4x4x32 brander brandt een 80 min CD in 40 min ipv 20 min. 
Dit is pas zo nadat ik de firmware had vernieuwd! Dat had ik dus beter niet kunnen doen.|
Of ik moet iets fout hebben gedaan?
Daarvoor nooit problemen met CD's, van welk merk dan ook. Ook ik gebruik Nero, die aangeeft dat er op 8 x gebrand wordt.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet meer goed.
Dit is pas zo nadat ik de firmware had vernieuwd! Dat had ik dus beter niet kunnen doen.|
Daarvoor nooit problemen met CD's, van welk merk dan ook. Ook ik gebruik Nero, die aangeeft dat er op 8 x gebrand wordt.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet meer goed.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Al geprobeerd oude flash trug te zetten?
Als die nog te vinden is tenminste..
suc6
Als die nog te vinden is tenminste..
suc6
Heb dezelfde, maar geen last van.
Firmware update deed wel wonderen trouwens bij mij, kende eerst de hleft van de CdR's niet, gaf aan dat er geen disk in zat.
Dus probeer dat eens.
Firmware update deed wel wonderen trouwens bij mij, kende eerst de hleft van de CdR's niet, gaf aan dat er geen disk in zat.
Dus probeer dat eens.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik heb een Philips CDD4801 brander, maar Philips heeft helemaal geen firware updates oid voor deze brander (hij staat zelfs niet tussen de products of support
)
Verwijderd
Dat komt omdat er in die brander(die ik ook heb) een engineering fout zit.
Toen ik em kocht zei de verkoper;Hier heb je het bonnetje......je zal em nodig hebben.
Ik snapte toen niet wat ie bedoelde, maar dat was dus die engineering fout in de drive.
Op inet stond de oplossing.
Je moest drivers van andere modellen downloaden en zo kon het probleem verholpen worden.
Toen ik em kocht zei de verkoper;Hier heb je het bonnetje......je zal em nodig hebben.
Ik snapte toen niet wat ie bedoelde, maar dat was dus die engineering fout in de drive.
Je moest drivers van andere modellen downloaden en zo kon het probleem verholpen worden.
Weet je toevallig ook welk model?Op dinsdag 05 februari 2002 18:10 schreef TheRademaker het volgende:
Dat komt omdat er in die brander(die ik ook heb) een engineering fout zit.
Verwijderd
Ja CDRW8432 dat is het serie nummer van de cdrw waarvan je de drivers moet hebben, als je het niet kan vinden op inet paas me je email adress ff en dan mail ik je de drivers.
Ik heb em zelf ook gebruikt, alle problemen waren opgelost.
De brander werkt dan perfect met easy cd creater 5 platinum.
De firmware van Philips kan ik ook niet op de Philips site vinden. Maar op de site van Fuijitsu-Siemens staat hij wel: http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp bij components/CD-Writer/Philips.
De firmware voor de IDE 4x4x32 van Fujitsu-Siemens Computers is trouwens dezelfde als die voor de Philips.
Mijn IDE 4x4x32 (Zo wordt mijn brander herkend) heb ik dus geflashed met de firmware die daar voor staat. Toen ik dus maar op 2 speed kon branden, heb ik wel weer geprobeerd terug te flashen, maar het programma identificeerde mijn brander als non-supported drive en ik kon niets flashen. Toen maar de Philps firmware geprobeerd, precies hetzelfde progje met dezelfde foutmelding. Terugflashen werkt dus niet.
Over het gebruik van andere CD-R's : Ik gebruik nu Platinum 24x. Maar voor het flashen had ik geen problemen met 'verkeerde' CD-R's.
De firmware voor de IDE 4x4x32 van Fujitsu-Siemens Computers is trouwens dezelfde als die voor de Philips.
Mijn IDE 4x4x32 (Zo wordt mijn brander herkend) heb ik dus geflashed met de firmware die daar voor staat. Toen ik dus maar op 2 speed kon branden, heb ik wel weer geprobeerd terug te flashen, maar het programma identificeerde mijn brander als non-supported drive en ik kon niets flashen. Toen maar de Philps firmware geprobeerd, precies hetzelfde progje met dezelfde foutmelding. Terugflashen werkt dus niet.
Over het gebruik van andere CD-R's : Ik gebruik nu Platinum 24x. Maar voor het flashen had ik geen problemen met 'verkeerde' CD-R's.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Op de Philips pagina kun je ook geen firmware vinden voor de verschillende branders. Alle firmware voor alle apparaten zitten allemaal in 1 programma..
Verwijderd
Sorry mag ik ff lachen, drivers voor interne cd-recorder??Op dinsdag 05 februari 2002 22:17 schreef TheRademaker het volgende:
Ja CDRW8432 dat is het serie nummer van de cdrw waarvan je de drivers moet hebben, als je het niet kan vinden op inet paas me je email adress ff en dan mail ik je de drivers.
Verwijderd
Ik heb ook zo'n ding en ik heb er geen problemen mee hoor.
Ik heb ook nog nooit gehoord van dat engineering-verhaal trouwens, hij draait gewoon al ongeveer 1,5 jaar perfect.
En drivers...???
Ik heb ook nog nooit gehoord van dat engineering-verhaal trouwens, hij draait gewoon al ongeveer 1,5 jaar perfect.
En drivers...???
edit:
Ik gebruik trouwens easy cd-creator 4 en CloneCD 3.0.9.1, geen Nero...
Ik gebruik trouwens easy cd-creator 4 en CloneCD 3.0.9.1, geen Nero...
Pagina: 1