[MRTG] Wazig rode stats

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hey guys,

Op mijn debian bak probeer ik nu wat meer te doen wo mrtg. Ik had eindelijk dat rotte mrtg aan de gang :+ maar nu word het wel heel wazig. Het is de eerste keer dat ik met dit programmatje werk dus het zal misschien wel makkelijk zijn.

Dit is dus het probleem:

http://discovery.homelinux.com/mrtg

Het ging dus ff goed, maar nu is de hele grafiek rood. Wat doe ik fout? Je hebt het wel met een n00b te maken op dit gebied :P

Webalizer werkt bijv wel goed.

Thnx in advance

soortgelijk probleem kon ik niet met de search vinden

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
Hmm ziet er heel spannend uit ja..toevallig niet de harddisk waar de data op staat vol, of heb je net de tijd op je server goed ingesteld/veranderd?

Zoiets simpels zal het wel zijn want voor de rest ziet het er aardig uit zoals het hoort!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 14:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
wat zijn je configfiles? hieraan kan ik namelijk niets zien.

en weet je zeker dat de data terugkomt in een voor mrtg leesbaar formaat?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

We hebben hier pas ook een thread over gehad incl. configs. Misschien kun je daar wat mee.

[topic=377746/1/25] ;)

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik zie de config-file niet, maar ik vermoed dat er ergens in je config staat dat ie om de zoveel dagen moet updaten, niet om de 5 min. Ik heb wat configs draaien die per uur gaan, en daar staat dit in:
code:
1
Options[servernaampie]: growright,unknaszero,nopercent,integer,perhour

De laatste is dus het interessante gedeelte...

Wanneer ik nu net voor 01.00 uur ga kijken, zie ik ook een dikke rode balk (echter maar 1 hokje breed) omdat om middernacht een rood streepje ontstaat.

Post je config file anders eens, dan kunnen we wat meer zien..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...