MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
640x480 support ik al 3 jaar niet meer; desalniettemin zien al mijn sites er perfect uit vanaf 800x600. Dus zelfs als iemand morgen met een scherm van 4812x3609 komt dan gaat het daar nog goed in uitzien.
Is trouwens al heel vaak voorbij gekomen deze vraag; als je goed bezig bent dan houdt je tijdens het ontwerpen al in de gaten hoe je je site straks moet opbouwen om 'm schaalbaar te maken.
Kun je dat niet, dan ben je IMHO een prutser.
Maar dan nog, hoge resoluties moeten als het goed is geen problemen geven, zolang je maar niet precies gaat afstemmen op een bepaalde resolutie (zoals plaatjes die zich geen herhalen onder een hogere resolutie of teksten die enorm breed worden, dat soort gein)
yooo echt?? 4812x3609 is toch GROTER dus dat past altijd beterOp dinsdag 05 februari 2002 01:31 schreef Pelle het volgende:
640x480 support ik al 3 jaar niet meer; desalniettemin zien al mijn sites er perfect uit vanaf 800x600. Dus zelfs als iemand morgen met een scherm van 4812x3609 komt dan gaat het daar nog goed in uitzien.
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Denk er eerst over na voordat je iets stoms zegt plzOp dinsdag 05 februari 2002 07:46 schreef Tobiaz het volgende:
[..]
yooo echt?? 4812x3609 is toch GROTER dus dat past altijd beterzeg dan niks
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
Pardon? Pelle geeft hier in tegenstelling tot jou een ontzettend goed argument, van jouw antwoord kan niemand wat bakken.Op dinsdag 05 februari 2002 07:46 schreef Tobiaz het volgende:
[..]
yooo echt?? 4812x3609 is toch GROTER dus dat past altijd beterzeg dan niks
Als je repeterende achtergronden niet groot genoeg maakt of een afweging in maakt krijg je op een groot scherm ook repeterende elementen in je background.
Als je niet goed een afweging maakt qua opbouw heb je ook de kans dat je navigatie menu op dergelijke resoluties het formaat krijgen van een priegeldingetje en de rest van je beschikbare ruimte een grote tundra wordt. Dus bij grotere resoluties moet je ook kijken naar invulling van deze vrije ruimte.
Daarbij denk ik dat het werken met grote resoluties stukken moeilijker is dan het werken met kleinere resoluties. Want dan komt uiteraard de vraag "Wat moet ik met al die lege ruimtes doen :?".
Verwijderd
LOL so true...so true...Op dinsdag 05 februari 2002 08:37 schreef Gordijnstok het volgende:
Daarbij denk ik dat het werken met grote resoluties stukken moeilijker is dan het werken met kleinere resoluties. Want dan komt uiteraard de vraag "Wat moet ik met al die lege ruimtes doen :?".
Zelf heb ik 1600, surf meestal niet fullscreen maar met een scherm van ongeveer 1024.
Meestal centreer ik mijn sites gewoon zoals GoT, dan ziet het er op elke res mooi uit. Alleen op de hele hoge is het wel leeg, maar daar kiest de bezoeker dan zelf voor. Hij kan ook zijn scherm iets kleiner maken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Maar google blinkt ook niet echt uit qua opmaak/design/layoutOp dinsdag 05 februari 2002 11:39 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
google doet het vast goed op 640*480
Uiterlijk tegenover effectiviteit.
Verwijderd
Dan heb jij of heeft je baas er niet veel kaas van gegeten. Websites bouwen op een resolutie van 800*600 lijkt me nu niet echt een pretje, heb je er al eens aan gedacht om je browservenster gewoon te resizen naar 800*600?Op dinsdag 05 februari 2002 11:36 schreef Barracuda_82 het volgende:
Ik moet hier op mijn werk onderhoud doen aan www.collegenet.nl en die is ook ontworpen voor 800x600, en dat is opzicht niet zo'n ramp, maar ik heb het liefste 1280x1024 en nu MOET ik van mijn baas mijn scherm (17") op 800x600 zetten. Dát is pas klote!
Verwijderd
Of dual head gebruiken.Op dinsdag 05 februari 2002 13:28 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Dan heb jij of heeft je baas er niet veel kaas van gegeten. Websites bouwen op een resolutie van 800*600 lijkt me nu niet echt een pretje, heb je er al eens aan gedacht om je browservenster gewoon te resizen naar 800*600?
Verwijderd
Daar maak ik ook dankbaar gebruik vanOp dinsdag 05 februari 2002 13:29 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Of dual-head / een extra videokaartje gebruiken.
Ik vind van welOp dinsdag 05 februari 2002 12:21 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Maar google blinkt ook niet echt uit qua opmaak/design/layout
Er zijn weinig sites waar de layout zo goed aansluit bij de functionaliteit. Snel en helder.
Dat is inderdaad een goeie vraag, waar ik op dit moment ook heel erg mee zit:Op dinsdag 05 februari 2002 08:37 schreef Gordijnstok het volgende:
'what the ... moet ik in *hemelsnaam* met al die ruimte!!'
Check http://members.home.nl/dont.do.this/integrity/index.htm
Op 800x600 schermvullend, op 1024x768 normale grootte, maar op 1280x1024 en 1600x1200 wordt het 'erg wit'.
Wat doe je hier in hemelsnaam aan?
Niemand heeft ooit gezegd dat goed designen makkelijk wasWat doe je hier in hemelsnaam aan?
Tja, ik zelf ook nietOp dinsdag 05 februari 2002 13:47 schreef Bosmonster het volgende:
Niemand heeft ooit gezegd dat goed designen makkelijk was
Maar dan nog... Ik heb zowiezo geen sites kunnen vinden waarvan ik vond dat ze erop veel resoluties goed uit zagen... (en dan tel ik 640x480 niet mee)
Dus schijnbaar heeft iedereen er lak aan?
En als je het een beetje goed aanpakt kan een website waarvan de CONTENT op 800/600 gebaseerd is er op alle resoluties 'gevuld' uitzien. Denk aan doorlopende kleuren en stijlelementen.
Verwijderd
We hebben het over sites die mooi zijn opgemaakt en toch nog mooi zijn op hogere resolutiesOp dinsdag 05 februari 2002 13:38 schreef xtra het volgende:
[..]
Ik vind van wel
Er zijn weinig sites waar de layout zo goed aansluit bij de functionaliteit. Snel en helder.
Niet over bijna plain tekst sites.
Ik ben het met bosmonster eens.Op dinsdag 05 februari 2002 14:14 schreef Bosmonster het volgende:
Een site ziet er naar mijn mening altijd het beste uit alstie niet al te breed uitgesmeerd is. Dus al draai ik 1600/1200, dan nog heb ik liever niet dat sites breder dan 800 worden zeg maar. Simpelweg omdat het DAN pas juist lelijk wordt (uitgesmeerde regels enzo).
Een collega van mij dacht daar anders over en ontwierp:
[spam]
http://www.macaw.nl
[/spam]
Ook weinig design maar net iets meer dan Google.
Ikzelf vind het er op 1152 (mijn res.) nog steeds erg
prettig uitzien.
oordeel zelf..
moet je eens op het Yes forum gaan kijken... gewoon eens 'een' topic doorkijken.
http://forum.yes.nl/messages/9/9.html
- onleesbaar door groene kleur
- uitgesmeerd over lange regels
- html mag geloof ik tot in zekere mate
- reactie in zelfde scherm, onderaan de berichten
- onderaan komt nog een paars vlak
ik snap dat de kop wel bij de rest van de site past, maar van het maken van een leesbaar forum hebben ze daar geen kaas gegeten...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik ook. Mijn browserwindows staan nooit breder dan pakweg 850 pixels. Maar omdat niet iedereen er zo over denkt (ik zag in Delft op de TU geregeld mensen met 22'' schermen gewoon gemaximaliseerd browsenOp dinsdag 05 februari 2002 14:53 schreef DeFeCt het volgende:
Ik ben het met bosmonster eens.
En inderdaad: uitgesmeerde regels lezen ruk. Ik zorg altijd dat m'n tekst-vakken nooit te breed zijn. Ze krijgen gewoon een vaste breedte mee, zodat je niet boven de 70 of 80 characters per regel uitkomt, een voorwaarde om na je regeleinde weer goed en snel het begin van je volgende regel te kunnen vinden.
Enne DeFeCt: webdesigner en dan 1152 draaien? Ik zou maar es met je baas gaan praten over een fijne 19'' of groter
Ja natuurlijk heb ik daar aan gedachtOp dinsdag 05 februari 2002 13:28 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Dan heb jij of heeft je baas er niet veel kaas van gegeten. Websites bouwen op een resolutie van 800*600 lijkt me nu niet echt een pretje, heb je er al eens aan gedacht om je browservenster gewoon te resizen naar 800*600?
2x 17 inch op 1152 maakt mij een gelukkig mens, heb echt niet meer nodigOp dinsdag 05 februari 2002 15:03 schreef Pelle het volgende:
Enne DeFeCt: webdesigner en dan 1152 draaien? Ik zou maar es met je baas gaan praten over een fijne 19'' of groter
(Wil ook niet teveel verwend raken want dan moet ik dat thuis ook weer aanschaffen
Hmm ok, dat had je er niet bij vermeldOp dinsdag 05 februari 2002 15:15 schreef DeFeCt het volgende:
2x 17 inch
Dat zijn in totaal 1990656 pixels. Dat is inderdaad meer dan 1600x1200.
* Pelle heeft niks gezegd
SorryOp dinsdag 05 februari 2002 15:18 schreef Pelle het volgende:
[..]
Hmm ok, dat had je er niet bij vermeld
Verwijderd
* Willem ookGordijnstok:
Ach doe mij maar zo'n Apple Cinema, moet je is kijken hoe snel ik dan glinsteroogjes krijg
True,
22" Flatscreen...
Verwijderd
Op zijn gifje ziet die er zo klein uit, maar wacht maar tot je hem voor je neus hebt staan.. dan ga je echt wel kwijlen.Op dinsdag 05 februari 2002 15:54 schreef willem169 het volgende:
[..]
/me ook
True,![]()
22" Flatscreen...
[afbeelding]
Klopt, 't is gewoon bijna de grootte van een reclamebord ja...Gordijnstok:
Op zijn gifje ziet die er zo klein uit, maar wacht maar tot je hem voor je neus hebt staan.. dan ga je echt wel kwijlen.
* Pelle roept: Obi!!!!Op dinsdag 05 februari 2002 16:23 schreef Karp het volgende:
Ik vind zelf sites als http://www.id-t.com een mooie oplossing hebben voor hoge resoluties
Maar ik ben het niet helemaal met je eens trouwens:
maar in iedergeval kewl van 800x600 > 1280x1024
Verwijderd
http://www.weeklysitetips.cjb.net is toch compattible zichtbaar in alle resoluties? en dit is geen spam, alleen een voorbeeld
Verwijderd
Het ging er meer over of een pagina ook op hogere resoluties mooi uitziet, compatible is al wat anders en een heel stuk eenvoudiger. Verder zie je pagina er inderdaad hetzelfde uit op een hogere resolutie, maar zelfs bij een lage resolutie is al bijna meer dan de helft van je pagina wit... Zo kan ik het ookOp dinsdag 05 februari 2002 17:29 was Geqxon ordinair aan het spammen
SPAMERDESPAM!
www.wielgoesonline.net
ooooooo en wat ziet ie er slecht uit, en ja die achtergrond heb ik iets te klein geknipt!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Hmz, zo blijven we natuurlijk aan de gangOp dinsdag 05 februari 2002 17:35 was er nog zo'n ploert met spam
Maar kijk eens naar de manier waarop de sait zich aanpast aan de resolutie van de user.... hmmmz!Op dinsdag 05 februari 2002 17:38 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Hmz, zo blijven we natuurlijk aan de gang
Minimaal is 800*600 maar maximaal is
Henig toch!
* zwahiel is geen ploerd!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Al is het natuurlijk een kleine moeite om voor tenminste een beetje opvulling te zorgen. backgrounds doen wonderen. xs4all had vroeger zo'n "melige" "tsjonge wat heb jij een groote scherm" rechts in beeld als je op 1024 (!) aankwam.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Check dit progje eens:
http://www.vasile.com/racecar/stampware/
Het heet browsersizer ofzo. Goed voor HTMLers die in elke resolutie willen testen.
Edit: direct link:
http://www.applythis.com//download/bmstr25.zip
* Pelle denkt dat dit niet een spam-topic moet worden en iedereen z'n eigen URL's maar lekker voor zich moet houdenOp woensdag 06 februari 2002 11:09 schreef Braadkip het volgende:
Deze heb ik ooit eens gemaakt (met kladblokje en Photosoep)
En die is ook schaalbaar
www.spam.ja.nee
Die site die je noemt vind ik persoonlijk zwaar ruk, en juist een voorbeeld van hoe je niet moet scalen. Tekst centreren zuigt, en al helemaal als de breedte variabel is.
Verwijderd
Ja, resizen kunnen ze allemaal, maar dit ziet er dus echt niet uit op 1600*1200.Op woensdag 06 februari 2002 11:09 schreef Braadkip het volgende:
En die is ook schaalbaar
www.meuvabv.nl
Een site moet gewoon maximaal 760 pixels breed zijn, de hoogte is niet eens zo belangrijk. Maar scrollbars zijn lelijk, dus hou je het vaak onder de 420 pixels hoog.
Mensen die op hoge resoluties browsen, zullen heus niet vaak hun vensters fullscreen hebben, omdat regels van 40 centimeter lang niet lekker lezen.
Great minds think alikeOp woensdag 06 februari 2002 11:15 schreef Cheatah het volgende:
Ja, resizen kunnen ze allemaal, maar dit ziet er dus echt niet uit op 1600*1200.
* DeFeCt is nu wel benieuwd naar Pelle's mening mbt zijn spam (zie pagina 1)Op woensdag 06 februari 2002 11:13 schreef Pelle het volgende:
Die site die je noemt vind ik persoonlijk zwaar ruk, en juist een voorbeeld van hoe je niet moet scalen. Tekst centreren zuigt, en al helemaal als de breedte variabel is.
En zo zijn we via wat schermres postings aanbeland bij een sitecheck
* Pelle weet niet hoe hij 'zijn spam' op moet vatten, aangezien het in DeFeCt's zin zowel op DeFeCt als op Pelle kan slaanOp woensdag 06 februari 2002 11:18 schreef DeFeCt het volgende:
* DeFeCt is nu wel benieuwd naar Pelle's mening mbt zijn spam (zie pagina 1)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| if (zijnSpam == "Pelle") {
alert("Ik kan me niet herinneren dat ik een URL heb genoemd");
} else {
if (bedoeling == "Vindt Pelle dat DeFeCt dan ook spamt?") {
alert("Euhm, ja :)");
} else if (bedoeling == "Wat vindt Pelle van macaw.nl") {
alert("Tekst leest niet lekker als browser.width > 800");
}
} |
Zo, volgens mij heb ik hier wel volledige condition coverage
/edit
typo, thnks willem169
Pelle roelz!Op woensdag 06 februari 2002 11:26 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle weet niet hoe hij 'zijn spam' op moet vatten, aangezien het in DeFeCt's zin zowel op DeFeCt als op Pelle kan slaan
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9if (zijnSpam == "Pelle") { alert("Ik kan me niet herinneren dat ik een URL heb genoemd"); } else { } if (bedoeling == "Vindt Pelle dat DeFeCt dan ook spamt?") { alert("Euhm, ja :)"); } else if (bedoeling == "Wat vindt Pelle van macaw.nl") { alert("Tekst leest niet lekker als browser.width > 800"); } }
Zo, volgens mij heb ik hier wel volledige condition coverage
Verwijderd
Toen ik die site maakte (2 jaar geledenOp woensdag 06 februari 2002 11:09 schreef Braadkip het volgende:
En die is ook schaalbaar
www.meuvabv.nl
Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, ik denk dat de meeste pagina's er niet zo op vooruit gaan als je ze uitrekt tot 1600
Mja 1600 hey, wie browsed er dan op 1600
BTW> als je je resolutie op 1600 hebt, dan moet je wel een walgelijk groot scherm hebben zodat de tekst niet onleesbaar wordt.
Of je moet je tekstgrootte aanpassen en dan verziek je zoiezo de lay-out van een website.
Ik heb een 21" scherm op 1024 en als ik 'm op 1600 zet is de stadaard tekengrootte gewoonweg te klein.
Verwijderd
Ik, maar niet fullscreen hoor, gewoon 2 browserwindows naast elkaarOp woensdag 06 februari 2002 12:54 schreef Braadkip het volgende:
Mja 1600 hey, wie browsed er dan op 1600
Nee hoor, gewoon een 19"BTW> als je je resolutie op 1600 hebt, dan moet je wel een walgelijk groot scherm hebben zodat de tekst niet onleesbaar wordt.
Ik heb blijkbaar goede ogen, want ik heb gewoon standaard instellingen. Het is BTW een LG 915FT+, een eerdere 19" monitor die ik had: een CTX VL950T, was wel onscherp boven de 1280*960.Of je moet je tekstgrootte aanpassen en dan verziek je zoiezo de lay-out van een website.
Ik heb een 21" scherm op 1024 en als ik 'm op 1600 zet is de stadaard tekengrootte gewoonweg te klein.
Verwijderd
19" op 1600x1200 met standaard tekengrootte en gewoon je tekst kunnen lezen ?Op woensdag 06 februari 2002 12:57 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Ik, maar niet fullscreen hoor, gewoon 2 browserwindows naast elkaar
[..]
Nee hoor, gewoon een 19"
[..]
Ik heb blijkbaar goede ogen, want ik heb gewoon standaard instellingen. Het is BTW een LG 915FT+, een eerdere 19" monitor die ik had: een CTX VL950T, was wel onscherp boven de 1280*960.
Dan zit je zeker met je neus tegen je beeldscherm
Ik heb het ff gechecked en het is wel leesbaar en scherp (bij mij) maar het is niet lekker lezen, ik zou er snel vermoeide ogen van krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat de standaard tekengrootte er op een 19" (1600x1200) anders, groter of duidelijker uit zou zien zónder aanpassingen te maken dan op mijn 21".
* Pelle ziet alles prima op 1600x1200 op een 19'' iiyama (thuis) en een 20'' sony (werk)Op woensdag 06 februari 2002 13:06 schreef Braadkip het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat de standaard tekengrootte er op een 19" (1600x1200) anders, groter of duidelijker uit zou zien zónder aanpassingen te maken dan op mijn 21".
Sorry, maar 1024 op een 21'' vind ik echt zonde. En ik zou echt eens even naar de oogarts gaan als je hogere resoluties op zo'n scherm niet kunt lezen.
Ik zit gewoon op ergonomische afstand van m'n scherm (centimetertje of 50 a 60) dus daar kan het ook niet aan liggen.
Mag ik vragen wat voor scherm je hebt? De kwaliteit van een beeldscherm kan heeeeel veel uitmaken (scherpte/helderheid/contrast etc). Je kunt beter een 17'' iiyama hebben dan een 21'' Pauper.
Verwijderd
1024 op 21" is lekker groot en duidelijk en dat is precies waarvoor ik een 21" heb.Op woensdag 06 februari 2002 13:13 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle ziet alles prima op 1600x1200 op een 19'' iiyama (thuis) en een 20'' sony (werk)
Sorry, maar 1024 op een 21'' vind ik echt zonde. En ik zou echt eens even naar de oogarts gaan als je hogere resoluties op zo'n scherm niet kunt lezen.
Ik zit gewoon op ergonomische afstand van m'n scherm (centimetertje of 50 a 60) dus daar kan het ook niet aan liggen.
Mag ik vragen wat voor scherm je hebt? De kwaliteit van een beeldscherm kan heeeeel veel uitmaken (scherpte/helderheid/contrast etc). Je kunt beter een 17'' iiyama hebben dan een 21'' Pauper.
Niet zonde maar doeltreffend.
Ik heb een Philips Brilliance 21A en dat ding is haarscherp op 1600x1200 maar de tekst is gewoon nét ff te klein om relaxed te lezen en ik zit er ook 60 cm vanaf.
Waarom heb je niet gelijk verteld dat je slechtziend was!1024 op 21" is lekker groot en duidelijk en dat is precies waarvoor ik een 21" heb.
Verwijderd
Resoluties zijn ontworpen voor bepaalde schermgroottes.
14" - 640/480
15" - 800/600
17" - 1024/768
19" - 1152/864
21" - 1280/1024
Dit is allemaal vrij minimaal, maar monitoren van vroeger konden veel hoger simpelweg niet aan en het gaat hier om welke resoluties 'in den beginne' voor welke schermgroottes ontworpen zijn. 19" is een gek tussenformaat wat pas veel later werd ontwikkeld en waardoor er ook de 1152 (tussen)resolutie bedacht werd.
Als je deze monitoren naast elkaar zet met deze resoluties is alles even groot (ongeveer). Dus 1024 op een 21" is hetzelfde als 640 op een 19" ofzo
Als je het echt doet omdat je het anders niet goed kan lezen dan zou ik (no offense) toch echt eens langs de oogarts gaan, want je hoort het makkelijk zonder inspanning te kunnen zien, mits je een normale refreshrate instelt.
1280 op mn 19" lees is zelfs van een meter afstand nog zonder enige moeite.
Verwijderd
Ik zie alles prima, ook op 1600x1200
Alleen ik vindt het relaxed om op 1024 alles te doen, in tegenstelling tot anderen die beweren dat ze op een 19" een resolutie van 1600x1200 relax vinden.
Thats all.
Ik niet slechtziend, ik gewoon lekkere grote monitor.
Niet spammen!!Op woensdag 06 februari 2002 15:12 schreef Victorio het volgende:
En zeker niet met lelijke sites...
Verwijderd
Ik vindt 'm top !
Vooral die grote letters, goed leesbaar voor mensen met een te hoge resolutie
Verwijderd
Wil je ajb even kappen met het ongefundeerd doorzeuren over grootte en resolutie?Op woensdag 06 februari 2002 15:18 schreef Braadkip het volgende:
Ik vindt 'm top !
Vooral die grote letters, goed leesbaar voor mensen met een te hoge resolutie
Als je wilt discussieren dan moet je met argumenten komen, maar ik heb nu iig al geen zin meer om nog door te gaan over dit onderwerp.
Nog 1 ding, met jouw instellingen draait je monitor op ongeveer 64 dpi, en dat is verschrikkelijk laag. Normaal is tussen de 72 en 96 dpi. En dat zul je overal tegenkomen als je ernaar zoekt.
Ok, maar tot op heden heb ik dus nogsteeds geen design gezien die de lege ruimtes duidelijk opvult... Wel hier en daar het simpelweg uitrekken van de boel, wat soms best aardig is uitgewerkt.
Ik had ook een discussie over wat fijner is op een hoge resolutie: centreren of links uitlijnen?
Persoonlijk ga ik 100% voor centreren.
Dit kun je ook zien op de url die ik gaf
(hierzo, en dat is geen spam, Integrity is immers een nep-naam
Verschillende mensen vertelde me dat ze het op de wat hogere resoluties (ook 1280x1024 al) erg wit vinden. Maar stel dat ik hier bv heel lichtgrijs van zou maken?
'kweet niet echt andere methodes om dit weg te werken...
(niet met een gecentreerd design iig)
Verwijderd
ongefundeerdOp woensdag 06 februari 2002 20:02 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Wil je ajb even kappen met het ongefundeerd doorzeuren over grootte en resolutie?
Als je wilt discussieren dan moet je met argumenten komen, maar ik heb nu iig al geen zin meer om nog door te gaan over dit onderwerp.
Nog 1 ding, met jouw instellingen draait je monitor op ongeveer 64 dpi, en dat is verschrikkelijk laag. Normaal is tussen de 72 en 96 dpi. En dat zul je overal tegenkomen als je ernaar zoekt.
Mijn argument om een 21" monitor te hebben lijkt mij prima.
Ik ben deze zinloze discussie niet begonnen, ik wilde alleen een voorbeeld van een scalable website geven maar dat viel meteen al niet goed geloof ik.
Jullie zijn het niet met mijn resolutie eens blijkt.
Ik vindt het alleen vreemd dat 1600x1200 er op een 19" monitor goed uit ziet wat tekst en websites betreft, ik kan het mij gewoon niet voorstellen want mijn letters (hier op t.net) zijn nu op een resolutie van 1600x1200 haarscherp en duidelijk, maar slechts 2 mm breed.
En dat lijkt mij een argument om het op een 19" NIET zo hoog in te stellen.
Want ik kan je verzekeren dat het op een 19" monitor NOG kleiner zal zijn. (duh)
Wat een stramme boel hier zeg . .
Verwijderd
Op woensdag 06 februari 2002 21:13 schreef Braadkip het volgende:
[..]
ongefundeerd
Mijn argument om een 21" monitor te hebben lijkt mij prima.
Ik ben deze zinloze discussie niet begonnen, ik wilde alleen een voorbeeld van een scalable website geven maar dat viel meteen al niet goed geloof ik.
Jullie zijn het niet met mijn resolutie eens blijkt.
Ik vindt het alleen vreemd dat 1600x1200 er op een 19" monitor goed uit ziet wat tekst en websites betreft, ik kan het mij gewoon niet voorstellen want mijn letters (hier op t.net) zijn nu op een resolutie van 1600x1200 haarscherp en duidelijk, maar slechts 2 mm breed.
En dat lijkt mij een argument om het op een 19" NIET zo hoog in te stellen.
Want ik kan je verzekeren dat het op een 19" monitor NOG kleiner zal zijn. (duh)
Wat een stramme boel hier zeg . .
Hear hear!Op woensdag 06 februari 2002 15:08 schreef Braadkip het volgende:
Jullie zijn allemaal kippig geloof ik.
Ik zie alles prima, ook op 1600x1200
Alleen ik vindt het relaxed om op 1024 alles te doen, in tegenstelling tot anderen die beweren dat ze op een 19" een resolutie van 1600x1200 relax vinden.
Thats all.
Ik niet slechtziend, ik gewoon lekkere grote monitor.
![]()
/me is zo blij met zijn Iiyama Visionmaster Pro 510 Mega Pixelneuker XXL Turbo
1024 relax en stuff (kan me moeder ook is normaal solitaire spelen
Das nou niet wat je noemt een 'slimme' resolutie, op welke monitor dan ook. Oja, motivatie: is niet in verhouding met andere resoluties en geloof niet dat mensen die die resolutie draaien een monitor hebben die niet 4:3 is.Op woensdag 06 februari 2002 14:26 schreef Bosmonster het volgende:
1280/1024
Kortom, 1280x960 is slimmer.
Verwijderd
Heey jah, nu je het zegt heb ik mijn nieuwe comp ook op 1280 * 1024 staan. Niet gezien dat die resolutie afweek. Maar ga nu toch met deze sony hmd a420 op 1600*1200 draaien om lekker veel kwijt te kunnen op het scherm.Op woensdag 06 februari 2002 21:29 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Das nou niet wat je noemt een 'slimme' resolutie, op welke monitor dan ook. Oja, motivatie: is niet in verhouding met andere resoluties en geloof niet dat mensen die die resolutie draaien een monitor hebben die niet 4:3 is.
Ik zou trouwens niet terug willen naar een resolutie < 1600 x 1200, als je er eenmaal aan gewend bent, zoveel pixels kwijt te kunnen op je monitor, wil je niet snel kleiner. Eerder groter, maar ik vind dit wel de max resolutie voor een 19" Trinitron scherm.
[edit]
Van sommige dingen moet je geen gewoonte maken, verder is het in W&G wel zaak dat je een geintje van iets serieus kan onderscheiden.
//

En nu ga ik even de text van een liedje van Extreme aanpassen:
Pelle raadt het vast al...
No Spam Allowed
Verwijderd
Waarschijnlijk ben ik te lui
ik bouw ze voor 800 600 en wie 1024 (fullsize) ziet mijn sites dan nog normaal. Wie een nog hogere resolutie heeft, heeft meestal zijn browser window niet op maximaal staan.
Ik centreer ook meestal als het kan.
Verwijderd
Op donderdag 07 februari 2002 00:13 schreef Ankabouti het volgende:
Dit vind ik wel handig met designen. Ik draai dus ook 1600x1200 en maak sites of voor 800x600 of 1024x768. Ik heb dus gewoon op mijn achtergrond hele vage lijntjes zodat ik weet hoe groot mijn browser window moet zijn. Dan hoef ik in ieder geval niet met die SUPER grote resoluties te werken!
[afbeelding]
Waar heb je die skin en wallpaper vandaan?? Die wil ik ook
edit: heb z'n icq# gevonden, in de fullsize versie van zijn screenshot
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
- Voor 800*600 en 1024+768
- Hoger dan 1024*768 (om de grote witte vlakken tegen te gaan.)
Op mijn eigen page heb ik er voor gezorgd dat t menu altijd vanaf 800x600 zichtbaar wordt.
Hoe hoger de resolutie, hoe meer van het menu-design zichtbaar wordt. (Logo van de band).
it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see
Verwijderd
spamOp vrijdag 08 februari 2002 18:12 schreef xMvZx het volgende:
mijn school ontwerpje voor een drukkerij
http://blossom.free.fr/vries
Verwijderd
Maar zonder gekheid, ik zou de site iets langer maken van opzet. Hij kruipt nu nog te ver naar boven toe.
Verwijderd
trouwens een tip voor elke designer met reso problemen: http://www.iconico.com/webtool met dat 'progje' kan je schermen resizen naar 800x600/1024x700, tables naar boven laten komen, images listen, etc, etc. Een tip voor iedereen die niet wil omschakelen naar 800x600 om een site te designen.
met papier mache kun je alles maken!!
Obi voelt zich geroepen en licht vast een tipje van de sluier van wat volgende week gebeuren gaat:Op dinsdag 05 februari 2002 16:57 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle roept: Obi!!!!
Maar ik ben het niet helemaal met je eens trouwens:
[afbeelding]
Grote versie
Nog eentje
Nu klopt het wel op hoge resoluties
Edit:
Laat ik mijn visie ook maar even geven over het resolutieverhaal;
Ikzelf zorg ervoor dat elke site op 800*600 goed te bekijken is zonder horizontale scrollbalk. Nou zal die er bij sommigen tóch zijn omdat ze met een resolutie van 800*600 een office-balk of ICQ gedocked hebben staan. Dat neem ik maar voor lief, ik heb wel wat ruimte nodig.
Je kunt wat mij betreft twee kanten op met sites, dat is fixed size, als je niet superveel content hebt en als de content ook niet te vaak veranderd, bijvoorbeeld de site vanRank 1 die wij hebben gemaakt en sites als die van Sensation en Mystery Land. Ga ik meestal uit van 750 Px breed en een 450 pixels hoog. (hoogte is een moeilijk verhaal omdat het bij mensen nogal verschilt of ze grote of kleine iconen hebben in hun IE en welke toolbars ze aan hebben staan).
Heb je ook nog sites als id-t.com zoals het screenshot hierboven, dan is er veel content en wisselt de content ook veel. Er moeten lange verhalen op kunnen staan. Dan gooi ik de hoogte open. Breedte heb ik altijd fixed. Hou er niet van als die meescaled, maar dat is persoonlijk. Ik wil zoveel mogelijk contrôle hebben over hoe een site bij de eindgebruiker overkomt, dus een fixed width. Dan kun je met achtergronden nog een hoop doen om het toch niet al te leeg te houden, bij de Rank 1 site bijvoorbeeld scaled de achtergrond wél mee naar formaat (is het niet echt scalen, is het meer een slim getilede achtergrond) en bij de 'nieuwe' ID-T.com doe ik er ook wat mee. Zelf browse ik met 1600*1200 en 1920*1440, maar ik browse nooit full screen. Heb altijd Wel de volledige hoogte in gebruik, maar niet de hele breedte, zoiets dus:
En in het groot
Dus ik vind het zelfs met mijn hoge resoluties erg vervelend als iemand een site breder designed dan voor 800*600....
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Ja vaag is dat, alles is 4:3 behalve de (volgens mij) meestgebruikte resolutieOp woensdag 06 februari 2002 21:29 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Das nou niet wat je noemt een 'slimme' resolutie, op welke monitor dan ook. Oja, motivatie: is niet in verhouding met andere resoluties en geloof niet dat mensen die die resolutie draaien een monitor hebben die niet 4:3 is.
Mother, will they like this song?