Screencaps van DVD maken met PowerDVD?

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Vaag, je zou zeggen dat als er een optie in een programma zit, dat je het zou moeten kunnen gebruiken.. Guess what, dus mooi niet |:(

Ik gebruik PowerDVD XP deluxe 4.0, en wil een paar screencaps maken van een DVD van Buffy the vampire slayer. Er staat onder de F1-knop van het programma dat dit zou moeten kunnen met de c-knop. Ik heb hem inmiddels door de tafel heengedrukt, maar ik zie nog nergens een BMP oid staan in de map van PowerDVD XP deluxe 4.0....

Iemand een idee waar hij ze anders neerzet? Of is het gewoon niet mogelijk? Help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Weet niemand hoe je een screenshot maakt van een DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11979

Kan je niet gewoon de DVD op het goede moment op pauze zetten en dan 'PrintScreen' doen, en dan een graphics-prog openen (paint ofzo :)) en daar hem pasten?

Oh ja trouwens, heb je al gekeken of ie door op c te drukken hij hem niet toevallig naar zijn geheugen kopieert, zodat je alleen maar Paste (Ctrl+V) hoeft te doen in het goede programma :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 14:33 schreef thijsknoeff het volgende:
Kan je niet gewoon de DVD op het goede moment op pauze zetten en dan 'PrintScreen' doen, en dan een graphics-prog openen (paint ofzo :)) en daar hem pasten?

Oh ja trouwens, heb je al gekeken of ie door op c te drukken hij hem niet toevallig naar zijn geheugen kopieert, zodat je alleen maar Paste (Ctrl+V) hoeft te doen in het goede programma :D
De tweede heb ik al geprobeerd inderdaad :D Moet je nagaan hoe wanhopig ik was ;)
Ik ga nu wel ff proberen of je eerste manier lukt, allen eerlijk gezegt lijkt het me stug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 05 februari 2002 14:34 schreef Neejoh het volgende:

[..]

De tweede heb ik al geprobeerd inderdaad :D Moet je nagaan hoe wanhopig ik was ;)
Ik ga nu wel ff proberen of je eerste manier lukt, allen eerlijk gezegt lijkt het me stug..
Gewoonlijk werkt dat wel. Printscreen maakt gewoon een screendump van je hele scherm (en als daar dat beeld van de DVD in pauze op staat komt dat er ook op). Moet je alleen ff de rest erom wegknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 14:39 schreef thijsknoeff het volgende:

[..]

Gewoonlijk werkt dat wel. Printscreen maakt gewoon een screendump van je hele scherm (en als daar dat beeld van de DVD in pauze op staat komt dat er ook op). Moet je alleen ff de rest erom wegknippen.
Nope.. doet het dus mooi niet :( Dan zie ik alleen maar een zwart flak, net als dat je een screenshot van DivX maakt, dat lukt ook niet
edit:

In BSplayer zit wel een optie, maar die kan geen DVD afspelen, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 04-06 22:30

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op dinsdag 05 februari 2002 14:39 schreef thijsknoeff het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst ook geprobeerd, maar dan krijg je een zwarte plek ipv dvd screen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 14:41 schreef Erazzzer het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst ook geprobeerd, maar dan krijg je een zwarte plek ipv dvd screen ;(
Yep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 05 februari 2002 14:40 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Nope.. doet het dus mooi niet :( Dan zie ik alleen maar een zwart flak, net als dat je een screenshot van DivX maakt, dat lukt ook niet
edit:

In BSplayer zit wel een optie, maar die kan geen DVD afspelen, helaas...
Nou, dan weet ik het ook niet, behalve dan de dvd rippen, omzetten naar avi (met divx), en dan met een prog de juiste frames opslaan als plaatje (dat kan namelijk wel met RAD Tools) :) Maar dat is wel een heel klein beetje overdreven natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 14:43 schreef thijsknoeff het volgende:

[..]

Nou, dan weet ik het ook niet, behalve dan de dvd rippen, omzetten naar avi (met divx), en dan met een prog de juiste frames opslaan als plaatje (dat kan namelijk wel met RAD Tools) :) Maar dat is wel een heel klein beetje overdreven natuurlijk...
Inderdaad wat overdreven voor een paar screenshots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

<up>

hmmz dit vraag ik me ook al heel lang af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even gezocht op download.com:

HyperSnap-DX 4.22
http://download.cnet.com/downloads/0-10077-100-8200736.html
HyperSnap-DX is a screen-capture and image-editing tool. It can capture screens from standard desktop programs and DirectX/Direct3D, 3Dfx Voodoo, and Glide mode games. HyperSnap-DX can snag DVD players and other video software, auto-scroll, and concurrently capture long Web pages and other documents, enabling it to grab more than is visible on the screen.
Paraben's Screen Capture 4.1
http://download.cnet.com/downloads/0-10077-100-7397507.html
"Try a full featured screen capture tool and graphics editor. Capture regular windows screens, DirectX, Direct3D, 3dfx Glide Games (Voodoo series cards), and some video/DVD players. The captured image can be edited and saved as a BMP, GIF, JPEG, TIFF, or several other image types. You can also use the program to convert any of your existing images to one of the supported formats. The editing tools allow you to modify the captured image."
Ik weet niet of het werkt, hoor. Ik zag het alleen staan op download.com toen ik op 'DVD screenshot' ging zoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 14:55 schreef thijsknoeff het volgende:
Even gezocht op download.com:

HyperSnap-DX 4.22
http://download.cnet.com/downloads/0-10077-100-8200736.html
[..]

Paraben's Screen Capture 4.1
http://download.cnet.com/downloads/0-10077-100-7397507.html
[..]

Ik weet niet of het werkt, hoor. Ik zag het alleen staan op download.com toen ik op 'DVD screenshot' ging zoeken... :)
Ik moet toch eens beter mijn best gaan doen ;)

Jammer genoeg zie ik je post nu pas, heb net een Buffy maraton gehouden, ongeveer een heel seizoen achterelkaar :P
Ik ga het ff proberen! THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
ik heb het idd ook een keer gedaan het enige wat je krijgt te zien is een zwarts vlak erg leuk om naar te kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 22:25 schreef miss_bleu het volgende:
ik heb het idd ook een keer gedaan het enige wat je krijgt te zien is een zwarts vlak erg leuk om naar te kijken :(
Niet bepaald nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
'k heb ook niet echt veel suc6 met die proggies hierboven, Hypersnap geeft een I/O vaudt :? En die andere werkt ook niet helemaal goed

En je zou toch zeggen dat die snap funktie het toch gewoon zou moeten doen in PowerDVD?

edit:

hier stond onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43366

<up>

ik wil nog steeds weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 05 februari 2002 22:56 schreef aardappelhoofd het volgende:
<up>

ik wil nog steeds weten :D
Zozo, omhoog schoppen na 15min :D You must be more desperated than the topicstarter! Owne |:( Dat ben ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
Op dinsdag 05 februari 2002 22:29 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Niet bepaald nee ;)
I know what you mean :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws, ik heb de oplossing! :D Open een willekeurige mediaplayer en speel daar een willekeurige divx in af. Open dan een andere mediaplayer (je hebt er vast wel 2!) en speel daar de divx in af waar je een frame van wilt cappen.
Dan werkt het cappen met PrintScreen (die key op je toetsenbord) dus wel)

en weer heb ik de oplossing niet zelf bedacht, maar ik heb het wel ff getest, en bij mij werkt het!! :D

[edit]Aargh, ik ben dom! |:( |:( Zie hieronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op woensdag 06 februari 2002 23:16 schreef thijsknoeff het volgende:
Goed nieuws, ik heb de oplossing! :D Open een willekeurige mediaplayer en speel daar een willekeurige divx in af. Open dan een andere mediaplayer (je hebt er vast wel 2!) en speel daar de divx in af waar je een frame van wilt cappen.
Dan werkt het cappen met PrintScreen (die key op je toetsenbord) dus wel)

en weer heb ik de oplossing niet zelf bedacht, maar ik heb het wel ff getest, en bij mij werkt het!! :D
Moet je voor de grap eens kijken naar de titel van dit topic :P
Het gaat bij mij om DVD :D DivX kan je gewoon doen met BSplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 06 februari 2002 23:25 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens kijken naar de titel van dit topic :P
Het gaat bij mij om DVD :D DivX kan je gewoon doen met BSplayer
He verrek, je hebt gelijk, sorry, het is al laat |:(

Probeer dan eens een divx te draaien en dan dat truukje met je DVD (misschien werkt het wel...)

[edit] En anders weet ik het ook niet meer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op woensdag 06 februari 2002 23:44 schreef thijsknoeff het volgende:

[..]

He verrek, je hebt gelijk, sorry, het is al laat |:(

Probeer dan eens een divx te draaien en dan dat truukje met je DVD (misschien werkt het wel...)

[edit] En anders weet ik het ook niet meer hoor ;)
Werkt helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrotter18
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10-2010

wrotter18

Freibuiters forever!

Je moet ff de optie in PowerDVD zelf wijzigen.

Als je namelijk op die screencaps knop druk, wordt de afbeelding opgeslagen in/op het klembord. Deze zou je dus elke keer moeten Pasten in een of ander grafisch programma.

Je moet dit veranderen naar opslaan als BMP of zoiets, dan wordt er namelijk een BMPje van gemaakt ergens op je HD.

Heb het ff snel opgezocht, rechtsklikken in PowerDVD dan Configuration, dan op het tabblad General de knop Advanced en dan het tabblad Capture. Hier kun je kiezen wat je wil, naar clipbord, as wallpaper en as file, locatie zelf te bepalen.

Cordelia: Well, does looking at guns make you wanna have sex? Xander: I'm seventeen. Looking at linoleum makes me wanna have sex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op donderdag 07 februari 2002 00:12 schreef wrotter18 het volgende:
Je moet ff de optie in PowerDVD zelf wijzigen.

Als je namelijk op die screencaps knop druk, wordt de afbeelding opgeslagen in/op het klembord. Deze zou je dus elke keer moeten Pasten in een of ander grafisch programma.

Je moet dit veranderen naar opslaan als BMP of zoiets, dan wordt er namelijk een BMPje van gemaakt ergens op je HD.

Heb het ff snel opgezocht, rechtsklikken in PowerDVD dan Configuration, dan op het tabblad General de knop Advanced en dan het tabblad Capture. Hier kun je kiezen wat je wil, naar clipbord, as wallpaper en as file, locatie zelf te bepalen.
Ik hoorde het inderdaad een uurtje geleden van thijsknoeff. Alleen doet hij het nog neit als ik save to padoid aanvink!
De optie op het besturingspaneel is ook neit beschikbaar, die kun je zeg maar niet aanklikken... Zou het per DVD anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hmm, hij doet het!
Hardware Acceleratie moet in PowerDVD uit staan, en in windows zelf gewoon aan.

Kwaliteid is dan wel brak, maar de screenshots doen het ;)
Afbeeldingslocatie: http://neejoh.is.dreaming.org/pix/GoT/cap01.jpg

En dit voor een DVD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

Op donderdag 07 februari 2002 00:27 schreef Neejoh het volgende:
Hmm, hij doet het!
Hardware Acceleratie moet in PowerDVD uit staan, en in windows zelf gewoon aan.

Kwaliteid is dan wel brak, maar de screenshots doen het ;)
[afbeelding]

En dit voor een DVD :(
Heb jij DVD's van Buffy The Vanpire Slayer?

mag ik die es lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op donderdag 07 februari 2002 00:32 schreef carnman het volgende:

[..]

Heb jij DVD's van Buffy The Vanpire Slayer?

mag ik die es lenen?
Als jij box2 voor me hebt ;)
Pagina: 1