Toon posts:

Aopen voedingfan maakt meer geluid ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een programma start die de processor en de andere hardware 100 % benut , dan lijkt het of de fan harder gaat draaien en daardoor een harder/vervelender geluid maakt.
Wie heeft hier nog meer last van, met deze voeding ?
EN hoe kan ik het oplossen ?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
aan de fan zit een soort sensor die ervoor zorgt dat bij meer belasting fan harder gaat draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 23:41 schreef Iron Mike het volgende:
aan de fan zit een soort sensor die ervoor zorgt dat bij meer belasting fan harder gaat draaien.
Ok.. maar hoe kan ik dit oplossen, casefan ? of moet ik iets veranderen in de voeding ?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dat is heel moelijk op te lossen (het hoort namelijk zo)... Als je het geluid irritant vind zou je de fan kunnen vervangen door een andere type, maar doen moet je wel gaan solderen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:49
ik weet haast wel zeker dat het niet je fan is van je voeding maar die van de CPU. Je kan er weinig tegen doen behalve een andere (zwaardere?) voeding proberen.

UNOX: The worst operating system

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 05 februari 2002 00:52 schreef Sjoko het volgende:
ik weet haast wel zeker dat het niet je fan is van je voeding maar die van de CPU. Je kan er weinig tegen doen behalve een andere (zwaardere?) voeding proberen.
Mijn AOpen-voeding komt makkelijk boven m'n CPU-fan uit... Bovendien gaat de fan van de processor niet harder draaien als er meer stroom verbruikt wordt (lees: processor moet harder werken), en de voedingsfan wel...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:49
Mijn AOpen-voeding komt makkelijk boven m'n CPU-fan uit... Bovendien gaat de fan van de processor niet harder draaien als er meer stroom verbruikt wordt (lees: processor moet harder werken), en de voedingsfan wel...
Dat is het probleem juist. Heel veel mensen hebben last van het feit dat de CPU fan juis WEL harder gaat draaien bij zware belasting. Dat KLOPT ook niet maar het gebeurt soms dus wel en het is enorm irritant omdat het eigenlijk alleenop te lossen is met een andere voeding. Er staat hier momenteel zo'n ding naast me die er last van heeft.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 01:57 schreef Sjoko het volgende:

[..]

Dat is het probleem juist. Heel veel mensen hebben last van het feit dat de CPU fan juis WEL harder gaat draaien bij zware belasting. Dat KLOPT ook niet maar het gebeurt soms dus wel en het is enorm irritant omdat het eigenlijk alleenop te lossen is met een andere voeding. Er staat hier momenteel zo'n ding naast me die er last van heeft.
Ik heb wel een hele stille zalman .. en ik had hetzelfde geluid ook nog met mn oude coolermaster.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 12:20 schreef battigoal het volgende:

[..]

Ik heb wel een hele stille zalman .. en ik had hetzelfde geluid ook nog met mn oude coolermaster.
[topic=383982]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg je die fan erin op 7 volt ?

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
rode draad (van de fan) aansluiten op de 12 volt (geel) en zwart(van de fan) op de rode draad (5 volt)
Pagina: 1