Toon posts:

Alsof de HD geen stroom krijgt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik heb net een nieuwe HD gekocht (Maxtor 40 gb 7200t) omdat mn oude HD (IBM 46.1GB 7200t) (tijdelijk?) weg is voor reparatie. Nou had ik dus 2 fysieke schijven... eentje met het besturingssysteem WinXP en dus die nieuwe HD en die heb ik aangesloten op dezelfde manier als die oude (defecte) IBM van mij... maar het lijkt alsof die HD geen stroom krijgt, want ik heb hem (voor bijna 90% zeker) goed aangesloten. Maar hij wordt niet herkend door de BIOS |:( . Wie kan mij helpen?

Een wanhopige computerfreak

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dat hoor je toch? Een HD maakt altijd geluid als ie is aangesloten.Toch wel de jumpers goed gezet? Kabel er goed in?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 23:42 schreef thedolf het volgende:
dat hoor je toch? Een HD maakt altijd geluid als ie is aangesloten.Toch wel de jumpers goed gezet? Kabel er goed in?
de hd maakt geen geluid, en de kabels zitten goed, en ik heb meerdere keren het jumpertje omgezet, maar nog steeds nix |:(

Verwijderd

helemaal geen geluid? Ook niet opspinnen? Nou dan kun je die jumpers wel laten zo, want dat gaat dan ook niet helpen

Probeer eerst die harddisk eens los te maken van de IDE bus... alleen een voedingsplug erin. Dan PC aan en dan moet je hem minimaal horen opspinnen. Doet hij dat niet, dan lijkt mij die harddisk dood. Probeer voor de zekerheid nog een andere powerplug (b.v. die van je werkende harddisk). Heb je nog NOG geen opspingeluiden, dan toch is die harddisk toch wel overleden lijkt me zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 14:18 schreef --EasY-- het volgende:
helemaal geen geluid? Ook niet opspinnen? Nou dan kun je die jumpers wel laten zo, want dat gaat dan ook niet helpen

Probeer eerst die harddisk eens los te maken van de IDE bus... alleen een voedingsplug erin. Dan PC aan en dan moet je hem minimaal horen opspinnen. Doet hij dat niet, dan lijkt mij die harddisk dood. Probeer voor de zekerheid nog een andere powerplug (b.v. die van je werkende harddisk). Heb je nog NOG geen opspingeluiden, dan toch is die harddisk toch wel overleden lijkt me zo.
dan vindt ik dat best wel raar, want die HD heb ik nét nieuw gekocht in de winkel... kan het zijn dat mn mobo het niet ondersteunt ofzo?

Verwijderd

net nieuw kopen wil nog niet zeggen dat ie dan wel goed is ;)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Heb je ze ze goed ingesteld met master/slave (je hebt er niet 2 master hdd'tjes inzitten?)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 05 februari 2002 15:05 schreef eL_Jee het volgende:
Heb je ze ze goed ingesteld met master/slave (je hebt er niet 2 master hdd'tjes inzitten?)
Dat maakt echt niks uit hoor.
De disk hoort zowiezo op te spinnen. ook als er geen ide kabel aanzit of als de jumpers verkeerd staan.

Dit lijkt mij een DOA.

Verwijderd

Idd als je je hdd niet hoort opspinnen, is ie dood.
Dus gewoon de stekker van je hdd met besturingssysteem eruit trekken, als ie uit staat.
Daarna andere hdd eraankoppelen, voeding aanzetten.
Als je dan niets hoort is ie zo dood als een pier.

Verwijderd

Inderdaad DOA dan. met alleen een powerconnector eraan MOET hij opspinnen. Zo niet? Tijd voor een RMAtje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 15:19 schreef --EasY-- het volgende:
Inderdaad DOA dan. met alleen een powerconnector eraan MOET hij opspinnen. Zo niet? Tijd voor een RMAtje
RMA?
Pagina: 1