Toon posts:

Wie kent Caldera OpenLinux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij vertellen of dit wat is.

Ik heb nu Redhat 7.2 draaien en Slackware 8.0
NU heb ik op de website van caldera ff rond gesurft en het zag er allemaal wel lekker strak uit, zo het Distro ook.

Ik heb nu deze e-server versie gedown load en wil deze gaan installeren.

Heeft iemand ervaring gmet deze distro.

graag hoor ik jullie ervaring.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik werk in hetzelfde gebouw als Caldera, en ons bedrijf biedt Caldera producten (met name OpenServer, UnixWare en OpenUnix) aan klanten aan.

De Linux kant van Caldera heeft een commerciële achtergrond, dat maakt Caldera distro's anders als de rest. De eServer telg is flink gesupport en dat zie je terug in het produkt, alles loopt soepel samen en de beheerbaarheid is erg goed, dat vinden ze heel belangrijk.

'k Heb zelf meer ervaring met eDesktop, wat veel op onze workstations draait en dat werkt erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
THNX, ik vond het al een gelikte distro, heb hem gisteren geinstalleerd Caldera Openlinux E-server,en het beviel mij meteen.

Ik ga vandaag de Desktop versie installeren op mijn notebook.

Ik werk ook veel met linux, en deze distro is zeker een aanrader voor bedrijven.

Ik neem aan dat het voor thuis gebruik geen kosten aan verbonden zijn, althans dat het ik begrepen op de website.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

OpenLinux 3.x zijn allemaal gratis te downloaden, en het wordt veel weggeven als relatiegeschenk. Ook krijg je, als je Caldera Partner wordt (door gratis te reggen op www.caldera-benelux.com) OpenLinux Workstation thuisgestuurt met *veel* extra software.

Volgens mij is eServer en eDesktop trouwens veroudert, het heet tegenwoordig OpenLinux. Dit omdat ze een duidelijker verschil willen maken tussen de Unix en de Linux, resp. OpenUnix (gebaseerd op SCO's UnixWare 7) en OpenLinux.

Bedrijven die OpenLinux Workstation willen implementeren in hun werkomgeving moeten wel een (relatief goedkope) licentie kopen, maar voor thuisgebruik hoeft dat niet.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is er zo goed aan dan? En welk pakketformaat?

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Een 'wat is er zo goed aan' vraag is moeilijk.. voor elke distributie. Wat maakt RedHat beter als Mandrake, enzovoorts... Imo is iedere distro hetzelfde.

Ik vind het zelf niet zoveel beter als een andere distributie hoor. Je merkt alleen wel dat er een bedrijf achter zit door de support, de makkelijke installatie, de goede intergratie met diverse software (webmin, communicator, kde, cups, samba, noem maar op) voor de desktop, het is duidelijk dat er een team achter zit wat veel tijd erin steekt. Dat mis ik wel eens bij Debian of Slackware, of de BSD's. RedHat, Mandrake en SuSE zijn ook erg gefocussed op de desktop, dus Caldera zou je in hetzelfde straatje kunnen plaatsen. En ze hebben natuurlijk ontzettend veel kennis in huis door hun overname van SCO.

De package manager die ze gebruiken is RPM.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik ben het met je eens,
in een bedrijf willen ze het lieft zo snel mogelijk een systeem in de lucht hebben.

M$ maakt kant en klare oplossingen dus dat is een voordeel.
als je een Linux distro neemt moet je meeste zelf doen en dat neemt toch wat tijd in beslag.

Met Openlinux heb je ook een goede distro met alles opelkaar afgestemd " het is ook zxo goed als kant en klaar"

je kunt dan nog wel zelf mee gaan stoeien maar je hebt heel snel een systeem in de lucht wat toch belangrijk is voor een bedrijf.

Ik vind Caldera Openlinux zeker het proberen waard.
Pagina: 1