[RAM] Loopt 133 Mhz stabiel op 66 Mhz mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
1e vraag:
Ik heb hier een oud Topgun MMX moederbord (p166) waar ik nu 4x 8 MB EDO op heb zitten, maar dat is te weinig, want het moet een servertje met windows 2000 worden.
Er zijn ook 3 bankjes waar Sdram/ EDO Dram/ Page Mode Dram in kan.
Nu is mijn vraag dus of ik daar nieuw Sdram PC133 in kan doen, zonder dat ik stabiliteitsproblemen krijg (spontane crashes e.d.).
Dat zou wel mooi zijn, want dan heb ik er gelijk 128 MB in, al is het wel iets duurder.
(O ja, dat kan wel op het mobo he?)

2e vraag:
Kan in die 2 soorten geheugen ook door elkaar gebruiken?
(zowel in theorie als in de praktijk)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik denk het niet. PC133 was wel backwards compatible met PC100 maar niet met PC66 geloof ik.

Probeer het eens zou ik zeggen :)

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
door elkaar mixen kan in geen geval. Heb je 3 verschillende sloten voor elk een ander geheugen type? cool! :o

Verwijderd

helaas is dat niet mogelijk je systeem zal gaan piepen vanwege er twee veschillende geheugen gebruikt wordt.

De SDRAM GEHEUGEN CHIPS GEBRUIKEN EEN HEEL ANDERE SOORT VOLTAGE DAN DE EDORAM.

weet het namelijk zelf ook me moederbord ging in de fik toen ik dat uitprobeerde.

Ik raad het je af de nieuwe sdram geheugen chips hebben ook gouden pinnen en de edo ram weer zilveren doe je dit toch kan je je moederbord en je cpu de prullebak ingooien.

}:O

• Azrael
Op maandag 04 februari 2002 23:06 schreef kippetje01 het volgende:
door elkaar mixen kan in geen geval. Heb je 3 verschillende sloten voor elk een ander geheugen type? cool! :o
nee, ik heb 4 gewone EDO bankjes en 3 voor dat andere spul.
Best een stoer mobo ja :), al zou het fijn zijn als er wat meer info over was te vinden op het net.. :o
Op maandag 04 februari 2002 23:05 schreef XTerm89D het volgende:
Ik denk het niet. PC133 was wel backwards compatible met PC100 maar niet met PC66 geloof ik.

Probeer het eens zou ik zeggen :)
mwa, ik hoor het liever van iemand die het zeker weet voordat ik dingen uitelkaar ga halen enzo...
Op maandag 04 februari 2002 23:07 schreef THESWITCHER het volgende:
Ik raad het je af de nieuwe sdram geheugen chips hebben ook gouden pinnen en de edo ram weer zilveren doe je dit toch kan je je moederbord en je cpu de prullebak ingooien.

}:O
Okee, dan zal ik ze maar niet door elkaar gaan gebruiken :)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Je moet in ieder geval niet EDO (simms) en SDRAM (dimms) tegelijk gebruiken. Simmetjes eruit dus.

Verder zou 133 mhz geheugen geen problemen op mogen leveren. 133mhz geheugen betekend alleen maar dat het geheugen maximaal 133mhz aan kan, maar zegt niks over de snelheid waarop het moet lopen.

het enige waar je mischien problemen mee kan krijgen is de dimm-groote. oudere moederborden pakken vaak alleen dimms van 32 mb, en niet groter, maar je kan geluk hebben. probeer het gewoon zou ik zeggen. suc6! :)

• Azrael
Op maandag 04 februari 2002 23:44 schreef GraasGast het volgende:
Je moet in ieder geval niet EDO (simms) en SDRAM (dimms) tegelijk gebruiken. Simmetjes eruit dus.

Verder zou 133 mhz geheugen geen problemen op mogen leveren. 133mhz geheugen betekend alleen maar dat het geheugen maximaal 133mhz aan kan, maar zegt niks over de snelheid waarop het moet lopen.

het enige waar je mischien problemen mee kan krijgen is de dimm-groote. oudere moederborden pakken vaak alleen dimms van 32 mb, en niet groter, maar je kan geluk hebben. probeer het gewoon zou ik zeggen. suc6! :)
tja, ik wil gewoon dat het stabiel is.

Zal ik maar ff van iemand 128 MB gaan lenen dan om te proberen..

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de FAQ toch eens...PLEASE

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.