MSI: K7T266 Pro2(6380): Problemen na BIOS-update

Pagina: 1
Acties:

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
Ok,

Na een paar kleine problemen heb ik zojuist het Bios van me MSI: K7T266 Pro2(6380) geflasht. Eerste keer in lang tijd dat ik zoiets gedaan heb. Ik heb gewoon system geboot met win ME bootflop. Dan heb ik de diskette verwisseld. Op de andere diskette stond nieuwe biosfile en flash-utility van AMI. Na even wat zoeken heb ik mijn oude BIOS kunnen backuppen op mijn floppy, en het nieuwe bios erin kunnen flashen. Tot daar geen probleem.

Na de reboot echter kreeg ik een vage foutmelding van BIOS checksum fout. Even op de reset-toets geramt. Dan kon ik perfect in het Bios en BIOS-defaults laden. De checksum fout heb ik sindsdien niet meer gekregen. PC boot nu terug, enkel de onboard-sound doet het niet meer. In het BIOS staat de AC'97 audio nochtans op enabled??

Ik ben geen ervaren BIOS-flasher, heb ik nu wat fout gedaan ??? Heb de documentatie op de MSI-site zo goed mogelijk gelezen, maar die checksum-error lijkt me toch niet echt normaal. Ook zou ik graag terug MP3'tje door mijn boxen laten galmen >:)

any idea's ?? :o

airco

Verwijderd

Komt de gedownloade bestandsgrootte overeen met die op de webpage van MSI?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Die nieuwe BIOS slaat de configuratie gegevens anders op in het CMOS (het geheugen van de BIOS) zodat de instellingen, van de oude BIOS, die dan nog in de CMOS staan niet meer begrijpelijk zijn voor de nieuwe BIOS, wat zich uit in een checksum error... Dit verschijnsel is volstrekt normaal bij de eerste restart ;)

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
ok,

iemand nu nog een idee hoe het kan komen dat mijn geluid nu ineens foetsjie is ???

airco

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken op het msi forum?Ik weet niet precies waaraan dit ligt, maar wel dat dit vaker voorkomt (Bij mij was dat out of the box al zo), en ik meen dat ik daar toen enkele oplossingen ervoor gelezen heb op het betreffende forum

Verwijderd

vaag dat ineens je geluid weg is ik heb laatst ook mijn bios geupdate nno problem checksum geeft hij automatisch aan omdat je dan de bios gereset hebt dus ff tijd enzo opniew instellen enz enz als je geluidskaart goed staat zou ik met de drivers proberen van www.msi-computer.nl
en check even je kabels van je speakers

gegroet 8-)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:25
Als je je bios verkeerd geflashed hebt start je systeem niet meer op dus zal je het wel goed gedaan hebben.

Probeer de settings in je bios eens te wijzigen, dus zet dan eerst je onboard sound eens uit. Start opnieuw op en zet het dan weer eens aan.

Op de site van msi staan ook drivers voor AC97 (je onboard sound) kijk eens of je daar iets mee kunt.
Pagina: 1