Toon posts:

[freeBSD] auto reboot!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Heb freeBSD 4.5-stable draaiende op mijn server en alles draait perfect, op een eigenaardig probleem na. En dat is, dat de server om de een of andere reden soms geheel willekeurig reboot. Zelf kan ik niks vinden in /var/log/messages of in andere logs.

Hebben jullie misschien een flauw vermoeden waar ik naar zou kunnen kijken om erachter te komen wat het si want een server die zomaar loopt te rebooten is alles behalve een pretje.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
hmmzzz lijkt op een kernel panic. FreeBSD reboot dacht ik automatisch na een kernel panic. Kernel panics zijn niet fijn :(. Heb je een scherm aan je bak hangen ??

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Topicstarter
Nop heb geen scherm aan mijn bak hangen, maar wanneer het een kernel panic zou zijn zou dit toch terug moeten komen in /var/log/messages !? OF zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Verwijderd

Zou het geen memory probleem kunnen zijn? Een slichte Dimm of zo. (Hoewel een dergelijke fout er meestal wel uitkomt bij de installatie)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een memory check gedaan en het geheugen is goed,a lthans volgens de memory test mbv de BIOS.

Iemand nog meer suggesties? Want het is best frustrerend als een webserver in het wilde weg gaat zitten rebooten.

Verwijderd

brakke voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik me niet voorstellen, maar is inderdaad een optie. Zal eens naar de voeding kijken. Als iemand nog meer eventuele mogelijkheden weet, graag.

Wil niks uitsluiten.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
tja, ik denk dat hier dingen spelen die niet perse met Non-Windows Operating Systems te maken hebben. FreeBSD vindt je computer gewoon niet lief ;) Dat kan dus ook bijv. met warmte te maken hebben

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

De memtest van de BIOS, waarom vertrouw ik die niet 100%?

Probeer het eens met memtest86:
BIOS based memory tests are only a quick check and often miss many of the failures that are detected by Memtest86.
http://www.teresaudio.com/memtest86/

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
hoe warm wordt die bak van jou? die van mij rebootte ook steeds, totdat ik erachter kwam dat de cpu fan uit was gevallen :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
ik heb idd ook ooit probleem gehad met hitte volgensmij.
Was met freebsd 4.1 ofsow, die crashte nogal vaak, en ik had ook alleen een heatsink op die p120 zitten, blijkbaar kan freebsd naar net niet goed tegen ofsow, linux werkte er altijd goed op, maar ondertussen heb ik er al een dikke s370 koeler opzitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is er een programma om remote te kunnen zien hoe warm ie is? Is wel zo makkelijk namelijk.

Verwijderd

moet je wel een temp sensor hebben natuurlijk

Verwijderd

Kijk hier eens naar: http://www.burnintest.com/
Is helaas wel windows.

D.

• Chiron
  • Laatst online: 17-08 13:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 05 februari 2002 16:35 schreef HPC het volgende:
Is er een programma om remote te kunnen zien hoe warm ie is? Is wel zo makkelijk namelijk.
ik gebruik consolehardwaremonitor (chm), maar ik heb zo mijn twijfels of dat ding wel de juiste temperaturen weergeeft (gemiddeld 29 graden voor kast EN cpu, cpu is een k6-2 500 waar het metalen plaatje vanaf is gesloopt en een dikkere socket A koeler op zit, maar 29 graden lijkt me wel heel erg sterk, vaak is ook de cpu temp lager dan de kast temp :+)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog helemaal niks kunnen vinden misschien kunnen jullie hier wat mee:

http://phobos.starhost.nl/dmesg_today
http://phobos.starhost.nl/messages (just before a reboot)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Het probleem van een kernel panic is, dat de bak automatisch reboot en dat er niks in je logs staan. Je kan kijken of je een kernel kan compilen, die bij een panic niet automatisch reboot> dan kan je met een scherm aan je bak kijken op welke driver hij crasht en dus wat de oorzaak is. Geheugen, HD enz. Dit heeft alleen een nadeel> je moet wel fysiek bij je bak kunnen en het kan best zo zijn dat je bak 3 uur lang in panic staat als je niet oplet.

Succes ermee> ik heb soms ook last van rare panics, meestal is het toch hardware ...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Pagina: 1