[slackware 8] bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:41
Na het compilen van kernel 2.4.17 krijg ik bij het booten het volgende te zien, en vervolgens loopt ie vast.

Intel machine check architecture supported.
Intel machine check reporting enabled on CPU#0.
Enabling fast FPU save and restore... done.
Enabling unmasked SIMD FPU exception support... done.
Checking 'hlt' instruction... OK.
Checking for popad bug... OK.
POSIX conformance testing bij UNIFIX
Cross quad port I/O vaddr 0x8800000, len 00040000

wie kent dit ?
ik heb al van alles geprobeerd, en na 20x hercompilen toch hier maar weer ff gaan struinen.

alvast bedankt.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
Op maandag 04 februari 2002 22:44 schreef banaan-X het volgende:
http://groups.google.com/groups?hl=en&q=Cross+quad+port+I%2FO+vaddr&btnG=Google+Search

2e post ;)
ROFL !!
ik heb weer wat te lezen :)

dank je !

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
het probleem is nog steeds aanwezig.
heb van alles geprobeert inmiddels, maar krijg die bak nog niet opgestart.
nog iemand een idee ?

• theezeefje
*schop :)

Verwijderd

Boot vanaf de cd en bij de eerste prompt typ je iets als
[code]mount root=/dev/hdxn ro . Dan boot je vanaf de cd en je kunt je systeem weer benaderen. Vervolgens een kernel bakken of installeren die wel werkt, lilo runnen en weer opnieuw proberen :)

• theezeefje
ik heb nog een ouwe kernel erop staan waarmee ik kan booten, maar het probleem is dat die mijn netwerkkaartje niet herkent.
vandaar die nieuwe kernel.

Verwijderd

Het feit dat de oude kernel wel boot en die nieuwe niet wijst toch sterk in de richting van een foute kernel configuratie. Als je nu eens de config vanuit de /boot directory inleest, dan aanpassingen maakt en dan eens opnieuw probeert ?

• theezeefje
zoals ik al zei, heb ik de kernel al meerdere keren gecompiled, na het aanpassen ervan.

zou het helpen om eerst alles aan te zetten, en dan later optie voor optie uit te schakelen ? :)

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

En als je opnieuw compileerd doe je dan ook make clean / make distclean :? Anders heeft het nl. weinig nut.

Wat je moet proberen je .config te kopieren naar een tijdelijke dir dan een
make distclean
kopieer de .config weer in je kernel-source dir!
dan make dep; make bzImage; make modules; make modules_install

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• theezeefje
Op dinsdag 05 februari 2002 15:29 schreef imdos het volgende:
En als je opnieuw compileerd doe je dan ook make clean / make distclean :? Anders heeft het nl. weinig nut.

Wat je moet proberen je .config te kopieren naar een tijdelijke dir dan een
make distclean
kopieer de .config weer in je kernel-source dir!
dan make dep; make bzImage; make modules; make modules_install
zal make distclean zoveel verschil maken, ook al heb ik gewoon make clean gedaan ?
make dep bzImage modules modules_install had ik daarna ook gedaan.

vinnet maar vaag :)

• theezeefje
schop2 :)

sorry, maar ik kan niet verder :(

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wat je nog kan proberen is de kernel-source opnieuw te downloaden ofzo .. dan weet je zeker dat je de fout niet in de kernel hoeft te vinden .. of naar een 2.4.17-pre? gaan of 2.4.16 kiezen ofzo

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• theezeefje
kun je misschien nog ff stap voor stap noteren hoe het compilen ook al weer ging ?
daarstraks zat er een vriend van me die me hielp, maar die is nu pleiten :(
bedoel hoe ik hem na het compilen enzo in mijn lilo en systemmap krijg.

Pagina: 1