Toon posts:

VSYNC uitzetten RADEON 8500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij Q3 constant niet meer dan 90 FPS. Mijn config is: Asus A7m, ALthon XP 1800+, Ati Radeon 8500, 512 DDR ram... enz.

Lijkt me dat dat sneller moet lopen :)

Ligt dat aan mijn VSYNC?
Hoe zet ik dat uit bij die RADEON?

Verwijderd

Grappig ik had daarnet dezelfde vraag gesteld voor UT, maar mn topic is nergens meer te vinden.... IEMAND TIPS

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

neh, want volgens mij moet ie dan een fps van 60 hebben als dat aanstaat! Maar wat is er mis met 90? Zolang je elk spel goed kan draaien verder op de goede resoluties enzow dan hoeft er niets aangepast te worden lijkt mij.

superB

Verwijderd

Ik zit standaard in UT op 41fps, en mn vsync staat uit!!!!! dus hoe kan dat dan?! Ik geloof dat je ook op 90 kan zitten, vsync herken je doordat het getal vrijwel nooit afwijkt. Zijn specs zijn iig genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Oke het draait wel prima maar het lijkt me toch dat ik vele malen meer frames moet kunnen halen?

• inXs

inXs

known as inXs

ow en nog ff wat dat van UT lag aan de UT instellingen.. Misschien kan dat bij Q3 ook wel.. Bij een opengl.ini (ofzo) op direct3d.ini (alweer ofzo :)) Daar staat misschien ergens: refresh rate = 90 (of zoiets :P) En dat moet je dan effe hoger zetten.. Misschien kan het in het spel ook ergens!

Of misschien kan je net als bij CS een max fps instellen! Moet je ook ff naar zoeken dan (bij CS: fps_max of evt fps_modem) Ik denk dat de commands bij Q3 niet veel verschillen!

superB

Verwijderd

Ja ok, dan gaat de refreshrate omhoog.
Ik zie minder geknipper, maar mn Frames per second blijft gelijk. Staat ook los van elkaar naar mijn mening

• inXs

inXs

known as inXs

Ik dacht van niet, maar dat weet ik uiteraard niet zeker :+

superB

Verwijderd

Ik heb t voor je uitgeprobeert maar t is toch echt zo. Ik heb nu een strakker beeld, maar zit nog steeds op 41fps.

• inXs

inXs

known as inXs

Dan heb ik ongelijk, ermm dan zou ik het zo ff ook niet weten eigenlijk.. Weet je zeker dat er ook niet een fps_max commandotje is? (ik zit zelf ook strak op 74fps met UT dus ik zal ook maar eens gaan kijken... Kheb een p4 1,8 etc etc.

superB

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op maandag 04 februari 2002 22:55 schreef sbronsge het volgende:
Ik heb t voor je uitgeprobeert maar t is toch echt zo. Ik heb nu een strakker beeld, maar zit nog steeds op 41fps.
In de UT console typ je 'preferences' (zonder aanhalingstekens :D) en kijk je bij Direct3D, staat daar Vsync=true, dan klik je op dee optie Vsync=False.... klaar denk ik

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Unreal Tournament zie Marzzman zijn uitleg

Quake3: type in je console /com_maxfps 500

Verwijderd

hehe waarom op 500??
zet het op 125 fps dat is de ideale fps voor q3
dan kun je sneller strafejumpen
dus 125fps is zat!

Verwijderd

Marzzzman ik heb hetvolgende bij Unreal Tournament in het console ingetikt, heel letterlijk dus:

/com_maxfps 500

en hij zegt unrecognized command

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 10:03 schreef sbronsge het volgende:
Marzzzman ik heb hetvolgende bij Unreal Tournament in het console ingetikt, heel letterlijk dus:

/com_maxfps 500

en hij zegt unrecognized command
Dat commando was dus voor Quake 3, zoals Kaoz hierboven ergens zegt :)

-NW :
Als ie bij de 90fps blijft hangen, heb je dan ook je monitor op 90Hz staan tijdens spellen?
Want als je monitor dan maar op 60Hz staat, en V-Sync zou aan staan, dan kom je niet boven de 60fps uit....

De Radeon is helaas ook niet zo heel denderend in UT, maar je CPU zou dat wel wat moeten opheffen :)
Welke resoluties heb je geprobeerd? Kan me nl niet voorstellen dat van 640x480 tot aan 1600x1200 90fps geeft :)

Verwijderd

Oh idd dat gaat niet zomaar werken he.

Unreal Tournament blijft draaien op 41 frames/sec, bij mijn radeon drivers staat VSYNC uit, net als in UT VSYNC uit staat...

Nu zie ik iets vreemds. Als ik Practice doe in UT heb ik heel veel frames/sec, maar als ik online multiplayer doe zit ik constant precies op 41Frames/sec

• inXs

inXs

known as inXs

ow dat is je netrate (zoiets) die moet je dan hoger zetten... Maar als je dat doet dan krijg je een kut ping en veel lag... Dit omdat er dan teveel pakketjes binnenkomen (fps dus) Dus gewoon zo laten zou ik zeggen!

superB

Verwijderd

waar stel ik die netrate precies in???

• inXs

inXs

known as inXs

in je console: netrate <getal> (zonder <>) maar ik speel UT niet online dus moet je ff searchen op GoT dan vind je er super veel over.

superB

Verwijderd

Topicstarter
wat is netrate dan?

• inXs

inXs

known as inXs

het aantal pakketjes met informatie dat heen en weer wordt gestuurd (of de grootte ervan) tussen de server en jou pc.. Dus als dat meer wordt dan gaat je ping omhoog en je fps ook.. Maar je ping moet laag blijven en je fps dus ook dan.

superB

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

command in UT om netspeed te veranderen

console openen:

netspeed xxxxx

xxx = je getalletje dus :)

2000 voor modem/isdn
10000 voor kabel
alles er tussen in is ook het proberen waard :)

www.simsport-racing.com

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op dinsdag 05 februari 2002 11:29 schreef sbronsge het volgende:
waar stel ik die netrate precies in???
41 FPS is toch prima playable :?
Maar goed, het is je al uitgelegd :D

(p.S. echt een MEESTERLIJK iccontje trouwens, DBZ rulezzz)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Hehehe... 125 is wel oke, was maar ff voorbeeldje :)
Pagina: 1