Toon posts:

bruggen van mijn skytronic pa2150 versterker......

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 vragen over mijn skytronic pa2150 2x200W versterker:

vraag 1: Hoe moet ik hem bruggen???
- Van links en van rechts de + of - pakken
- Van beide de + en - pakken (in serie dus)

Vraag 2: Mijn woofer is 4-ohm, kan ik die gewoon aansluiten als ik mijn versterker brug, of moet ik dan eerst een weerstandje toevoegen van 4-ohm ???

PLZ help me out !!!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Mijn god, waarom heb je een Skytronic ding gekocht :P. Maar goed, dat is nou al gebeurd. Als je dat geval kan bruggen staat dat gewoon achterop waarschijnlijk wel hoe, en anders in de handleiding. Niet met iedere versterker kan het namelijk.
En of je er je 4 Ohm sub aan hangen: nee, dat gaat echt niet lekker werken. Ik kan me namelijk nauwlijks voorstellen dat die "versterker" geschikt is voor 2 Ohm speakers (en lager, want die impedantie is ook alleen maar de nominal impedance).
Koop gewoon een echte versterker 2e hands, heb je veel meer aan :).

Verwijderd

Topicstarter
Tnks, je reply maakt me weer helemaal vrolijk :(:(:(

Maar ik weet zeker dat hij te bruggen is, alleen de vraag is HOE ik hem kan bruggen.

En de volgende vraag is dan meteen hoe ik mijn sub er WEL op aan kan sluiten, want ik weet dat dat wel mogelijk is.

En de reden trouwens dat ik dit spul nu heb is omdat ik het heb geruild tegen een pioneer 115W max. subwoofer :D
Dan moet dit wel beter klinken als ik deze versterker brug en gebruik met een 350W woofer. (dat mag ik gvd wel hopen tenminste :D)

• Jag

Jag

Op maandag 04 februari 2002 22:43 schreef Death996 het volgende:
Tnks, je reply maakt me weer helemaal vrolijk :(:(:(

Maar ik weet zeker dat hij te bruggen is, alleen de vraag is HOE ik hem kan bruggen.

En de volgende vraag is dan meteen hoe ik mijn sub er WEL op aan kan sluiten, want ik weet dat dat wel mogelijk is.

En de reden trouwens dat ik dit spul nu heb is omdat ik het heb geruild tegen een pioneer 115W max. subwoofer :D
Dan moet dit wel beter klinken als ik deze versterker brug en gebruik met een 350W woofer. (dat mag ik gvd wel hopen tenminste :D)
Als je hem kapot wilt hebben moet je er gebrugd 4 Ohm aanhangen, dat is echt niet verstandig. Een weerstand in serie zal niet alleen het geluid verpesten (dempingsfactor :o), maar ook zal de weerstand in rook opgaan (en dat stinkt :)).

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat je zegt is dat ik deze versterker weg moet doen en een mono-350W versterker moet halen, of eentje die wel 2 ohm trekt en gebrugd 350W haalt...

Of kan ik beter een 8 Ohm woofer halen ???

Kostenplaatje aub :D:D

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens:

Snelle admin hier :D:D

....\Fluffles admin for his fast response :D

Verwijderd

8 ohm woofer halen is het beste denk ik....
Enne, kijk hier es:
http://sound.westhost.com/project14.htm

Verwijderd

Topicstarter
nu ik er ff over nadenk.

Op mijn sony dolby digital versterker kan ik een A en een B setje front speakers aansluiten.

Zou ik die niet kunnen bruggen ???

(sorry als dit een extreem domme vraag is, ik ben meer een computer-persoon. Audio komt op 2 :D)

• Jag

Jag

Op maandag 04 februari 2002 22:48 schreef Death996 het volgende:
Dus wat je zegt is dat ik deze versterker weg moet doen en een mono-350W versterker moet halen, of eentje die wel 2 ohm trekt en gebrugd 350W haalt...

Of kan ik beter een 8 Ohm woofer halen ???

Kostenplaatje aub :D:D
Ik ken wel iemand die een versterker te koop heeft staan van het merk Crest, een echt merk dus, die 2x 225 Watt uitspuugt bij 4 Ohm. Maar die trekt ook 2 Ohm, daar kan je dus wel gebrugd je subje aanhangen. En die versterker kost zo'n 400,- inc btw.
Wat je ook kan doen, is een extra sub kopen, en dan die twee subjes op elkaar stapelen. Dan krijg je iets van 5 dB extra output door het akoestisch koppelen van de subs.
Een laatste optie is om wat drivers te kopen en zelf nieuwe subkastjes in elkaar te knutselen. En dat is helemaal geen slechte optie :).
En als je het dan echt goed wilt doen, koop je een crossover erbij, zodat je je topkasten pas vanaf 100Hz ofzo kan laten weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een 2e sub zou halen dan zou ik dus voor het beste geluid exact dezelfde moeten halen als de sub die ik nu heb.

Alleen dan heb ik 2x350W subs op een 2x200W amp.

Klinkt het dan nog wel ???

Want anders is het slimmer en goedkoper om een 400W 8-ohm woofer te halen, denk ik tenminste.....

Verwijderd

Topicstarter
En is het niet slimmer om eerst te proberen of deze versterker 2 ohm trekt voordat ik hem afschrijf :D
Hij hoeft er per slot van rekening in totaal maar 350W max uit te gooien, dus dat is niet vol vermogen als ik hem zou bruggen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik stap morgen wel ff naar binnen bij de lokale electroboer die dat ding verkocht heeft.
Eens even informeren wat hun ervaringen ermee zijn, en meteen kijken wat een 8-Ohm woofer kost :D

• Jag

Jag

Op dinsdag 05 februari 2002 00:20 schreef Death996 het volgende:
Ik stap morgen wel ff naar binnen bij de lokale electroboer die dat ding verkocht heeft.
Eens even informeren wat hun ervaringen ermee zijn, en meteen kijken wat een 8-Ohm woofer kost :D
Je moet ook niet bij een electroboer audio kopen, maar bij bijvoorbeeld http://www.speakerland.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog op mijn rug gekeken, maar er groeit nog steeds geen geld op :(:(

Anders had ik wel meteen een yamaha ofzo gehaald :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het toch maar zelf voorzichtig gaan testen.
ff check of dit goed aangesloten zit:

+ zit op de linkse + output.
- zit op de rechtse - output

Input signaal op links en rechts is gegenereerd met een toongenerator, en is dus op beide kanalen exact hetzelfde, dus mono alshetware.

Kan ik dit langzaampjes gaan testen of is er de kans dat mijn versterker ineens doorfikt ???
Of zal het me alleen een zekering kosten ???

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 00:48 schreef Death996 het volgende:

Input signaal op links en rechts is gegenereerd met een toongenerator, en is dus op beide kanalen exact hetzelfde, dus mono alshetware.

Kan ik dit langzaampjes gaan testen of is er de kans dat mijn versterker ineens doorfikt ???
Normaal gesproken kost het niet eens een zekering..
Dan springt ie op protection. En anders kost het je een zekering die zal dr toch echt wel in zitten neem ik aan..

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op dinsdag 05 februari 2002 00:48 schreef Death996 het volgende:

Het bridgen wil geloof ik per amp nog wel eens verschillen, dus of dit kopt, kan ik je niet vertellen.

Ik weet wel dat'ie er op lage volumes niet stuk van zal gaan, maar ik heb het idee dat jij hem op hogere volumes uiteindelijk wilt gaan gebruiken. Dus je loopt er een keer tegenaan dat je hem HARD zet, gebridged. Dus dat je dan nog steeds het risico loopt dat'ie eraan gaat.

Kan je niet (morgen....) ff bellen met de Skytronics, of daar niet een fuif is eeuhh, wat zij je kunnen vertellen over het bridgbaar zijn van dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, gezien het tijdstip zal ik de werkzaamheden voor vandaag maar staken :D

De versterker heeft trouwens 4 zekeringen, dus doorbranden zal wel meevallen :D

Ik ga morgen wel ff langs de winkel waar hij vandaan komt, die gasten kunnen mij ongetwijveld pricies vertellen hoe het nou pricies zit :D

En dan hoop ik erg hard dat ik hem morgen ff flink open kan gooien :D
Ik vind het nu namelijk wel tijd geworden om hem eens goed te horen blazen :)

Verwijderd

Topicstarter
Muwahahaaaaaaaa.

Vandaag heb ik ff opgezocht hoe ik die versterker moet bruggen, dus dat heb ik gedaan.
En het werkt perfect met mijn 4-ohm woofer.
Ook als ik hem behoorlijk hard zet.

*Hallelujaa :D*

• Jag

Jag

Op dinsdag 05 februari 2002 22:41 schreef Death996 het volgende:
Muwahahaaaaaaaa.

Vandaag heb ik ff opgezocht hoe ik die versterker moet bruggen, dus dat heb ik gedaan.
En het werkt perfect met mijn 4-ohm woofer.
Ook als ik hem behoorlijk hard zet.

*Hallelujaa :D*
Ik hoop voor je dat er goede beveiligingscircuits zitten in je versterker :).
Pagina: 1