Toon posts:

Is de mensheid geschapen om als slaven te dienen?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe meer ik op het internet documentatie lees en onderzoek over de geschiedenis van de mensheid, kom ik steeds vaker tot de conclusie dat er een schaduw-geschiedenis is die we niet kennen. Het lijkt steeds meer dat er een soort groep of macht is dat al duizenden jaren bezig is om naar een bepaald doel te streven. Het lijkt mij net of de meeste wereldgebeurtenissen zijn gecreeerd door deze geheime groep (of genootschap). Als het tenminste bestaat.

Voor de massa komt dit gedachte als een domme gedachte van mensen die niets anders dan samenzweringen zien. Ik vind de massa dan ook onwetend. Want hoe meer je in de geschiedenis en de bijkomende dingen verdiept, hoe meer je tot de conclusie komt dat er iets niet klopt. Trouwens niet omdat ik de 'populaire' theorieen lees. Ik doe regelmatig wetenschappelijk onderzoek naar de geschiedenis. En vooral over de geloven in de wereld.

Daarom kom ik tot de conclusie dat er een 'sturende' macht bestaat die een bepaalde doelstelling heeft met de mensheid. Vragen als "Hoe kom je tot de conlusie" kan ik hier niet zo een twee beantwoorden omdat je jaren moet bezighouden met het onderzoeken naar geschiedkundige gebeurtenissen.

Mijn conclusie, hoe raar het ook klinkt, luidt alsvolgt:

Alle mythologien, legenden (en daaruit voortvloeiende ontwikkeling van de mensheid), zijn ontstaan in een tijd lang voor de opkomst van de beschaving (zie geschiedenisboeken). Door alle verhalen, de geschiedenis, mythes, legenden van zeer verschillende volkeren te vergelijken kom je tot de conclusie dat er een zeer hoog ontwikkelde volk was lang voordat de beschaving begon. In boeken van bijv. Graham Hancock en Robert Bouval wordt de samenhang van de puzzelstukken beschreven. Hoe veel de auteurs van deze boeken toch populatief te werk gaan en geld willen verdien, toch zie je een soort samenhang tussen alle volkeren op aarde (dit kan je niet ontkennen).

Ik kom tot de conclusie dat na een grote ramp (zondvloed) de mensheid overnieuw moest beginnen en de daaruit de geloven zoals de christendom, islam en jodendom zijn ontstaan. Ik zie de vele 'wetenschappelijke' en 'toekomstvoorspellende' beschrijvingen in de bijbel en koran als 'documenten' of 'leer' die uit die 'verre' tijd zijn overgebleven.

Maar hoe zit het dan met God en de mystieke gebeurtenissen in de loop van de geschiedenis? Mijn conclusie luidt: Er bestaat een 'macht' die de mensheid heeft geschapen. De 'macht' hoeft niet perse mystiek of alleswetend te zijn. Tevens denk ik dat er nog een 'macht' bestond of bestaat die tegen was op de doelstelling van die andere 'macht. Citaat: Want toen satan durfde zeggen: "Ik wil" openbaarde hij de zonde van opstandigheid, die ook nu, de mensheid naar de vernietiging voert. Satan werd uit de Hemel geworpen. Einde citaat. Nogmaals: Met 'macht' bedoel ik niet perse mystiek. Maar ik zeg ook niet 'buitenaards'.

En ik geloof dan ook het doel van de mensheid is: het zijn van slaven. De mensheid mocht niets weten, mocht zich wetenschappelijk niet ontwikkelen. Dus mocht de 'waarheid' niet leren. Ik geloof ook dat Satan (niet op de geloof/mystieke manier, mischien buitenaards?) dit wel wil doen, niet omdat het slecht is, maar omdat het de mensen zelfbeschikking wil geven.

Daarom geloof ik dus dat die wezen (vaak aangeduid als wezen van het licht, lucifer) sinds duizenden jaren contact op na houd met een groep mensen. (Mischien een buitenaards levensvorm met niet als koolstof als basis maar energie?). De doelstelling is om 1 ras te creeeren door alle rassen metelkaar te mixen, door het creeren van etnische oorlogen, etc. Eerst door het creeeren van geloven en daarna door het mixen metelkaar. En daarna de vorming van een wereldregering (Nieuwe Wereldorde). Zie hierover op web naar bijv. Illuminati, Kruisvaarders, Bilderberg, etc.

Ik geloof dat de bovenstaande doelstellingen, een voorbereiding is voor iets dat nog moet komen. Mischien de creators?

Ik weet dat de bovenstaande tekst zeer ongeloofwaardig klinkt. Mischien ben ik wel paranoide. Ik heb een universitaire opleiding en doe al 9 jaar dag en nacht onderzoek naar de geschiedenis (voor mijn werk). Maar hoe meer ik alle puzzelstukken aanelkaar vastmaak, hoe meer ik de samenhangende geheel zie.

Zijn wij mensen, een slavenvolk, die opkwam voor hun eigen rechten en daardoor 'de zondvloed' overleefde, en nu wordt voorbereid op het ergste? Is de bovenstaande theorie (dat al algemeen bekend is) mogelijk? Of moet ik minder koffie drinken :)

P.S. Ik ben niet Nederlands (ben Australisch, ben maar een paar jaar in NL), dus er kunnen veel spel- gramaticafouten in zitten. Mijn excuses.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

-laat maar-

Download my music on SoundCloud

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 21:04

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Nou sorry hoor het komt bij mij nogal over als een hoop ongefundamenteerde onzin.
kun je op je werk aankomen met deze theorieen vraag ik me af.
En dan nog wat, alhoewel je theorie best fascinerend is je komt eigenlijk met niets waaruit zou blijken dat het maar een beetje waar kan zijn. Ja de kreet van dat je er al jaren intensief mee bezig bent maar geef eens concretere voorbeelden.
Trouwens wat ik me wel kan voorstellen is dat er zeker beschaving geweest is voor de zondvloed, en zo ook vermoed ik dat de pyramides niet door de egyptenaren gebouwd zijn, of heeft dat er niet echt mee te maken?

...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:11 schreef earthforce het volgende:
Nou sorry hoor het komt bij mij nogal over als een hoop ongefundamenteerde onzin.
kun je op je werk aankomen met deze theorieen vraag ik me af.
En dan nog wat, alhoewel je theorie best fascinerend is je komt eigenlijk met niets waaruit zou blijken dat het maar een beetje waar kan zijn. Ja de kreet van dat je er al jaren intensief mee bezig bent maar geef eens concretere voorbeelden.
Je hebt gelijk. Maar om alle 'bewijzen' hier zo te melden ben ik alweer een aantal uren bezig. Maar zoals bij alle dingen kan je ergens niet over praten als je er geen onderzoek naar hebt gedaan. Maar als je echt je eigen vaste geloof even terzij legt en objectief onderzoek doet naar de geschiedenis dan kom je heel veel rare dingen tegen. Daaruit maakt men verschillende theorieen.

En natuurlijk kom ik met dit theorie niet naar m'n werk :)

• earthforce

earthforce

Op maandag 04 februari 2002 22:10 schreef dominicbout het volgende:
-laat maar-
hehe ik heb je bericht gezien >:)
sterker nog alle mensen zijn klonen, ze zijn geschapen naar gods evenbeeld.

...

• earthforce

earthforce

O dat je rare dingen tegen zal komen ben ik van overtuigd maar ik wil graag weten waarom jij denkt dat wij een onderdrukt ras geweest zouden zijn. Waarom niet een ras dat ontwikkeld is geweestn opnieuw moest opbouwen na de zondvloed?

...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:17 schreef earthforce het volgende:
O dat je rare dingen tegen zal komen ben ik van overtuigd maar ik wil graag weten waarom jij denkt dat wij een onderdrukt ras geweest zouden zijn. Waarom niet een ras dat ontwikkeld is geweestn opnieuw moest opbouwen na de zondvloed?
Daarvoor moet je onderzoek doen naar alle geloven in de wereld. In bijna alle geloven komt er een God en een soort Satan er in voor. Satan die 'slecht' was. Maar in de 'ogen' van God was het slecht. Als je veel dingen met elkaar vergelijkt dan lijkt de stukjes te zijn van een grote puzzel. Uitleg van die puzzel is hier onmogelijk.

Zie bijv. de zondvloed. De reden voor die zondvloed is 'de zondeval'. Maar veel andere teksten zeggen weer dat het juist helemaal andersom was. God verloor de macht over de mensen.

• earthforce

earthforce

Op maandag 04 februari 2002 22:20 schreef TuRioNx het volgende:

[..]

Daarvoor moet je onderzoek doen naar alle geloven in de wereld. In bijna alle geloven komt er een God en een soort Satan er in voor. Satan die 'slecht' was. Maar in de 'ogen' van God was het slecht. Als je veel dingen met elkaar vergelijkt dan lijkt de stukjes te zijn van een grote puzzel. Uitleg van die puzzel is hier onmogelijk.
tja als uitleg van de puzzel onmogelijk is wat wil je dan met je posting bereiken, ik neem aan dat je ons toch probeert te overtuigen of wil je reacties van:
Yup je hebt gelijk >:)

...

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi voorbeeld in veel geloven: "God dienen". Niet dienen? Dood! Zoals we weten was god niet echt zachtaardig.

• earthforce

earthforce

nee ik ben het met je eens dat godsdienst niet echt iets bijgedragen heeft aan de mensheid meeste dood en verderf is "dankzij" godsdienst.
Van mij mogen ze het vandaag nog afschaffen.

...

Verwijderd

De mens is inderdaad veel te makkelijk beinvloedbaar en te manipuleren ( en soms te stom om uit hun ogen te kijken )
en er is imho inderdaad een groepering die al heel lang de kennis, om die zwakheid uit te buiten, volop gebruikt en doorgeeft binnen haar eigen gelederen..

die zwakheid is ook allang beschreven in de literatuur
in bijv. Mein Kampf staat het ook en hitler had het ook uit de bibliotheek opgedaan
de kennis is waarschijnlijk net zo oud als beschaving zelf
dus eenieder die zich erin verdiept zou er in feite gebruik van kunnen maken..

maar gecreeërd als slaven ? ehm nee.. gewoon een toevalligheid van bepaalde figuren die de menselijk zwakheid wisten en nog steeds weten uit te buiten

en die alles aanwenden om hun positie te behouden , dus ook religie..

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Noem eens een goed voorbeeld van die schaduwgeschiedenis? Geef eens wat goede argumenten voor deze denkbeelden. Het enige wat ik zie is een stuk speculatie met geen enkel op waarneming gebaseerd argument.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 22:28 schreef Flamez het volgende:

...en die alles aanwenden om hun positie te behouden , dus ook religie..
Maar het rare is dat als er z'on geheime organisatie bestaat, dan bestaat het al honderden zo niet duizenden jaren. Waarom zou een enkeling doelstellingen maken als hij het toch nooit zal zien? Jij zegt dat de doelstelling ervan is: "gewoon een toevalligheid van bepaalde figuren die de menselijk zwakheid wisten en nog steeds weten uit te buiten" <- Duizenden jaren?

Het lijkt net of er een nog hoger doelstelling is die wordt gestuurd door iets dat ook honderden jaren aan het leven is.

• earthforce

earthforce

Op maandag 04 februari 2002 22:28 schreef Flamez het volgende:
die zwakheid is ook allang beschreven in de literatuur
in bijv. Mein Kampf staat het ook en hitler had het ook uit de bibliotheek opgedaan
de kennis is waarschijnlijk net zo oud als beschaving zelf
dus eenieder die zich erin verdiept zou er in feite gebruik van kunnen maken..
daarom baal ik er ook zo van dat mein kampf verboden literatuur is,
ik zou het best eeens willen lezen.
Ik bedoel dat fundamentele gevoel van racisme huist niet bij mij.
Het lijkt me gewoon fascinerend om te weten wat die gestoorde, maar zeker intelligente man, te vertelllen had.

...

Verwijderd

Dat er voor de ons bekende beschavingen nog een grote beschaving was is niet uit te sluiten, daar zijn wel aanwijzingen voor.
Maar de link naar een geheim genoodschap vind ik wat ver gezocht.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 22:32 schreef TuRioNx het volgende:Maar het rare is dat als er z'on geheime organisatie bestaat, dan bestaat het al honderden zo niet duizenden jaren. Waarom zou een enkeling doelstellingen maken als hij het toch nooit zal zien? Jij zegt dat de doelstelling ervan is: "gewoon een toevalligheid van bepaalde figuren die de menselijk zwakheid wisten en nog steeds weten uit te buiten" <- Duizenden jaren?

Het lijkt net of er een nog hoger doelstelling is die wordt gestuurd door iets dat ook honderden jaren aan het leven is.
een eigenschap van mensen is ook dat ze ervoor willen zorgen dat hun nageslacht er warmpjes bijzit .. goedschiks of kwaadschiks
een goed voorbeeld daarvan zijn Monarchiën
macht en kennis word generaties lang overgedragen aan erfgenamen in de 'Bloedlijn'

daar is geen invloed van buitenaf voor nodig..

door bepaalde kennis voor jezelf en medestanders te houden ( geheime genootschappen ) kan je dat bewerkstelligen

groepen als Illuminati duiken inderdaad al in het verre verleden op en gebruiken nu nog steeds oude symboliek ( pyramides, etc. )

het is dus ook niet verwonderlijk dat Monarchen en rijke industrielen en media magnaten opduiken in die geheime genootschappen oa. Bernhard en Beatrix in de Bilderberger groep ( Illuminati ) en Trilateral commission..

achter deze gesloten deuren word het wereld beleid uitgestippeld.. en het klootjes volk word inderdaad beschouwt als slaaf/veestapel en afgewogen op productiviteit en consumerend vermogen

het lijkt er ook op dat ze van alles doen om invloed van buitenaf te voorkomen ( buitenaardse beschavingen )
omdat dat wel eens een einde aan hun machtspositie zou kunnen maken, wanneer die buitenaardse beschaving uit morele overwegingen weigert mee te werken met hun machts spelletje

Verwijderd

Meen je dit nu echt serieus?! Wat is je basis voor dit soort 'bijzondere' theorieen?

Verwijderd

wat ik uit jou verhaal versta is dat satan niet slecht is...
daarom geloof ik dat jij zo'n domme duivel aanbidder bent.
En wil andere mensen daar toe leiden ook dit te doen zodat jij meer aanzien krijgt.... :(

Ik zeg dat jou 9 jaar studie voor noppes was.....
Ik geloof eerder dat je de helft uit je duim gezogen hebt.

Ga naar een doc...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 04 februari 2002 22:33 schreef earthforce het volgende:
daarom baal ik er ook zo van dat mein kampf verboden literatuur is,
ik zou het best eeens willen lezen.
:? :? :? :? :? Gewoon naar de bibliotheek gaan en het lenen? Het is absoluut niet verboden. Het is trouwens bijna onleesbaar. Wat schrijft die vent slecht zeg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 14:43 schreef tasker het volgende:
wat ik uit jou verhaal versta is dat satan niet slecht is...
daarom geloof ik dat jij zo'n domme duivel aanbidder bent.
En wil andere mensen daar toe leiden ook dit te doen zodat jij meer aanzien krijgt.... :(

Ik zeg dat jou 9 jaar studie voor noppes was.....
Ik geloof eerder dat je de helft uit je duim gezogen hebt.

Ga naar een doc...
Hou je beschuldigingen voor jezelf aub. Ik ben geen duivelaanbidder. Ik geloof niet in de duivel. De duivel is geschapen door de mensen zelf. De duivel, satan, lucifer is gewoon een mystieke wezen die door de geloven zijn geschapen, vooral in de middeleeuwen. Het stamt volgens mij eigenlijk af van de 'buitenaardse' wezen die tegen zijn heerser kwam door te zeggen "ik wil". Dus de mensheid een eigen 'wil' te geven. In vele geschriften lees je namelijk dat de mensen alleen 'god' moesten gehoorzamen en alleen 'zijn' wet moesten dienen. Ik zie hier geen verschil tussen het 'slaaf' zijn. De mensheid is volgens mij geschapen 'naar evenbeeld van god' om belangrijke taken te vervullen 'voor god'. God zie ik hier dus niet als een mystieke wezen.

Deze gebeurtenis is door de geschiedenis heen een legende geworden, dan weer een mythe en later in de geloof geweven en mystiek geworden. (Ik zeg steeds mystiek omdat ik geen ander woord ervoor heb). Grotendeels door de zondvloed. Dat dus door 'God' is gericht, omdat wij mensen 'hem' niet gehoorzaamden. Men moest weer overnieuw beginnen. Men werd weer primitief, en vergat veel dingen.

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 14:54 schreef TuRioNx het volgende:

[..]

De duivel is geschapen door de mensen zelf. De duivel, satan, lucifer is gewoon een mystieke wezen die door de geloven zijn geschapen, vooral in de middeleeuwen. Het stamt volgens mij eigenlijk af van de 'buitenaardse' wezen die tegen zijn heerser kwam door te zeggen "ik wil". Dus de mensheid een eigen 'wil' te geven. In vele geschriften lees je namelijk dat de mensen alleen 'god' moesten gehoorzamen en alleen 'zijn' wet moesten dienen. Ik zie hier geen verschil tussen het 'slaaf' zijn. De mensheid is volgens mij geschapen 'naar evenbeeld van god' om belangrijke taken te vervullen 'voor god'. God zie ik hier dus niet als een mystieke wezen.

[..]
Waarom zeg je dit niet meteen daarboven? Dit is het eerste stukje wat ik van je verhaal begrijp (en ook wel achter sta). Door het verhaal zo wazig te maken (sorry, ik ben in iets anders afgestudeerd) verlies je aan geloofwaardigheid.

Probeer je stelling eens neer te zetten in begrijpelijke taal, en kort. Ik ben nog steeds benieuwd wat je eigenlijk echt bedoeld.

--> Jomanda bedoelt het ook niet verkeerd, ze brengt het alleen zo rot

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

TuRioNx schreef:
Want hoe meer je in de geschiedenis en de bijkomende dingen verdiept, hoe meer je tot de conclusie komt dat er iets niet klopt. Trouwens niet omdat ik de 'populaire' theorieen lees. Ik doe regelmatig wetenschappelijk onderzoek naar de geschiedenis. En vooral over de geloven in de wereld.
'De Slinger van Foucault'
Vragen als "Hoe kom je tot de conlusie" kan ik hier niet zo een twee beantwoorden omdat je jaren moet bezighouden met het onderzoeken naar geschiedkundige gebeurtenissen.
Een slap excuus om geen bewijs aan te hoeven voeren.
Dus mocht de 'waarheid' niet leren.
Aha, dat verklaart waarom we de wereld zo goed kunnen beschrijven met onze theorieen...
Zie hierover op web naar bijv. Illuminati, Kruisvaarders, Bilderberg, etc.
Elke site die ik over ze tegenkwam mist een belangrijk ingredient: redelijke aanwijzingen.
Mischien ben ik wel paranoide. Ik heb een universitaire opleiding en doe al 9 jaar dag en nacht onderzoek naar de geschiedenis (voor mijn werk). Maar hoe meer ik alle puzzelstukken aanelkaar vastmaak, hoe meer ik de samenhangende geheel zie.
Nog meer 'De Slinger van Foucault'

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Ik heb het idee dat mensen afhankelijk kuddedieren zijn. We zijn behoorlijk intelligent en hebben een eigen wil. Dit zal ook altijd zo geweest zijn, we hebben nu alleen meer middelen en kunnen massaler met elkaar communiceren. De eigen wil schijnt echter in grote gezelschappen verstoort te kunnen worden. Ergens is dat soms ook wel prettig, met een grote groep mensen hetzelfde denken. Het is makkelijk, je neemt het makkelijk over. Echter, eventjes alleen en nog eens alles overdenken, en je eigen wil/gedachte neemt weer eigen hand, en je concludeerd dingen toch anders.
In andere woorden, de mens verlangt naar samenwerking, de mens wil graag ook samendenken, maar heeft ook van tijd tot tijd privé-rust nodig, om te voorkomen dat zijn eigen gedachte volledig worden overstemt door de massa.
Of de mens afhankelijk zonder wil is geschapen? ik betwijfel het, de mens is echter bij elkaar gaan leven, waardoor ze steeds teveel in massa zijn gaan denken. Doe jezelf een lol, zoek een balans tussen, tussen de mensen en alleen zitten. Waarschijnlijk hebben we beide nodig.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Shit, ik geloof dat ze ons doorhebben ... :(

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Ja, gauw ons standaard noodplan uitvoeren! Belachelijk maken, zodat niemand hem gelooft... We kunnen het standaard anti-flamez-draaiboek wel gebruiken :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Goed idee! Ik hoop wel dat ie niet in de gaten heeft van die pyramides, anders wordt het moeilijk...

Ok, ik open de aanval:

HaHaHa! Dat slaat toch helemaal nergens op man! Denk nu toch eens na man! Dat gaat toch helemaal nergens over man! Goh man! Beetje paranoide ofzo man! Doe niet zo raar man man! Rare man!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

ok, mijn beurt

/me Proton haalt handboek: "flamen voor gevorderden" uit de kast, waar het sinds de strengere regels opgeslagen ligt...

[flame modus]
Hoe meer ik op het internet documentatie lees en onderzoek over de geschiedenis van de mensheid, kom ik steeds vaker tot de conclusie dat er een schaduw-geschiedenis is die we niet kennen.
Als je nou eerst eens die oogkleppen van je kop rukte en zou beginnen met de gewone geschiedenis doorlezen en ook proberen (met de nadruk op proberen, ik verwacht niet dat het je lukt) te begrijpen? En als je dan je eens dood zou schamen...
Het lijkt steeds meer dat er een soort groep of macht is dat al duizenden jaren bezig is om naar een bepaald doel te streven. Het lijkt mij net of de meeste wereldgebeurtenissen zijn gecreeerd door deze geheime groep (of genootschap). Als het tenminste bestaat.
Ja, NATUURLIJK!!! En daar zitten natuurlijk ook aliens in die er een gewoonte van maken op area 51 te crashen en de wereldheerschappij hebben overgenomen en mensen ontvoeren en samenwerken met de amerikaanse overheid, en die gebruik maken van hun psi krachten om mensen zoals jij gek te maken... en natuurlijk hebben ze de pyramides ook gebouwd!!!

Ik zou persoonlijk toch voor de eenvoudige hypothese gaan: Oorzaak en gevolg omdraaien. De oorzaak is dat jij al gek was, en de andere waandenkbeelden komen daaruit voort...
Voor de massa komt dit gedachte als een domme gedachte van mensen die niets anders dan samenzweringen zien. Ik vind de massa dan ook onwetend. Want hoe meer je in de geschiedenis en de bijkomende dingen verdiept, hoe meer je tot de conclusie komt dat er iets niet klopt. Trouwens niet omdat ik de 'populaire' theorieen lees.
Oh, mensen zijn zeker dom. Jij bent echter geen uitzondering , eerder een bevestiging van die regel >:)
Ik doe regelmatig wetenschappelijk onderzoek naar de geschiedenis. En vooral over de geloven in de wereld.
Daarom kom ik tot de conclusie dat er een 'sturende' macht bestaat die een bepaalde doelstelling heeft met de mensheid. Vragen als "Hoe kom je tot de conlusie" kan ik hier niet zo een twee beantwoorden omdat je jaren moet bezighouden met het onderzoeken naar geschiedkundige gebeurtenissen.
Nou, ik gelloof je onmiddellijk hoor, met je jaren onderzoek zal je vast wel wijs geworden zijn |:(
Mijn conclusie, hoe raar het ook klinkt, luidt alsvolgt:
Alle mythologien, legenden (en daaruit voortvloeiende ontwikkeling van de mensheid), zijn ontstaan in een tijd lang voor de opkomst van de beschaving (zie geschiedenisboeken). Door alle verhalen, de geschiedenis, mythes, legenden van zeer verschillende volkeren te vergelijken kom je tot de conclusie dat er een zeer hoog ontwikkelde volk was lang voordat de beschaving begon.
Wat maar weer een bewijs is dat jij in ieder geval de wetenschappelijke methode niet beheerst. Waarom ga je voor deze hypothese, en niet voor de simpele: Dat primitieve volkeren een even rijke fantasie hadden als wij?
In boeken van bijv. Graham Hancock en Robert Bouval wordt de samenhang van de puzzelstukken beschreven. Hoe veel de auteurs van deze boeken toch populatief te werk gaan en geld willen verdien, toch zie je een soort samenhang tussen alle volkeren op aarde (dit kan je niet ontkennen).
Ja duh, mensen hebben nog wel eens de neiging om met elkaar te communiceren. Maar waarom zou er een groot volk geweest zijn, dat ook nog eens geavanceerd is? En waarom vinden we GEEN ENKEL bewijs in de reeele wereld? Denk na voor je iets blaat...
Ik kom tot de conclusie dat na een grote ramp (zondvloed) de mensheid overnieuw moest beginnen en de daaruit de geloven zoals de christendom, islam en jodendom zijn ontstaan. Ik zie de vele 'wetenschappelijke' en 'toekomstvoorspellende' beschrijvingen in de bijbel en koran als 'documenten' of 'leer' die uit die 'verre' tijd zijn overgebleven.
Geweldig, ik voorspel dat jij, wanneer je hiermee naar buiten treedt, voortdurend zal worden uitgelachen, ben ik nu een profeet??? Voorspellen is een kunst, maar geen waarvoor metafysische verklaringen nodig zijn: Maak het vaag genoeg en een hoop profetieen komen uit. En die niet uitkomen, zijn gewoon bedoeld voor de toekomst |:(
Maar hoe zit het dan met God en de mystieke gebeurtenissen in de loop van de geschiedenis? Mijn conclusie luidt: Er bestaat een 'macht' die de mensheid heeft geschapen. De 'macht' hoeft niet perse mystiek of alleswetend te zijn. Tevens denk ik dat er nog een 'macht' bestond of bestaat die tegen was op de doelstelling van die andere 'macht. Citaat: Want toen satan durfde zeggen: "Ik wil" openbaarde hij de zonde van opstandigheid, die ook nu, de mensheid naar de vernietiging voert. Satan werd uit de Hemel geworpen. Einde citaat. Nogmaals: Met 'macht' bedoel ik niet perse mystiek. Maar ik zeg ook niet 'buitenaards'.
De mens is geschapen door evolutie. Om die nu macht toe te kennen, gaat wel een beetje ver. Bewustzijn heeft het iig niet. En geloof die sprookjes van een paar duizend jaar geleden niet te letterlijk...
En ik geloof dan ook het doel van de mensheid is: het zijn van slaven. De mensheid mocht niets weten, mocht zich wetenschappelijk niet ontwikkelen. Dus mocht de 'waarheid' niet leren. Ik geloof ook dat Satan (niet op de geloof/mystieke manier, mischien buitenaards?) dit wel wil doen, niet omdat het slecht is, maar omdat het de mensen zelfbeschikking wil geven.
Slaven van wie? Van hun eigen domheid, zoals hier weer is geillustreerd, maar verder? :?
Daarom geloof ik dus dat die wezen (vaak aangeduid als wezen van het licht, lucifer) sinds duizenden jaren contact op na houd met een groep mensen. (Mischien een buitenaards levensvorm met niet als koolstof als basis maar energie?).
lees dat nog eens en bedenk dan hoe belachelijk het klinkt. Zeker teveel startrek gekeken? >:)
De doelstelling is om 1 ras te creeeren door alle rassen metelkaar te mixen, door het creeren van etnische oorlogen, etc. Eerst door het creeeren van geloven en daarna door het mixen metelkaar. En daarna de vorming van een wereldregering (Nieuwe Wereldorde). Zie hierover op web naar bijv. Illuminati, Kruisvaarders, Bilderberg, etc.
Ik geloof dat de bovenstaande doelstellingen, een voorbereiding is voor iets dat nog moet komen. Mischien de creators?
Ja, tuurlijk. als je het in het engels zegt klinkt het zoveel intelligenter. Onze creator aliens. pfft :'(
Ik weet dat de bovenstaande tekst zeer ongeloofwaardig klinkt. Mischien ben ik wel paranoide.
oh, dus je hebt het zelf wel door?
Ik heb een universitaire opleiding en doe al 9 jaar dag en nacht onderzoek naar de geschiedenis (voor mijn werk).
Die opleiding was een verspilling van gemeenschapsgeld, da's wel duidelijk...
Maar hoe meer ik alle puzzelstukken aanelkaar vastmaak, hoe meer ik de samenhangende geheel zie.
Zijn wij mensen, een slavenvolk, die opkwam voor hun eigen rechten en daardoor 'de zondvloed' overleefde, en nu wordt voorbereid op het ergste? Is de bovenstaande theorie (dat al algemeen bekend is) mogelijk? Of moet ik minder koffie drinken
Minder paddestoelen lijkt me een betere oplossing... En ga eens iets nuttigs met je leven doen, bijvoorbeeld door een psychiater ermee lastig te vallen ipv ons.

[/flame modus]

Wat denk je, Diadem? Hard genoeg, of moet dit beter? Ik denk dat ik hem hiermee wel genoeg afkraak, misschien stort ie zelfs wel in en zijn we er meteen vanaf. Heb wel een beetje medelijden :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Op dinsdag 05 februari 2002 19:20 schreef Captain Proton het volgende:

Wat denk je, Diadem? Hard genoeg, of moet dit beter? Ik denk dat ik hem hiermee wel genoeg afkraak, misschien stort ie zelfs wel in en zijn we er meteen vanaf. Heb wel een beetje medelijden :)
Zeer netjes gedaan. Goed op de man gespeeld en vooral ook alles belachelijk gemaakt. Zeer goed, zeer goed... Ik zal dit even met mijn superieuren moeten overleggen, maar ik denk dat er wel een promotie voor je inzit.

Je bent nu Illuminati derde klas toch? Wat dacht je van Luitenant in de orde der Rozevaarders?

Verwijderd

Indien U mij promotie zou geven, zou ik U zeer erkentelijk zijn. Ik zou dan veel beter in staat zijn om onze wereldheerschappij te verdedigen tegen dergelijke verderfelijke elementen. Dit kwaad moet met wortel en tak uitgeroeid worden!

U bent mod: Zou je zijn locatie kunnen uitvinden (ip check ofzo), zodat we er een van onze "overtuiginsteams" op af kunnen sturen?

• Diadem

Diadem

fossiel

Ik heb net even hyperdimensioneel contact gehad met Zorko Gladirii (je weet wel, die gast van Proxima Centauri, beter bekent hier op aarde als Bill Gates), en ik heb dankzij de backdoor die hij in windows heeft gestopt het adres van de topicstarter al weten te achterhalen.

Er is al een Overtuigingsteam onderweg. Standaard Zap 'O Memoryloss uitrusting, moet geen problemen opleveren.

Verwijderd

ehm wat dacht je van een ban ??

ookal probeer je er mee weg te komen door het voor te doen als grappig , vind ik 't totaal niet kunnen
de betrokkenheid van een Mod kan al helemaal niet
en verzoek dus om aftreden

Verwijderd

Ik ben blij het te horen. Je kan nooit zorgvuldig genoeg zijn met dergelijke lui. Voor je het weet gaat de domme massa ze geloven, en waar zouden we dan zijn? Dan gaan ze allemaal dat verderfelijke linux gebruiken, en zich op andere manieren wapenen tegen onze controle, en waar zouden we dan zijn? Stel dat ze ontdekken dat psi krachten echt bestaan en dat die paar idiote new-agers toch niet zo idioot zijn, en ze gaan gebruiken...

/me Proton rilt bij de gedachte alleen al

Maar goed, het is een geruststellende gedachte te weten dat onze democratie feitelijk allang al een sophocratie is, met ons als sophocraten - Al kan het nooit kwaad onze greep op de benoeming wat te verstevigen en de democratie te ontdoen van zijn moeilijk beinvloedbare kanten...

Verwijderd

1 opmerking

get a life...........

• Diadem

Diadem

fossiel

Ja, linux was een vervelende en onvoorziene ontwikkeling.

Sinds we Linus Torvalds hebben vervangen door een dubbelganger vorig jaar gaat het echter snel beter. En eigenlijk, ironisch genoeg, komt het ons helemaal zo slecht niet uit. Zolang grote groepen potentieel gevaarlijk denkende mensen zich met Linux bezighouden, is de kans dat ze nadenken over de waarheid aanzienlijk kleiner.

Goed werk trouwens Flamez. Je bent en blijft onze beste infiltrant - niemand die jou verdenkt...

Verwijderd

Daar hebt U natuurlijk gelijk in, laat ze ons windows maar proberen te verslaan... Het houdt ze mooi bezig.

Ik zie trouwens dat onze infiltrant goed bezig is. zie [topic=402786/1/100]... Niemand zal hem verdenken!

Maar U houdt me toch wel de hand boven het hoofd, grote leider? Ik weet wel dat bijna iedereen van de crew in het complot zit, maar toch... er hoeft maar 1 mod met verkeerde ideeen rond te lopen :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Erg goed initiatief inderdaad, van Flamez, dat topic...

Het aantal crewleden in het complot is eigenlijk vrij klein, nog niet eens de helft.

Maar gelukkig wordt de rest onder controle gehouden door Elvhenk's hypnotische krachten, dus maak je geen zorgen.

Verwijderd

In dat geval ben ik blij dat deze buitengewoon bedreigende zaak hiermee afgesloten is. En voordat dit topic dicht gaat, wat overigens al de hele tijd de bedoeling was, wil ik me nog eventjes verontschuldigen voor de flame-war hierboven, waarvan natuurlijk geen woord gemeend was... Ik had eigenlijk gehoopt dat dat wel meer dan duidelijk was.

Doe uw taak, mod :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Dicht dus inderdaad. Dat is immers nog altijd de beste manier te voorkomen dat mensen de Waarheid achterhalen.

[serieus]
Ik had dit topic natuurlijk ook 14 posts geleden dicht kunnen gooien, maar zo was het leuker.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.