Toon posts:

Mobo weg of houden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Asus A7v266, en heb sins een paar dagen een MSI K7T266 Pro 2 RU.
Ik wou graag een nieuwe mobo met de nieuw a-chipset (vond ik leuk) want een aantal winkel beweerde mij dat zo'n a-chipset zo,n 30% snelheidswinst gaf.
Nu heb ik het boord omgezet en 3dmark 2001 er op los gelaten. maar nu krijg ik met PRECIES dezelfde instellingen en drivers ed, bijna dezelfde score of eerder nog iets lager??? Hoe kan dit??? of gebruikt 3dmark 2001 eigelijk alleen maar 100% gebruik van je vidio kaart en haalt die a-chipset voor 3d-mark niet zo veel uit???
Graag hoor ik jullie reactie.

(voor systeem zie onder (nu msi mobo))

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Volgens mij maakt een 266 of 266A helemaal niet zoveel uit. Ik zou er sowieso geen nieuw moederbord voor kopen, alleen voor een A achter 266.
Kan je beter op een chipset met 366 wachten

iRacing Profiel

• joker1977
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

30% meer snelheid? Die is gek, dat kan toch nooit?? Als je ervan uitgaat dat er tussen de diverse moederborden met dezelfde chipset vaak maar +/- 3% snelheidsverschil zit, dan kun je je wel indenken dat een A'tje erachter ook niet veel uit zal maken, anders zou het wel compleet anders genoemd worden.

Geloof me: Een chipsetverandering ALLEEN geeft nooit een verbetering van 30%

Koop pas een nieuw moederbord als je ook een nieuwe processor koopt, anders is het weggegooid geld !

Verwijderd

Euh :o

Ik ben nu al 3 maanden aan het sparen voor een nieuwe mobo, en jij koopt er gewoon 1 omdat er een Atje achter je chipset staat :? |:(

Volgens mij geeft dat Ajte alleen maar aan dat het een revisie van de 266 chip is. Alleen een aantal bugs gefixt geloof ik.

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
Op maandag 04 februari 2002 22:02 schreef Basz het volgende:
Euh :o

Ik ben nu al 3 maanden aan het sparen voor een nieuwe mobo, en jij koopt er gewoon 1 omdat er een Atje achter je chipset staat :? |:(

Volgens mij geeft dat Ajte alleen maar aan dat het een revisie van de 266 chip is. Alleen een aantal bugs gefixt geloof ik.
Idd, de KT133A was helemaal niet veel sneller dan de KT133, alleen waren wel heel veel bugs gefixt.

iRacing Profiel

Verwijderd

'k zou Sandra eens loslaten op beide planken....
De 266A zou sneller moeten zijn. Zoek eens wat vergelijkigen tussen planken met 266 en 266A chipset.

Verwijderd

Topicstarter
bedank voor jullie reactie,
mijn ervaring is inderdaad dat het a -tje geen (...) uitmaakt. Ook zegt iedereen, en de testen die te lezen zijn op tweakers, dat asus borden een stuk trager zijn dan anderen. (op 3-mark gebied) nou, zelfs de eerst versie (A7v266) is nog iets sneller dan de nieuwste MSI boord, terwijl die in de testen toch een grote voorsprong neemt op asus. het is duidelijk dat je die testen niet zo krap moet nemen.

Verwijderd

Dan rest de vraag nog---->WAAROM
Waarom heb ik dit gedaan.
Hehe srry kon het niet laten

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb jij wat gedaan???

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Hij heeft het over jou, janpietklaas.
Waarom heb jij je mobo omgeruild?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
O, waarom IK?
verander nog al vaak van hardware, vind ik gewoon leuk. ik kan bijna altijd m'n oude hardware weer goed verkopen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Over zinloos gesproken!! Maar kun je dan niet beter een snellere beeldkaart nemen ipv een nieuw moederbord. Die SocketA chipsets worden echt niet zo heel veel sneller!

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo??
een Gf3 T500, die zijn twee keer zo duur, kan ik deze net zo goed over clocken. (maar misschien een leuk idee die T500, kijk wel ff)

PS: ik wou gewoon ff kijken wat het verschil was tussen die A-chipset omdat men zei dat het nogal veel verschil maakt, maar dat blijkt tegen te vallen. die Asus verkoop ik wel weer.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Waarom lopen zeiken nals die jongen graag nieuwe hardware koopt?

Tis toch zijn geld waar hij voor heeft moetn werken? Of zit ik nu ongelofelijk fout. Laat hem lekker (ik doe het zelf ook graag ;) )

Maar om ff ontopic te gaan -> Nee die 266A chipset is niet sneller (merkbaar iig) maar d'r zijn wel bugs uit dus slechter is ie zoiezo niet :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

De KT266A is wel degelijk een stuk sneller als de KT266 "niet-A". Alleen dit uit zich alleen in het pompen van data van en naar DDR RAM. Oftwel: de Sisoft Sandra memory benchmark zal best een groot verschil geven (hoewel 30% te betwijfelen is), maar overall zul je er minder van merken. De AMD760 chipset zit qua memory performance ergens tussen de beide VIA's in.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

in de pc magazine stond stukje erover, het waren vooral de bugs d8 ik

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben van een KT133 (geen KT133A), naar een KT266A, en ik heb het ook niet echt gemerkt, het enige verschil is dat alles sneller laad enzo door het PC2100 geheugen, wat eerst PC133 was.

Grafische maakt het bijna nix uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat het kwa snelheid niet veel uit maakt (3d-mark), wel merk ik meteen dat die nieuwe drivers van nvidia (althans op de site) 23.11 perfect werken en met dat asus boord had ik daar veel problemen mee (moest dus 21.83), dat scheeld dus weer, en kan nu gaan spelen met die ide raid.

en nu is het wachten op die KT333A mobo's (en de testen)

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 22:05 schreef StarTAC het volgende:

[..]

Idd, de KT133A was helemaal niet veel sneller dan de KT133, alleen waren wel heel veel bugs gefixt.
Gefixte Bugs = uiteindelijk wel snelheidswinst
(kweetet, nie veel, hooguit 2 of 3% ofzo, maar toch)
Pagina: 1