Ik loop sinds een paar dagen rond met het idee om zelf een pc te gaan kopen (helaas alleen als mijn vakantie niet doorgaat maar die kans wordt steeds groeter
). De reden is vooral omdat ik nou vast zit aan de computer voor een heel gezin. Hoewel ik hem bijna altijd kan gebruiken kan ik er niet mee doen wat ik wil, of wil proberen
. Zo heb ik pas Linux in een dualboot geïnstalleerd maar met het configureren van de apparaten begonnen de problemen al. Er bleek een winmodem in te zitten, ooit vervangen omdat de oude door een blikseminslag kapot was gegaan, wist ik veel toen. Ook overklokken enzo wat ik toch wel wil proberen evenals casemodden gaan natuurlijk niet met deze kast.
Ik heb echter de afgelopen 3 jaar de computer alleen maar voor spelletjes en school gebruikt. Weet dus verder eigenlijk helemaal niks maar ben daar nu wel op uitgekeken. Om die pc dus samen te stellen ben ik op zoek naar informatie die mij kan helpen bij het samenstellen van deze computer. Zo vond ik in de verschillende fora wel wat informatie maar welke moederborden enzo nou echt goed zijn om te overklokken kan ik niet vinden. Aan de diverse reviews op sites als deze of hardwareinfo heb ik nog niks omdat ook de technische specificaties mij niet veel zeggen. Het is heel fijn om te weten wat FSB is maar wanneer trek je een grens van kwaliteit/prijs.
Budget zal uiteindelijk (na de zomervakantie) ongeveer
Euro 1000-1500 bedragen. Hopelijk kunnen jullie me wat links geven waar wat meer informatie te vinden is. Alvast bedankt!
Ik heb echter de afgelopen 3 jaar de computer alleen maar voor spelletjes en school gebruikt. Weet dus verder eigenlijk helemaal niks maar ben daar nu wel op uitgekeken. Om die pc dus samen te stellen ben ik op zoek naar informatie die mij kan helpen bij het samenstellen van deze computer. Zo vond ik in de verschillende fora wel wat informatie maar welke moederborden enzo nou echt goed zijn om te overklokken kan ik niet vinden. Aan de diverse reviews op sites als deze of hardwareinfo heb ik nog niks omdat ook de technische specificaties mij niet veel zeggen. Het is heel fijn om te weten wat FSB is maar wanneer trek je een grens van kwaliteit/prijs.
Budget zal uiteindelijk (na de zomervakantie) ongeveer
Euro 1000-1500 bedragen. Hopelijk kunnen jullie me wat links geven waar wat meer informatie te vinden is. Alvast bedankt!