Toon posts:

56K Modem kan niet inloggen? maar toch wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik toch echt de hulp nodig van mensen die er misschien zelf ervaring mee hebben.

het probleem;
Mijn oom heeft een E-tech PCI56RWM hangen in zijn pc met Windows XP erop.

Als hij probeert verbinding te maken, lukt het van de 10x ongeveer 3x om in te loggen bij zijn provider.
Als het niet lukt krijgt hij de melding:

Bezig met openen van poort:
fout 777: De verbindingspoging is mislukt omdat de modem (of een ander verbindingsapparaat) op de externe computer niet werkt.

Contact gehad met de provider, maar ja daar ligt het natuurlijk niet aan |:(

Hebben jullie enig idee :? :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
• brakke telefoonlijn :?
• heb je wel de XP drijvers :?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Probeer eens om je protocollen opnieuw te installeren. En heb je eigenlijk wel de originele E-tech XP drivers, want daarvan weet ik zeker dat ze werken. http://www.e-tech.nu

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Originele drivers van E-tech zijn geinstalleerd.

Telefoonlijn is ok, want bij mij thuis doet ie hetzelfde, lijkt me sterk dat we allebei een brakke lijn hebben??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
umm...als ie bij jou thuis hetzelfde doet, zou je dan niet deken dat je modem kapot is :{

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zit PC in een ge-aard stopcontact, dit was bij mijn oom het geval, grote aanrader is dus om alle vervelende ooms gewoon niet achter een PC te zetten.

20*350ZO45°

Verwijderd

Als je van de 10x dat je inlogt zo 3x verbinding krijgt, ligt het niet aan je modem, maar aan capaciteitsproblemen van je provider. Dit blijkt ook nog eens uit de mededeling, dat een verbindingsapparaat, zoals een modem, bij de externe computer (hier wordt de computer van je provider mee bedoeld) niet (goed) werkt. Dit is een berucht probleem bij kabelinternetproviders. Een van de beruchtste is Casema. Maar ja, aan je modem te zien zit je niet op de kabel. Providers zeggen natuurlijk altijd, dat het niet aan hen ligt (als ze apparatuur bij moeten gaan zetten om het capaciteitsprobleem op te lossen, kost hen dat natuurlijk geld), maar die mededeling zegt anders! Als je provider je niet wil of kan helpen, gewoon opzeggen en naar een ander gaan. Ik zit bij Freeler (www.freeler.nl) en die werkt ALTIJD perfect. Ga je inbellen, krijg je de meldingen: 1e poging (nog nooit een 2e gezien), contact met externe computer, controleren gebruikersnaam en wachtwoord en je bent binnen. Ga, VOOR je opzegt, hier eens kijken. Als het je bevalt, meld je je aan. Freeler heeft een gratis abonnement (die heb ik), een uitgebreid abonnement voor een paar euro per maand en een kabelabonnement. Pas als je abonnement bij een andere provider actief is en hij loopt lekker, zeg je op, anders heb je helemaal geen Internet meer!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 21:36 schreef veldmuis het volgende:
umm...als ie bij jou thuis hetzelfde doet, zou je dan niet deken dat je modem kapot is :{
Dus hij is af en toe wel kapot, maar toch ook weer niet :?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1